Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Ja visst bara älskar man såna där missförstånd Fru H, och visst är det märkligt att det alltid är ens eget fel?! Varför kan inte en karl hålla reda på en sån sak själv? Visst finns det gånger när de gör det iofs, men det är lika irriterande varje gång sånt där händer ändå.
Isak klagade på ont i magen igår och först trodde jag att det var gaser i magen, men han blev hängigare och hängigare under kvällen. Innan vi gick och la oss sa jag att imorgon kommer han att vara sjuk, men maken är optimist som vanligt och trodde inte det. Klockan 03 kom Isak in till oss och efter en liten stund kom diarrén. Vår säng klarade sig som tur var, vi hade pottan stående brevid sängen.
Så jag "offrade" mig och vabbar idag, det var riktigt skönt att slippa kliva upp kl 06 imorse, speciellt eftersom det var jag som sprang upp och ner inatt. Ja, maken hjälpte till sista gången vid kl 04. Men efter det hade jag svårt att somna om.
Imorgon får maken vabba i alla fall, för egentligen tjänar vi på att han gör det och jag jobbar, eftersom jag fortfarande får ersättning enligt mitt gamla, urdåliga SGI. Dessutom bör jag ju jobba så mycket som möjligt om jag vill få upp mitt SGI.
Livsmedelsverkets rekommendationer...
Hoppsan de hade man ju redan glömt igen... men tror inte att det är någon fara...
Mejram; i vilken vecka är du? Är hopplöst glömsk o orkar inte leta upp det i tråden.
Ja, du Pejo - BF 23 juli, sen får någon annan räkna veckor, för det kan inte jag hålla i huvudet.
Jo, jag har varit inne och gjort en sån uträkning ett par gånger, men sen går ju veckorna och inte kommer jag ihåg om det var tolv eller femton.... Har faktiskt skrivit in veckorna i kalendern nu, men man kan ju inte dra fram den så fort någon frågar.
Vad jag vet är att jag inte känner ett dugg nu. Är nog inbillningsgravid... Ruskigt dålig kondis har jag fått om nu det är ett symptom.
Nänä, mejram. Det här är den "tysta" perioden, när de första symptomen börjar klinga av i intensitet och innan man börjar känna bebisen ordentligt. Been there, done that"
Förresten kan du länka uträkningen till din sida, och säkert välja vilka du vill ska kunna se den, så kan vi ju kika in där om vi är nyfikna
Vi passade på att gå till doktorn idag på vår lediga dag, så nu har Liv fått ännu en astmamedicin, Singulair heter den och tydligen en nyhet på marknaden. HOPPAS den hjälper! Hennes vanliga mediciner gör inte det och hon låter som ett tröskverk så fort hon blir minsta förkyld.
Känns lite konstigt att ladda om till att jobba i morgon, jag hade ju börjat få helgkänsla här
Ooooh, jag har också helgkänsla! Men här beror det kanske på att jag har varit hemma med båda barnen i två dagar, vilket jag vanligtvis är bara på måndagar och fredagar, så det är väl därför det känns helg.
Jag fick en stunds shopping och långfika med en kompis ikväll, eftersom vi gick på presentjakt till en gemensam kompis. Och vad man uppskattar att komma ut lite när man varit instängd med sjuka barn ett par dagar! Men idag är Abbe frisk och det märks. Understimulerad och lite lätt tjurig hade förvandlats till ett monster när jag åkte hemifrån. Grinade för allt och allt var fel, ja ni vet ju hur det är. Så imorgon ska vi definitivt gå ut och leka av oss lite. Det behövs nu.
Buhu, helgens barnfria fest blev inställd eftersom värdparet drabbades av magsjuka... Men under över alla under, det blev snabbt ändrat till nästa helg och helt magiskt så kunde alla OCH alla barnvakter då också! Dessutom kunde ett par kompisar som INTE kunde nu i helgen, så det lutar åt en bättre lösning med kort varsel! Jag hade sett fram emot festen sjukt mycket, men den som väntar på nåt gott...
mejram, jag vet hur du känner dig. Med Abbe hade jag koll på vilken DAG jag var gravid i till och med (14+6, 28+0 osv). Men med Milla... "Tja, jag är väl kanske i v. 20 eller runt där..." svarade jag mest när folk frågade. Ofta var jag helt fel ute också. Och sen fick ju hon en släng av den där dåliga kollen på tiden också, som tyckte att det var dags att komma ut så tidigt.
Nä, länka. Jag ska inte belasta stackars FL med såna krångligheter. Jag kanske ska ta och ändra min signatur i stället.
Sitter och väntar på magsjuka. Linnea var lite lös i magen i eftermiddags och det går någon variant på dagis. Hoppas, hoppas att hon klarar sig, vill INTE ha det.
Shit jag har tunnelseende nu alltså... på min lediga fredag (dagis stängt)fixade vi alla papper med banken inför fortsättningen och sen har vi packat järnet. Mannen har i sin entusiasm redan packat ner alla mina kakformar, elvispen och receptpärmen så det blev till att improvisera hallonkaka med mixerstaven i ugnsfast form idag när jag ville baka med lillen på eftermiddagen.
Alex har varit förkyld tis-torsd så vi har vabbat varsin dag och delat på idag och jag har helpanik på jobbet och borde egentligen kräka ur mig lite dokument ikväll. Men jag har i förebyggande syfte inför flytten istället dödat den öppnade bag-in-boxen och börjar närma mig nåt som kan liknas vid avslappning. Sova får ingen i gruppen på jobbet. Den skilda tvåbarnsmamman, min kompis som väntar på att få klart huslån på dryga tre millar innan husbygget och myself ser alla ut som lik eller obäddade sängar på daglig basis... :-\
( I morgon måste jag tvätta håret innan folk börjar be mig om en stor pommes... ;- )
Och ja, jag ramlade in på Flashback när idiotraiden var för att framföra mina protester i datasäkerhetsforumet i ett antal inlägg. Och fick faktiskt lite privatkommunikation med två trevliga herrar så att jag inte lackade ur totalt.
Men jo, jag förespeglade dom bilden av att 5000 inloggade hormonstinna gravida kvinnor skulle invadera deras inpinkade revir tills de själva jagade ner syndarna och tydligen fick det någon att skita knäck i alla fall. Som om man inte hade annat för sig...och det var faktiskt en smiley efter inlägget här, hallå liksom...
--
Vidare-snälla, vilka kriterier har man på projektledare idag förutom kukinnehav? Jag har bara lust att klappa ett par av dom på huvet just nu och säga "Jamen LILLA gubben, kunde du VERKLIGEN inte ha räknat ut detta från början?". Jag har slutat säga VVDJS* tom, it's getting old.
*Vad Var Det Jag Sa?
Och en produktionschef har sagt upp sig och vi har en hel grupp med pipel som ska speca hans ersättare men dom har säkert glömt det viktigaste-han måste vara snygg! Vi har nyckeltal för precis allt från antalet stukade tår i produktionen per år till antalet kasserade muttrar men medelsnyggindex för cheferna sjunker verkligen dramatiskt när han slutar-något måste göras!
(Och som alla förstår så är jag jävligt trött och inte 100% nykter när detta skrives.)
Jag ska överleva tills den 15e februari, jag SKA överleva tills den 15e februari... :-P
Mejram;
Det är flerbarnssyndrom - att inte ha koll vilken vecka man är i. Känner så väl igen mig i det Mumu skriver - hade stenkoll med Jakob o var inne o läste i kalendern flera gånger i veckan.
Joel - var en diffus graviditet som inte uppdaterades många gånger under de 40v.
Nu mår jag så dåligt för tillfället att jag måste hålla koll för att hoppas att denna fas snart är över. Längtar efter din fas när man inte känner av det riktigt o mår bättre...