• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • Fru H
    Mumu, precis, ni var alltså EXTRA romantiska, (både i kvalitet och kvantitet alltså, att döma av det du skrev "Gud så mycket man hinner på kort tid när barnen inte är hemma" Förlåt, jag har tråkig jag-är-alldeles-för-trött-och-borde-gå-och-lägga-mig-humor-nu )

Så, Abbe känner inte dansparen i Let´s dance? Undrar om detta är ett universellt 3½-ringsupptäckande av världen.. Simon frågar mig när vi är på stan vad den ena och den andra heter och när jag säger att jag inte vet det eftersom jag inte känner dem, tycker han det är ganska konstigt att jag inte vet.
    Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Nya bilder under mappen familjen h, förresten. Bland annat en familjebild som vi fick kämpa bra länge med att få till.. Ett barn ville inte vara med och ett annat har kroniska myror i rumpan. Konstigt att de båda ser så lugna ut på bilden

• mejram

Ja, jösses, det där har jag också tänkt på - vad man gjorde med all tid innan man hade barn.... Hur lyckades man med att inte hinna städa då?

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Fru H

Jag tror helt enkelt man kan ha för mycket tid, för mycket möjlig städtid åtminstone. Vi har aldrig haft det så städat som efter att vi fick barn, och jag tror det är för att vi verkligen tar tag i det när vi har chansen, annars gror hemmet igen på nolltid och det mår vi båda så dåligt av.

Herrejisses vilken förmiddag, har varit till doktorn först med ena barnet och sen det andra, i två omgångar.. (har bloggat om varför) Sen hem och slänga i Liv lite lunch och försöka söva henne fort så hon skulle få åtminstone en timmes sömn innan första inskolningstillfället på nya dagiset. Nu pustar jag vid datorn, men snart bär det av igen.

• Themis

Och nu har vi fått nycklarna och varit och lämpat av tavlor, stereodelar och annat som spretar ut eller lätt går sönder om man har det i en flyttkartong. Wohooo, vi har nytt hem!

Fast blä vad väggarna ser skabbiga ut när möbler och hyllor kommer bort, spelar ingen roll hur nygjort det är nästan. Så målaren får nog ta några extra väggar och slabba över med vitt men det gör han på nolltid.

Och säljarna är jättesnälla, de lämnar hyllorna i förrådet och en liten soffa till barn på översta plan och lite annat som de inte känner att de behöver, det brukar ju vara så.
    Och så har vi plockat upp ett par helt okej lampor idag, och spanat in vår nya förskola. Eftersom vi inte visste vilken avdelning lillen skulle vara på så talade vi med en lärare som blev helt förvirrad och stressad och skulle få nån att ringa tillbaka, men sen låg brevet i brevlådan när vi kom hem-typiskt!

• mejram

Vad spännande det låter, Bimsan. Ett nytt kapitel i livet börjar.

Här blir det barnfri kväll. Pratade just med Linnea på telefon. Hon åt korv, köttbullar, potatis och pommes frites på buffén på Helsingforsfärjan. Sen skulle de gå och bada i poolen. Jag är så tacksam att hon trivs så bra med sina mor- och farföräldrar.

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Mumu

Usch, vilken tung dag. Först tyckte Milla att det var en bra idé att vara vaken på de trevligaste nattimmarna, mellan halv tre och fem. Och sen vaknade jag dunderförkyld utan röst. Och sen har jag bara varit surmamman hela dagen som har gruffat och bråkat med barnen som har varit små Frankensteins hela dagen, ätit kattmat och knuffat lillasystrar. Sen fick en god vän mens, vilket innebär att återinsättningen av ett befruktat ägg återigen har misslyckats, så att det inte är några syskon i sikte på ett bra tag för dem. Sen har vi åkt och knäppt ettårsfoto till tidningen med Milla, och Abbe fick plötsligt vaxpropp så han bara slutade lyssna på vad vi sa när vi skulle packa in oss i bilen. Det är såna här dagar som man känner sig sämst, sämst, sämst i världen. Misslyckad förälder.

Jag ska verkligen gå och lägga mig tidigt ikväll.

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Themis

Fru H och Mumu: Uj vad kämpigt det låter, verkar som om alla har att göra för tillfället.

Under över alla under, föreningen godkände vår strulpelle till köpare! Så nu ska vi bara hoppas att pluringen anländer den 15:e också, sen är vi hemma med ekonomin!

Och apropå tråden med 8000 kvar i månaden-det är HELTRAMSIGT att vi känner oss panka denna månaden, jag vet, men det är ju så mycket man skulle vilja förnya när man flyttar och tar en koll på sakerna i dagsljus.

Jag har svårt att nöja mig med mina kära Blocketfynd för tillfället och det finns många saker som drar i mig och säger kööööp!

Men med flytt och flyttstädning och ommålning och resa i april att betala-glöm det!

Varför ska det finns så mycket fräcka saker och vem sjutton har råd att lägga ut flera tusen bara på en tavla eller gardiner till ETT fönster? *suck*

• Themis

Jobbet är lite crazy den här veckan.

Kollegorna sliter sitt hår. En rök ihop med kvalitetsavdelningen igår så tårarna rann, en annan är sjuk fast hon inte kan vara det just nu och ringer och vill ha order utdelade, en tredje är på semester och vi som står på däck vill bara kollektivt supa skallen av oss för det är tunga dagar som väntar.

Jag somnade på tåget hem idag av ren psykisk utmattning och höll på att missa att komma av. Ena kollegan sa på lunchen att hon hade huvudvärk och den andra sa att om inte hennes nacke och axlar var så ihopkrampade av stress så kanske hon skulle kunna känna sin huvudvärk...eh...

Idag har jag kräkt ur mig tre större dokument och pratat i telefon med gud och hela världen och haft möte med nybildade subversiva gruppen MASTPISS (Militanta Administratörer Som Tycker Projektledare Informerar Som Skit ) och sedan skickat en skriftlig yxa i skallen på somliga så de vaknar till lite.

Det är synd att man inte får blogga utförligt om livet på jobbet, det hade varit riktigt kul.

Ikväll haver jag även lastat uddaprylar i bilen i spöregn och nu är jag less på mest allt.

Mina små safirer som jag beställt från US och tänker montera runt opalen som var decembers tokutgift kom idag och mannen tyckte att de såg lite pluttiga ut. Han måste lära sig att inte lägga upp bollen så högt: -Okej, då köper du så klart några större till mig då eller? ;-D

Det är ju snart Alla Hjärtans och jag vet precis vad han kunde ge mig... Men nej, jag vill köpa mina stenar själv. Sina (ha)galenskaper kan man gott stå för själv, tycker jag. Och så slipper jag sponsra hans beroende av ständigt större plattskärmar...

• Pejo

Äntligen hemma igen!!

Det var öroninflammation på vänster öra, inget som han dock reagerade med smärta på även om den var kraftig.
    Ingen pencillin sade doktorn utan återbesök imorgon bitti.

Jag återkommer med mer info vid senare tillfälle, har precis kommit hem.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub