• Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta???
    Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!

• Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!
  • dålli

när jag gick på dagis så valde JAG att ha precis en sådan synt tofs i mitt kortklippta flickhår...med en rosett längst ner...å se! de vart en trevlig å snygg människa av mig med...tycker trådstartarens avsmak är läskig...

• anna450

Bara för att du tycker det är ful behöver inte ALLA tycka det!Dom tyckte kanske du var skitful i håret tex....Alla har olika smak!

• Cocarola

Många i tråden försvarar pojkars rätt till svans(!) och fördömer TS brist på frisyr-empati...

...men om vi vänder på steken, samtidigt som vi högtidigligt respekterar allas rätt till att bära sitt hår hur de vill - hur många här tycker att det är SNYGGT med lång hårsvans i kombination till i övrigt kortklippt hår?

• Apif
    Cocarola skrev 2007-11-29 22:26:51 följande:
    Många i tråden försvarar pojkars rätt till svans(!) och fördömer TS brist på frisyr-empati......men om vi vänder på steken, samtidigt som vi högtidigligt respekterar allas rätt till att bära sitt hår hur de vill - hur många här tycker att det är SNYGGT med lång hårsvans i kombination till i övrigt kortklippt hår?
    tack!
    undrar vad de svarar!
  • Edda Elva

Stäng ner den här mobbar-tråden nu!

Låt alla se ut som de vill!!!
    Det finns inga lagar eller bestämmelser angående människors frisyrer eller kläder. Det är en j***a tur det!

• Liten Björn

Om jag får en grabb ska han ha mohikan. Finns säkert nån som kommer reta sig på det med, men jag tycker det är coolt.

• chevy
    Apif skrev 2007-11-26 20:10:47 följande:
    Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta??? Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!
    Men snälla nån! Det är väll upp till var o en hur man vill göra... o dessutom finns det la värre saker att hänga upp sig på än en frisyr!!!! Det är väll TUR att folk är olika hur kul hade vart annars?! Har du inget bättre för dej än att störa dej på andra....
  • mjuffpuff

ursäkta att jag lägger mig i...

men bara för att man som enskild person tycker något är fult så måste man väl inte spy galla över det? tex, ser jag en tant i blommig klänning tänker jag kanske, ush så fult, det skulle jag aldrig ta på mig. och eftersom inte jag själv skulle ha det vaför då kuta hem och skrika hysteriskt och starta en tråd på FL om det?

alla har olika smak och tur är väl det, annars skulle alla se likadana ut.. en persons skräp är en annans skatt eller vad det nu kallas =P, det du tycker är asfult tycker någon annan är snyggt. det du tycker är snyggt tycker någon annan när asfult, så är det med den fria viljan och det fria tankesättet. MEN, bara för att man har rätt till eget tänkande och uttalande behöver man inte klanka ner på de med annat tycke !

• Maggis
    mjuffpuff skrev 2007-11-30 15:59:41 följande:
    ursäkta att jag lägger mig i... men bara för att man som enskild person tycker något är fult så måste man väl inte spy galla över det? tex, ser jag en tant i blommig klänning tänker jag kanske, ush så fult, det skulle jag aldrig ta på mig. och eftersom inte jag själv skulle ha det vaför då kuta hem och skrika hysteriskt och starta en tråd på FL om det?alla har olika smak och tur är väl det, annars skulle alla se likadana ut.. en persons skräp är en annans skatt eller vad det nu kallas =P, det du tycker är asfult tycker någon annan är snyggt. det du tycker är snyggt tycker någon annan när asfult, så är det med den fria viljan och det fria tankesättet. MEN, bara för att man har rätt till eget tänkande och uttalande behöver man inte klanka ner på de med annat tycke !
    Japp! Du har så rätt.
    //Maggis
  • Maggis
    Cocarola skrev 2007-11-29 22:26:51 följande:
    Många i tråden försvarar pojkars rätt till svans(!) och fördömer TS brist på frisyr-empati......men om vi vänder på steken, samtidigt som vi högtidigligt respekterar allas rätt till att bära sitt hår hur de vill - hur många här tycker att det är SNYGGT med lång hårsvans i kombination till i övrigt kortklippt hår?
    Apif skrev 2007-11-29 22:27:53 följande:
    tack!undrar vad de svarar!
    Ja, vad svarar jag?

Nej, jag tycker inte det är så snyggt att jag skulle vilja ha så själv. Däremot så skulle jag aldrig spy galla över det faktum att någon annan tycker det är snyggt och vill ha håret så. Någon här som ser skillnaden?Fundersam Det handlar inte om att alla måste se likadana ut eller tycka samma saker är fina, inte alls. Utan det handlar om att få tycka man är fin och se ut som man vill utan att bli nergjord på ett öppet forum.
    //Maggis
  • Apif
    chevy skrev 2007-11-30 15:49:50 följande:
    Men snälla nån! Det är väll upp till var o en hur man vill göra... o dessutom finns det la värre saker att hänga upp sig på än en frisyr!!!! Det är väll TUR att folk är olika hur kul hade vart annars?! Har du inget bättre för dej än att störa dej på andra....
    men jag får väl hänga upp mig på vad jag vill!!!
  • chevy
    Apif skrev 2007-11-30 21:49:54 följande:
    men jag får väl hänga upp mig på vad jag vill!!!
    Självklart får du det, men det är ju bara såå barnsligt!!! Man kan ju undra hur vuxna folk är här egentligen =)
  • Cocarola

Så här barnsliga är folk på FL: söker man på "ful frisyr" får man upp mer än 1000 träffar. Enbart "ful" ger 11.350 träffar medan "fult" ger mer än 12.000 träffar! Så visst finns det fler som irriterar sig på fula grejer...

Men de flesta inlägg ligger under irriterande eller i sandlådan, så man behöver kanske inte ta det hela på blodigt allvar? Det är ju inte som att TS samlar namnunderskrifter på stan för att alla med ful frisyr ska tvångsklippas.

Lika onödigt som att reta sig på en ful frisyr, är det att reta sig på någon som retar sig på en ful frisyr ; )

• Apif
    Cocarola skrev 2007-12-01 17:07:25 följande:
    Så här barnsliga är folk på FL: söker man på "ful frisyr" får man upp mer än 1000 träffar. Enbart "ful" ger 11.350 träffar medan "fult" ger mer än 12.000 träffar! Så visst finns det fler som irriterar sig på fula grejer...Men de flesta inlägg ligger under irriterande eller i sandlådan, så man behöver kanske inte ta det hela på blodigt allvar? Det är ju inte som att TS samlar namnunderskrifter på stan för att alla med ful frisyr ska tvångsklippas.Lika onödigt som att reta sig på en ful frisyr, är det att reta sig på någon som retar sig på en ful frisyr ; )
    mycket bra skrivet
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!