Godmorgon!
Hörni, jag måste få lite tips. Vad ger ni era barn till frukost hemma och vad får de på dagis? Jag vet att alla ger välling, men förutom det?
Moa brukar ju äta gröt, den här pulvergröten, den älskar hon. Däremot avskyr hon all "riktig" gröt. Jag provade idag igen att göra havregrynsgröt och hon får rent kväljningar. Hon äter inte fil eller naturell yoghurt heller. Söt fruktyoghurt gillar hon, men det har jag lite svårt att ge varje morgon. Hon äter en macka också, det är inga problem. Men jag börjar känna lite att hon kan ju inte äta den här pulvergröten hela livet, och på dagis får hon ju knappast det... Så det vore bra om hon kunde lära sig att äta nåt annat. Bara en macka känns lite tycker jag.
Annica:
Jag är iofs inte i riktigt samma situation som dig, men jag känner mig också jättedeppig över att jag aldrig får nåt jobb. Avslag på avslag, fast oftast hör jag inte ett ord. Trist.
Som det ser ut nu kommer jag fortsätta ta ut föräldrapenning så jag får skola in Moa, som jag ju vill. Om jag inte får nåt jobb innan alltså, då får ju Magnus ta inskolningen. Och så anmäler jag mig på Arbetsförmedlingen när Moa är färdiginskolad.
Sussie:
Moa har ju också varit dålig i magen i flera veckor nu. Känns jättejobbigt, jag har börjat fundera i samma banor som ni, om det är nåt hon inte tål. Men hon verkar ju må bra, förutom att hon har diarré och äter som en kratta. Igår åt hon INGENTING till vare sig lunch eller middag. Hon vägrade ens smaka.
Hoppas ni har överseende med mina inlägg som alltid har en tendens att bli lååååååånga