• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • mysia

Nu har jag och Tindra varit och hämtat ut Mollipekt, så nu ska hon väl bli fri från hostan.

Idag har vi varit och handlat. Förutom att vi köpte lite nyttig mat och snacks, så blev det även, hårfärgningsmedel, en hälsotidning och julklapp till på lördag.
    Apropå julklapparna, är det meningen att vi ska lägga dom i en säck, utan nåt namn på? Har jag förstått rätt då?

Blir så ledsen, hade tänkt fara och köra spinning ikväll, men det är kvällsöppet på stan, så P måste jobba till 21. Är det lugnt skulle han få gå tidigare. Det var bara han och chefen som kunde. Han ställer alltid upp, börjar bli less på att han jobbar över så mycket. Men det ger ju pengar, så det är ju bra.

Har inte hört nåt idag från det där jobbet, och nu har det gått 3 veckor, så dom borde hört av sig. Suck, dom kanske inte ville ha mig. Men det är en ny dag imorgon, får se om det händer nåt då.

Nu är det middag. ugnspannkaka.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie

Annika: Tar du med tossorna på Lördag, när kommer ni?

Sara: Gör vi ett nytt försök med kjolen på måndag till mamma?

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • Emeraldy

Äntligen har jag fått shoppa lite När Magnus och Moa handlade på MAXI så var jag på Lindex och nyttjade min 25%-rabattcheck. Köpte två toppar till mig, en klänning, en tröja, en tunika och ett par leggings till Moa. Känner mig så nöjd

Annica:
    Moa skulle fullkomligt svettas ihjäl om hon hade overall i vagnen, det är ju bara armarna som är lite kalla. Hon har jacka på sig, och idag hade hon en långärmad finstickad tröja under, men jag måste nog ta en extra tröja. Jag har inte provat låta henne sova i vintervantarna, ska göra det imorgon.

Sussie:
    Men om ni kommer på lördag kan jag väl ta med den då?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Annica:
    Det här är fleecewrapen, som jag köpte av en tjej här på FL. Idag hade Moa ytterligare  en fleecefilt och så fotsacken. Var alldeles perfekt. Har lammskinn underst.

• Tuttie

Sara: Men ni kommer väl inte förns efter 17. DÅ har vi nog farit hem redan.
    Kul att shoppa!

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • mysia

Sara: Så hon är så varmblodig? Ok. Är det en vinterjacka?Då borde hon inte vara kall. Ibland när det inte är superkallt, men ändå för kallt för enbart fleece,så har hon fleecetröja och fleecebyxor+ vinterjacka. Tindra hade idag stickad kofta + overall + åkpåse, men det behövdes. Men som sagt, hon är inte varmblodig av sig.
    Vad roligt att du äntligen fick komma dig ut och shoppa.
    vad säger du om Tindras vantar? Kanon är dom. vad har Moa för vantar?

P slapp jobba så länge, det var öken på stan. Men jag hann ändå inte fara och träna spinning, känns lite surt. Ska prova pilates på måndag. Visst brukar du köra det Camilla? Hur är det?

P kämpar med att få Tindra att sova samtidigt som dom kollar hockey.Men båda verkar vara mest intresserad av hockey. ha ha

• Tuttie

Ska se tv nu och äta lite chips..*muma*

♥♥Cornelia 060420♥♥
  • mysia
    Tuttie skrev 2007-12-13 19:43:56 följande:
    Ska se tv nu och äta lite chips..*muma*
    Åhh,lät gott. P var sugen på nåt gott. Får se om jag kan dra ut han och köpa nåt

Sara: Den är rätt varm va?fleecewrappen alltså.
  • Emeraldy
    Sussie:
    Jag tar med kjolen på lördag. Har ni hunnit fara tar jag med den till Matrisen på måndag

Annica:
    Vi letade faktiskt efter HESTRA vantar till Moa, men hittade inga då när vi skulle köpa, så vi köpte ett par på Stadium. De har hon bara haft när hon varit ute och lekt och då har de inte varit så bra, hon har liksom blivit både svettig och kall på samma gång. Jag har själv ett par HESTRA som jag är supernöjd med, så jag ska nog kolla igen. När hon sover har hon ett par lite tjockare bomullsvantar och idag hade hon ett par tunnare vantar under, men det såg inte skönt ut, blev lite för trångt, och så var hon som sagt aningens kall om händerna.

Jackan som Moa har är väl en tunnare vinterjacka kan man säga. Med en extra tröja borde hon klara sig med den. Skulle jag bylsa på henne som du på Tindra skulle hon nog flyta bort i alla svett Men de är ju olika, precis som vi Jag är jättefrusen av mig, så när Moa var mindre klädde jag henne ofta för varmt för att JAG frös. Men jag har lärt mig att hon inte alls behöver lika mycket kläder som jag.

Den där fleecewrapen är som en fodrad fleecefilt, så den är ju lite varmare än en vanlig filt.
  • mysia

Sara: Du har så rätt, vi är alla olika. Tindras vantar är köpta på intersport, men jag har för mig att det var sista paret i hennes storlek, men det borde ju komma mer tycker man.

Åter till bonde söker fru. Och snart ska jag skölja ur håret, håller på att färga det.

Svar på tråden Mina goa vänner!