• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Var kan man hitta Hestra-vantar? Nellie är alltid kall om händerna när vi är ute en stund.

Sussie, vi har tänkt fara till Sofia nångång vid 15-16-tiden tror jag. Och vi blir nog kvar ett tag iaf för det fanns inte plats för oss på julbordet på lördag så det blir först på måndag. Jag tar med tossorna dit.

Ang. syskonplaner så har jag liksom Sofia många, men det skiftar från dag till dag. Vi vill ha ett barn till och skulle jag ha fast jobb tror jag vi skulle göra bort det så fort som möjligt, men nu iom att tiden är ute för 2½-års regeln så får jag jättemycket sämre SGI nu när jag blir arbetslös. Så därför vill vi vänta tills jag har ett längre vik iaf. Och A är inte alls sugen just nu så mycket som han jobbar.

Jag har varit på kvällsöppet på stan och köpt några julklappar och sen blev det lite smink till mig. Var på Lindex också men hittade inget till mig, bara ett par byxor och en tröja till Nellie.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mamma till Viktor och William

Gokväll!

Sara: Är det nollgradigt har Viktor åkpåsen och fleecetröja, vantar och mössa. Är det 10 minus har han hela fleecestället och kanske någon extratröja. Det ska nog vara 15-20 för att han ska behöva overallen tror jag.

Är nog rätt sugen på syskon egentligen men det känns som så stort projekt... måste boka tid på KK, få medicin och komma ihåg att äta den flera gånger om dagen i flera månader och fungerar inte det så blir det någon annan grej man måste stoppa i sig. Blää känns bara jobbigt. Det får bli ett senare projekt.... Ja just det ja.. man måste ju knulla också....

Älskade unge!
  • Emeraldy

Haha, Sofia, lätt att glömma den viktigaste biten

Ja, då verkar ju Moa och Viktor vara av någorlunda samma skrot och korn! Jag får försöka övertyga Moa om att ha armarna nere under filtarna, hur det nu ska gå till...

Moa vaknade precis, Magnus sitter där nu. Hon skriker nåt alldeles hjärtskärande Hon kan låta så väldigt rädd när hon vaknar på nätterna (kvällarna). Stackars hjärta

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie
    mamma till Viktor skrev 2007-12-13 22:00:07 följande:
    Gokväll!Sara: Är det nollgradigt har Viktor åkpåsen och fleecetröja, vantar och mössa. Är det 10 minus har han hela fleecestället och kanske någon extratröja. Det ska nog vara 15-20 för att han ska behöva overallen tror jag.Är nog rätt sugen på syskon egentligen men det känns som så stort projekt... måste boka tid på KK, få medicin och komma ihåg att äta den flera gånger om dagen i flera månader och fungerar inte det så blir det någon annan grej man måste stoppa i sig. Blää känns bara jobbigt. Det får bli ett senare projekt.... Ja just det ja.. man måste ju knulla också....
    Men Soff, har jag missat nått ? Vad då för medicin. Är så trött nu så det du säger känns helt obekant.
    ♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Liloot

Hej hej!

Har varit på stan ikväll och köpt de sista julklapparna. Skönt, bara en kvar. det känns överkomligt

hmmm, vet inte om det va nåt jag hade tänkt kommentera. kommer inte ihåg nu iaf

Sussie: Sofia har väl PCO-S. (om jag inte minns helt fel) Alltså att man inte har något ägglossning. Typ. Såg att hon gått och lagt sig nu, därför svara jag så du slipper tänka på det hela natten Hoppas det va okej Soff.

Thea 060514
  • mysia

God morgon.

Tindra sov hela natten, utan att hosta, så skönt för henne. Hon hostar ju inget på dagen, endast på natten, så därför verkar kanske medicinen direkt, jag vet inte.
    Idag har vi ingen aning vad vi ska hitta på. Några förslag? Ingen som vill hitta på nåt?

Klarade knappt 1 sekund, ha ha. Så dålig jag är.

Är inne i en depparperiod igen. Håller på att bli tokig när jag inte hör från det där jobbet nån gång. Har dock börjat äta mer proteiner i hopp om att må bättre.
    Har även gjort en blandning av nötter, torkad frukt och honung och sen lagt det i en glasburk. man kan ha det på yoghurten eller glassen. Jättegott.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie

Cornelia har börjat hosta massor fast mest på kvällen och sen tidigt på morgonen. SÅ hon vaknar vid 4,45-5,45 så det är lite tungt. Och idag har hon börjat vara dålig i magen oxå
    Och snorar även en hel del.  Så vi får se om vi kommer imorgon eller inte.

Soff och Annika: Hur mådde era små..Var det nå liknande eller?

♥♥Cornelia 060420♥♥
Svar på tråden Mina goa vänner!