• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 18:30:00 följande:

Micke skrev 2007-12-17 17:12:20 följande:
    Det är mycket som ekonomin inte klarar, beror på vilka krav man har. Förr i tiden fanns inte åldringsvård överhuvudtaget.Dessutom går tekniken frammåt, förhoppnnigsvis börjar de få in mer privata alternativ inom åldringsvården med nya ideer. Djur och annat kan göra susen för välbefinnandet.
    Nej mkt som inte fanns förr, och medellivslängden var kortare och levnadsstandarden sämre.

Så vart vill du komma? Ska vi slå ihjäl de äldre?
  • cDk3r

/me luv när Micke kommer och styr upp

• el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 18:50:03 följande:

Ska vi slå ihjäl de äldre?
    Ja precis!

Du kommer nog få se på en hel del mer val där vi får priortera, fler och fler sjukdomar går och bota men det kan kosta på.

Personligen så har jag ingen lust och ruttna på långvård eller liknande utan då kan man lika gärna säga godnatt
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 19:23:26 följande:

Micke skrev 2007-12-17 18:50:03 följande:
    Ja precis!Du kommer nog få se på en hel del mer val där vi får priortera, fler och fler sjukdomar går och bota men det kan kosta på. Personligen så har jag ingen lust och ruttna på långvård eller liknande utan då kan man lika gärna säga godnatt
    Om vi slår ihjäl alla över 65 samt alla sjuk så kan en viss befolkningsminskning fungera utan att det blir försämringar för övriga, friska och unga människor.

Vet dock inte om jag gillar idéen om att slå ihjäl folk som inte längre är produktiva.
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 19:29:16 följande:

Vet dock inte om jag gillar idéen om att slå ihjäl folk som inte längre är produktiva.
    Den varför framföra den då?
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 19:39:10 följande:

Micke skrev 2007-12-17 19:29:16 följande:
    Den varför framföra den då?
    För att försöka förstå hur du menar. Det är liksom själva idén med ett diskussionsforum, att diskutera och försöka förstå vad någon annan tycker och tänker.
  • cDk3r

jahapp, död åt den svage och guld åt den starke.

elskåpet, har du möjligtvis backat in i ett hörn och inte vill erkänna att du har fel eller har jag precis sprungit på en livs levande dunder nidbild av en borgare?
    I annat fall så får du gärna utveckla varför inte "Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ." är en katastrof för landet.

• el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 19:41:28 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 19:39:10 följande:För att försöka förstå hur du menar. Det är liksom själva idén med ett diskussionsforum, att diskutera och försöka förstå vad någon annan tycker och tänker.
    Nej det var inget försök att förstå hur jag menar. Enbart ett sätt och förstöra diskussionen.
  • Grodan Soda

Har enbart läst TS och tycker prcis tvärt om. Alliansen är mycket bra för Sverige och för dess befolkning, både för de som är friska och kan arbeta och för de som är sjuka och behöver hjälp.

Den enda grupp som alliansen inte är bra för är för de som är friska och som kan arbeta men som inte vill utan som hellre lever på bidrag de inte har rätt till.

• Hummer75

"försämra för de svaga" skriver du...
    Egentligen menar du väl att de så kallat svaga inte längre på regelmässig grund kan roffa åt sig från den bättre betalda minoriteten som skett under de senaste decennierna.

Det är lätt att skaffa majoritet om man lovar 51% av folket att de kan sno av de resterande 49.. Lyckligtvis fick det ett avbrott ifjol - hoppas det består.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!