• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Aurora

japp 45minuter sen vakande han.....suck......nu blir det gnäll på hög nivå tills 19 ikväll....jaja bara 18år tills dom flyttar hemifrån...*ler*..då får man ju sova...eller inte..

• Glasmästaren

Tvillingmamma2007: De jag fick kommer jag tyvärr inte ihåg vad de hette, och jag klippte bort lappen... Men de var i tyg med en halvhård skena under handen. Hjälpte jättemycket. Hur ser de hårda du fick för karpal ut? Kanske de duger alldeles utmärkt. De från sportbutikerna har ju ingen skena. Lillan vaknade just! Hörs sen..

• Mamasnest
    Aurora skrev 2008-02-12 11:04:00 följande:
    vilken pissnatt....min 3åring vaknade 4 gånger och min 1½åring vaknade en gång i timmen...suck.Då tror man ju att han ska ta igen det genom att ta sovmorgon,,,men näpp 05:30 som en klocka och pigg som en lärka....:mamma!!!nu är han däckad i sängen...hoppas på en lugn stund,3åringen ligger och tittar på film...
    Låter precis som hemma hos oss men mina barn är ett år yngre än dina. Man blir ju helt knäckt av att inte få sova och inte kunna ta igen det på dagen.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Ipomea

Ja i natt vaknade lillen bara en gång sen vi somnat kl 01.15.. Sköönt. Jippie trodde jag, MEN storebror 2,5 år vaknade 03.45 och VÄCKER lillen åxå.. Ingen av dem kunde somna om. Suck! Förrens vid 5.30.. å så ska sambon upp 6.15..

• Mamasnest
    Ipomea skrev 2008-02-12 13:00:27 följande:
    Ja i natt vaknade lillen bara en gång sen vi somnat kl 01.15.. Sköönt. Jippie trodde jag, MEN storebror 2,5 år vaknade 03.45 och VÄCKER lillen åxå.. Ingen av dem kunde somna om. Suck! Förrens vid 5.30.. å så ska sambon upp 6.15..
    LÅter också som hos oss. 2-åringen drömmer jättemycket och vaknar och skriker hysteriskt och hur man än försöker går det inte att få henne att lugna ner sig.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Ipomea

Jag ska köpa nån sorts OMEGA3 till storebror idag.
    Någon som vet vilken sort som är bäst på små barn?

• Ipomea

Jag gav ju honom Omega3 förut och då började han sova bättre.. Då hade jag Eskimo Kids, men jag ser ju att det finns MASSOR med olika sorter. Ska absolut testa igen.. Synd att lillen är för liten.

• Tvillingmamma2007
    Glasmästaren skrev 2008-02-12 11:59:12 följande:
    Tvillingmamma2007: De jag fick kommer jag tyvärr inte ihåg vad de hette, och jag klippte bort lappen... Men de var i tyg med en halvhård skena under handen. Hjälpte jättemycket. Hur ser de hårda du fick för karpal ut? Kanske de duger alldeles utmärkt. De från sportbutikerna har ju ingen skena. Lillan vaknade just! Hörs sen..
    Jo de är också i nåt tyg med lång skena på undersidan, brukar sova med dem ibland, men de är lite bökiga på dagen tycker jag när jag lyfter och donar...hm...får se.
  • Glasmästaren

Tvillingmamma2007: Då låter det som samma sak, i alla fall nära nog. Väl värt att ha dom även på dagen, jag lovar! Har du tur är det ju bara en begränsad tid du måste ha handledskydden.

• Ida och Razmus Mamma

natten till idag var något bättre.
    han la sig vid 19 ,
    sen 22 var han vaken igen, ville då bara ha välling.
    sen sov han fram till 03 då  var dte dags igen.
    han och maken var uppe till 03.45
    sen sov han oroligt resten av natten och 05.10 ville han gå upp för dagen.
    men jag var så super trött.
    för även om han och pappa var uppe vid 03 så skrek han ju så att en annan inte kunde sova.
    som tur är så sover våran stora tjej ganska hårt så att hon vaknar inte så lätt när han skriker.
    så efter 0510 idag har jag inte sovit, för det var dags att bege sig till jobbet 06.30.
    pappas dag att vara hemma med barnen.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!