• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Sara: jo, ska läsa Matte B på distans till våren... så dumt att man inte läste det på individuella valet på gymnasiet Skrikandes

Nu ska jag och thea ner på stan och luncha med Mona, sen shoppa dom sista julklapparna. Tjing!

Thea 060514
  • litetknyte
    Goddagens.

Här har Vinga och jag städat på fm och N är på stan och handlar klappar. Skönt att ha allt gjort sen!

Ikväll ska vi bjuda några vänner på glögg. Ska bli trevligt.

Vinga har börjat tjorva som tuuuusan när hon ska somna på dan. Blir tokförbannad! Skrikandes Drygt ju.

Anna - jag valde Matte C som individuellt val på gymnasiet. Är jag väldigt glad för, för annars hade jag inte kunnat läsa psykologi.

Pingu - tackar som frågar. Det är väldigt mkt upp å ner mellan oss måste jag erkänna. Har nog stängt av mkt av mitt behov av N eftersom jag varit så mkt själv. Sen har d bara rullat på och känslorna har följt med in i dimman liksom... men vi jobbar på d...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Emeraldy

Jag har precis lagt Moa ute för första gången på ett par veckor. Jag tycker det är så svårt att veta hur mycket jag ska klä henne. Ni som har mer vana med utesovande barn än jag - hur mycket kläder har de på sig när se sover ute en sån här dag? Framförallt Sussie, ni som har samma grundförutsättningar som vi med fotsack och fleecefilten? Hur mycket kläder har ni på barnen och hur bäddar ni?

Moa är ju rätt varm av sig, men sist hon sov ute var hon rätt kall om armarna. Det är svårast nästan tycker jag eftersom hon vägrar ha dem innanför filtarna.

Camilla:
    Hoppas verkligen ni hittar tillbaka till varandra!

Nu ska jag stänga av telefonen och lägga mig och vila en stund jag med.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte
    Sara - tack.
    Vinga sover så sällan ute, men när hon åker vagn har vi haft mest vanliga kläder plus fleecedress, halsduk, tjocksockar, vantar och mössa. Hon håller faktiskt armarna innanför dunåkpåsen som oftast, så då går d ju bra.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • mysia

Hej hej

Tindra vaknade 5:30 imorse..snark.
    Det gick bara bra för henne att vara med i luciatåget. Trodde hon skulle vara trött och gnällig, men det var inga problem.
    Sen gick vi på öf, trevligt som vanligt.

Inga syskonplaner här. Vill egentligen börja försöka till sommaren, men med tanke på vår ekonomi, så väntar vi ett tag.

Jag klär Tindra mycket. Hon har förutom dom vanliga kläderna, overall, mössa, vantar, tjocksockar och så ligger hon i en åkpåse + filt. Hon brukar vara aldeles lagomt varm.

Skriver mer sen, ska äta nu

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Camilla: Tittade just in i ditt bildgalleri. Hyllan som är i Vingas rum, vart har ni köpt den? Den verkar så lagomt stor/hög. Lätt för barnet att nå sina grejer osv. Är nämligen ute efter en ny bokhylla åt Tindra.

• Tuttie
    Sara: Vi har nu en sovsäck i vagne, vi har tagit bort "döskallegrejen" tycker den är förkall.
    o fleecekläder under. Lagom!

Annika: vi är supersugna och hade bestämmt oss för att köra igång nu men iom att jag inte fick förlängt hela terminen (som dom sa från början) utan bara 2 månader i taget så vågar vi inte iom att jag vill jobba upp SGI lite till. Så till sommarn kanske...

Själv då?

cornelia var super duktig på lucian, hon såg oss men stannade kvar hela tiden. *stolt*
    Hon vaknade 4,45 i morse av att hon hostade jättemycket sen kunde hon inte somna om *Gäsp* Men hon orkade med ändå. Hon hade många där, Jag, moster och farmor och farfar. Kul att dom oxå kom!
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Nu har Moa sovit klart (och jag ) och jag klädde henne helt perfekt förutom armarna då... Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få armarna varma Fundersam Nåja, hon sov i 1½ timme, vilket ju är rätt länge för att vara henne så jag tror inte hon led av det. Måste nog köpa varmare vantar till henne också, för händerna var också lite kalla. Bara hon kunde ha armarna under filtarna skulle det vara perfekt. Hon hade vanliga tunna byxor på sig, en fleecefilt, fleecewrapen + fotsacken, och underkroppen var härligt varm och go, så där behöver hon inte mer. Vi har ytterligare filtar att lägga över när det blir kallare, plus fleecebyxor så jag tror det kommer funka hela vintern trots att vi inte har nån åkpåse. Det är bara "arm-problemet" jag måste lösa

• Emeraldy

Var också tvungen att kika in hos Camilla - ni har fått det så fint

Duken på Vingas bord, är det en vaxduk? Är ute efter en vaxduk till Moas bord men jag hittar aldrig nån fin. Men den duken var fin! Var har du hittat den?

Annica:
    Jag tror att hyllan är från IKEA, en likadan som Moa har. Finns i flera olika storlekar. Heter EXPEDIT tror jag.

• mysia

sara: ja,jag tyckte Vingas hylla liknade den som Moa har. Jag har ju sagt tidigare till dig att jag gillar den typen av hylla, fast Moas känns för stor för de grejer Tindra har.
    Spanade oxå in vaxduken. Har oxå tänkt köpa en när Tindra får sitt bord.

Angående kläder ute i vagnen, vad är en fleecewrap? Vet att Moa är varmblodig, men skulle inte en overall bli bra nu, för det är ju kallt. Och är hon kall om armarna så behöver hon absolut en fleccejacka tror jag. Tindra behöver mycket för att hon är kallblodig, precis som mig. Tindra har jättebra vantar, Hestra heter dom. Så här ser dom ut. http://www.hestragloves.se/www/live/hestragloves/hgproduct.aspx?treeid=396&shoptreeid=22&ProductID=100
    Fast dom hon har har en dragkedja, på bilden är det kardborreband.
    Vi har även ullvantar som hon kan ha under dom vantarna, om det blir riktigt kallt.

Nu ska vi på apoteket och köpa hostmedicin åt Tindra. Att hon aldrig ska bli frisk.

Svar på tråden Mina goa vänner!