• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion3
    Ipomea skrev 2008-01-27 20:32:29 följande:
    Fusion3: Det där du skriver om din son: "det verkar på honom som att han inte ens är vaken när han är som värst för han far omkring och fortfarande blundar och är inte kontaktbar på nått sett.." Känner jag igen med min äldsta.. Vi sökte hjälp hos en sömnklinik, men vi hann aldrig dit. När 2:an kom när han var 1 år och 9 månader så gick det plötsligt över.. Vet ej varför, men jag vill ge dig en strimma hopp även om det kan kännas som lång tid. Ska säga att det ju blev bättre och bättre sista månaderna.
    hoppet är det sista som överger än , förra helgen var en helt underbar helg och början på veckan var bra så vi trodde då att det var på väg åt rätt håll, men i slutet på veckan och nu i helgen var det som det brukar va... men att vänta tills han är 1 år och 9 månader det skulle aldrig funka för man håller ju att bryta ihop efter 5 månader redan...
  • Ipomea

Jo just ja.. Han fick en 105 säng. Han verkade behöva lite space om man så säger.. Han vill gärna ligga på tvären uppe vid kuddarna.

• Fusion3
    Ipomea skrev 2008-01-27 20:42:51 följande:
    Jo just ja.. Han fick en 105 säng. Han verkade behöva lite space om man så säger.. Han vill gärna ligga på tvären uppe vid kuddarna.
    hehe är det bara sängen det hänger på , då ska jag åka upp och köpa en hästen säng med en gång 180 bredd om det finns..

jo jag har med sett att han gärna far omkring som en ål och vill ligga på tvären , har vi lagt han i ena änden av sängen så ligger han snart snett över i den andra änden..
  • Ipomea

Har nån märkt att det blir värre efter dom fått sin vaccin-spruta?

• Fusion3
    Ipomea skrev 2008-01-27 20:47:48 följande:
    Har nån märkt att det blir värre efter dom fått sin vaccin-spruta?
    han har inte fått den senaste än , skulle ha fått den i måndags men dom tyckte att han var lite förkyld så han ska få den imorgon istället...
  • I Cecilia I

ok röding, jag köper det du svarade mig på, men jag glömde säga att jag ger tillägg också.....så då är det nog inte så bra att mata på och mata på.....

• Tvillingmamma2007

didilej:
    Tack för svar! Får se om vi ska testa "tassa" här hemma med

Fusion:
    Har han mardrömmar/nattskräck?

Angående sängar så härjar våra runt med och lägger sig gärna på tvären. Om man tar över ena till vår säng så väcks man konstant av att de far runt runt, slår huvudet i sänggaveln etc. Funkar inte att ta över båda så om den andre blir helt otröstlig och inte går att söva om så gäller det att lägga tillbaka den första och hoppas på att den sover vidare. Har lagt en madrass nu i pojkarnas rum så att en av oss kan gå dit med en om det krisar. Blir ofta så på mornarna.

• Burmakatten

Fusion...vår son är också så att han ålar omkring i sängen utan att vara vaken. Grymtar och skriker och låter och vänder sig på mage och blir tokig för att han inte vill ligga i mage...så kan det hålla på i en trekvart innan han somnar om.....lätt det är att sova själv då....

Hur har ni andra gjort som samsovit med era barn efter 6 mån ålder? Han börjar ju smått att fara runt och jag är orolig att han ska på något vis ta sig ner till kortändan och trilla ner. Nu har vi hans spjälsäng som skydd åt ena hållet och jag ligger på andra sidan om honom....

Vill verkligen inte samsova längre egentligen men jag orkar bara inte ta fajten på nätterna..

• didilej

Fusion - det här är a shot in the dark men har ni provat att göra sängen mera som ett bo (t.ex. genom att rulla en handduk och sätta under lakanet) så att han inte kan fara runt så hemskt. Så att det skulle kännas lite mera tryggt och ombonat?

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!