• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Britha
    Älskarlivet skrev 2008-01-29 10:14:30 följande:
    DU menar att ni inte gav nappen när hanskulle somna?Eller vaknade han på natten och då gav ni honom nalle istället för napp?
    Både och, han både somnade utan napp och han sovde utan napp hela natten. Eftersom han inte vaknade på natten så behövde vi varken ge han nappen eller göra något annat.
  • Emsebamse
    Fusion4 skrev 2008-01-29 14:03:09 följande:
    Hallå igen...Vilken skön natt det var nu inatt det är den tredje i ordningen sen Anton föddes...Han somna igår runt 20 och sov till 5.30 sen somna han om igen och sov till 7.45 , både jag och sambon fick en nattsömn som vi väl behövde...det märks ju så väl på plutten med, han här mycket piggare och vill busa och leka ... men det blir väl ett bakslag inatt som heter duga istället....
    Vad skont! Om ni tittar tillbaka pa gardagen kan ni komma pa nat ni gjorde annorlunda? Nan speciell mat? Annorlunda rutin? Kanske ni gjorde nat igar som gjorde att han sov battre?
  • Emsebamse

Var 1,5 ariga son har antligen borjat sova battre. Jag tror att det ar en kombination av att han borjat pa dagis och omega 3.

• Mammasknodd

Ja egentligen ska man inte klaga... nu när Hjalmar är förkyld så sover han mest hela tiden...problemet nu är att han inte orkar äta så mycket och jag håller på att sprängas!!!
    Visserligen var han vaken en stund igår kväll/natt, men vi fick ändå sova ett par timmar i sträck...

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Britha

finns omega 3 i någon mat som man kan ge dom dagligen eller finns det bara som tillskott??

• Älskarlivet
    Britha skrev 2008-01-29 15:18:23 följande:
    Både och, han både somnade utan napp och han sovde utan napp hela natten. Eftersom han inte vaknade på natten så behövde vi varken ge han nappen eller göra något annat.
    guuud vad skönt !!
  • Ida och Razmus Mamma
    har vart här en gång tidigare och skrivit.
    sen baar läst.
    våran son har sovit så oerhört tokigt.
    så att man kännert av huvudet.
    det känns som bomull.
    dessutom jobbar jag hela dagar nu 3dagar i v
    maken och jag turas om att jobba och vara hemma. för att sonen är bara 8 mån.
    nu till min fråga
    har någon av er fått atarax till erat barn?
    har det fungerat?
    någon biverkan?
    vi fick detta idag för att bryta hans negativa sovmönster som nu har hållt på så länge.
    vi ska prova detta en vecka nu för atts evad vi får för effekt av det.
    vi hoppas på det positiva
  • Britha
    Älskarlivet skrev 2008-01-29 20:19:59 följande:
    guuud vad skönt!!
    Jag skulle gissa på att nappen för hans del störde mer än hjälpte eftersom han tappade den hela tiden. Så vi ska testa nu utan och se hur det går.

Hel natts sömn ger mersmak märker jag =)
  • Applemum

britha
    omega 3 finns naturligt i fet fisk (lax), och i sesamfrön tror jag... du kan säkert hitta massor på nätet

Vad hände m fusion? har han varit oförskämd ngnstans?

kvällsro heter teet som jag ger Hjalle (finns i mataffären). lägger en påse i nappflaskan som jag sen fyller till hälften med kokande vatten, låter stå ett par min (använder samma påse två gånger), fyller sen upp med mjölk så är den drickbar.

• Siabellon

Tips inför natten nån?
    E sov 3,45 i första passet i går men sen var det hur struligt som helst. Han verkar vara halvvaken bara men kastar sig fram o tillbaka o gnyr/gråter omvartannat. Han kan sen lägga sig några minuter o verka somna lugnt, men bara för att sen när en annan slappnat av börjar han igen. Så här höll han på 2 tim i natt o sen somnade han lugnt iaf en timme. Efter det gav jag honom mitt bröst o så kunde jag åtminstone vila fram till halv sex......

Ska tillägga att jag provade lägga honom i sin säng (som står i vårt rum) först men flyttade över honom när jag såg åt vilket håll det barkade.

Finns det nån som känner igen detta o har nåt tips? just nu har jag ångest för att det är läggdags snart. (maken sover i annat rum sön-tors o sen tar han honom resten av veckan)

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!