• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Emeraldy

Godmorgon!
    Hörni, jag måste få lite tips. Vad ger ni era barn till frukost hemma och vad får de på dagis? Jag vet att alla ger välling, men förutom det?

Moa brukar ju äta gröt, den här pulvergröten, den älskar hon. Däremot avskyr hon all "riktig" gröt. Jag provade idag igen att göra havregrynsgröt och hon får rent kväljningar. Hon äter inte fil eller naturell yoghurt heller. Söt fruktyoghurt gillar hon, men det har jag lite svårt att ge varje morgon. Hon äter en macka också, det är inga problem. Men jag börjar känna lite att hon kan ju inte äta den här pulvergröten hela livet, och på dagis får hon ju knappast det... Så det vore bra om hon kunde lära sig att äta nåt annat. Bara en macka känns lite tycker jag.

Annica:
    Jag är iofs inte i riktigt samma situation som dig, men jag känner mig också jättedeppig över att jag aldrig får nåt jobb. Avslag på avslag, fast oftast hör jag inte ett ord. Trist.

Som det ser ut nu kommer jag fortsätta ta ut föräldrapenning så jag får skola in Moa, som jag ju vill. Om jag inte får nåt jobb innan alltså, då får ju Magnus ta inskolningen. Och så anmäler jag mig på Arbetsförmedlingen när Moa är färdiginskolad.

Sussie:
    Moa har ju också varit dålig i magen i flera veckor nu. Känns jättejobbigt, jag har börjat fundera i samma banor som ni, om det är nåt hon inte tål. Men hon verkar ju må bra, förutom att hon har diarré och äter som en kratta. Igår åt hon INGENTING till vare sig lunch eller middag. Hon vägrade ens smaka.

Hoppas ni har överseende med mina inlägg som alltid har en tendens att bli lååååååånga

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Haha, det där spelet var ju beroendeframkallande Jag klarade 14 sekunder som mest men oftast dör jag på 3-4 sekunder

• mysia

sara: Det är lugnt att du skriver långa inlägg, det gör vi nog alla då och då.
    Angående frukosten. Tindra får välling när hon vaknar, och sen nån timme senare kanske(är så olika beroende på när Tindra vaknar) äter hon en smörgås. Hon vill inte ha gröt. Ibland äter hon yoghurt. På dagis vet jag inte, hon äter aldrig frukost där.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie
    Sara: Har ni provat att byta ut fullkornsvällingen? Vi har ju gjort det och det har blivit en aningensbättre förrutom nudå Antingen är det förkylningen eller så är det tänderna, för hon har båda på gång nu.... För hon skiter inte när hon ätit direkt utan det tar en ganska lång stund.

Till frukost: Cornelia äter ju välling och sen macka och mjölk. Ibland 1st ibland 2st.
    På dagis äter dom, macka,gröt eller fil o flingor. Vilket som verkar gå bra!

Sara igen: Hur mår foten idag?
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Tuttie
    Emeraldy skrev 2007-12-14 09:04:18 följande:
    Haha, det där spelet var ju beroendeframkallande Jag klarade 14 sekunder som mest men oftast dör jag på 3-4 sekunder
    13,6 sek
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Woho, jag klarade 19 sekunder - jag är bra Jag älskar såna där menospel, typ Tetris osv. Kan sitta i flera timmar Hemlis

Sussie:
    Nä, vi hade ju tänkt byta ut vällingen, men sist vi handlade blev det fullkorn igen av bara farten. Är det majsvälling ni kör då?

Igår kväll ville hon inte ha välling överhuvudtaget, och den brukar hon ALDRIG rata! Då fick hon en banan istället och den slank då ner. Frukt är aldrig problem att få i henne.

Foten är helt okej. Det ömmar och svider lite just i själva såret, men det gör inte ONT. Ska bli spännande att se hur det känns efter jobbet imorgon!

• Tuttie
    Sara: Fan 19 sek..bra!

Vi kör nu risvälling, tycker den är bättre. Majsvällingen ratade hon direkt. Vi var tvygna att blanda den med fullkornsvällingen ett tag sen gick det bättre men jag tycker risvällingen är bättre. O den verkar godare för C.
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • mysia

sara: Tindra hade en period då hon ratade vällingen. Hon höll på att få tänder då, vet inte om det har nåt med saken att göra, men nu älskar hon välling igen.

Nu sitter hon och äter frukt.

• Emeraldy

21 sekunder Jag lär ju sitta här idag

Vi har funderat på om det är tänder på gång eftersom hon varit så lös i magen och dregglar som en jag vet inte vad, men det varken syns eller känns nåt. Och tidigare har hon ju aldrig uppvisat några speciella symptom när tänder är på G - de brukar bara finnas på plats. Men det kanske är annorlunda med de här kindtänderna som ska upp.

• mysia
    Emeraldy skrev 2007-12-14 09:26:53 följande:
    21 sekunder Jag lär ju sitta här idag Vi har funderat på om det är tänder på gång eftersom hon varit så lös i magen och dregglar som en jag vet inte vad, men det varken syns eller känns nåt. Och tidigare har hon ju aldrig uppvisat några speciella symptom när tänder är på G - de brukar bara finnas på plats. Men det kanske är annorlunda med de här kindtänderna som ska upp.
    Jag tror faktiskt det är lite annorlunda med kindtänderna. Tindra hade aldrig några problem med dom andra tänderna, men just när kindtänderna skulle upp så fick hon feber, dreglade och blev lös i magen. och så vägrade hon ta nån välling. Hoppas det vänder för Moa.
Svar på tråden Mina goa vänner!