• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Nattstrulare
    Svar på #1173
    Jag vet inte om det är omega3 (eskimå kids) som det beror på. MEN efter ca 2 veckor med omega 3 så har min 3,5 åring börjat sova än sämre om nätterna. Nu vaknar hon i regel ca 1-tiden på natten och är pigg.Är på sitt rum o leker. Är vaken till ca 5, och sover sen till 7 ungefär. Är trött som ett litet troll på kvällarna, kämpiga nattningar med andra ord.

Och detta upprepas natt e natt. Så nu slutar jag med Omega 3!! FUnderar om det kan vara tuttifrutti smaken som är tillsatt?? Undrar om det kan ge klåda, hon har lite atopiskt eksem.
    Applemum skrev 2008-01-28 19:40:00 följande:
    Fler har rekommenderat omega 3. I början av tråden kom tipset upp. I mitt fall vågar jag inte anta att det enbart är omega3 tillskottet som gjort det bättre, men några har märkt JÄTTE skillnad av det.
  • Applemum

nattstrularen
    Oj då!!! Ja tuttifriuttismaken är ju grotesk!!! Men det skulle va konstigt om omega 3 gjorde att hon var vaken. (vill INTE påstå ngt dock å jag tror att man ska lita på sin känsla, så gör ett uppehåll med esimå å se om det blir bättre...)
    har du testat m lugnande te?
    lider m dig.

• Nattstrulare

Applemum:
    Jag vet att du har skrivit om teet du brukar ge ditt barn, men minns inte vilken sort du ger. Hur mkt o hur starkt o vilken tidpunkt?
    Oj nu vaknar min 4 mån bebis!!

• Britha
    eio skrev 2008-01-28 19:54:46 följande:
    Fråga i hälsokosten efter speciella omega 3 preparat till barn. Men man kan även ge små barn linfröolja i tex välling eller liknande. Det innehåller mycket omega 3.
    det ska jag göra, tack!
  • 28april

Hmm, låter intressant med Omega 3. Men man kan visst inte börja ge det förrän vid 1 års ålder?

• Ipomea

Om du är känslig, sluta läs här!!

Fick höra om en liten ca 9-10 månaders flicka som började sova dåligt på natten.. Det visade sig att hon hade mask! Mamman trodde inte sina ögon men tydligen kan så små också få springmask som det väl heter. Hon sa att jag skulle kolla upp lillkillen.. Nu tror jag väl att jag skulle märka detta vid blöjbyte.
    Huwa! Vill knappt trycka iväg detta inlägg men det KAN ju kanske hjälpa nån stackare.. eller?

• Britha

Theo sov sin första natt utan att vakna, från 20:00 till 07:00. I egen säng hela natten i eget rum. Det enda som vi gjorde annorlunda var att han inte fick ha nappen på natten utan en nalle istället. Helt otroligt =)

• Älskarlivet
    Britha skrev 2008-01-29 10:08:50 följande:
    Theo sov sin första natt utan att vakna, från 20:00 till 07:00. I egen säng hela natten i eget rum. Det enda som vi gjorde annorlunda var att han inte fick ha nappen på natten utan en nalle istället. Helt otroligt =)
    DU menar att ni inte gav nappen när hanskulle somna?
    Eller vaknade han på natten och då gav ni honom nalle istället för napp?
  • Fusion4

Hallå igen...

Vilken skön natt det var nu inatt det är den tredje i ordningen sen Anton föddes...
    Han somna igår runt 20 och sov till 5.30 sen somna han om igen och sov till 7.45 , både jag och sambon fick en nattsömn som vi väl behövde...det märks ju så väl på plutten med, han här mycket piggare och vill busa och leka ... men det blir väl ett bakslag inatt som heter duga istället....

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!