• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • tusse74

Tack tvillingmamma! Kul att det verkar bli bättre för dig med.

Mamasnest, åh vad jobbigt! Jag kan bara säga att jag har själv varit där och hoppas att det ordnar sig för dig. Hur gammal är lill tösen?

• Mamasnest
    tusse74 skrev 2008-02-24 10:03:28 följande:
    Tack tvillingmamma! Kul att det verkar bli bättre för dig med.Mamasnest, åh vad jobbigt! Jag kan bara säga att jag har själv varit där och hoppas att det ordnar sig för dig. Hur gammal är lill tösen?
    Hon är 8 månader och äter knappt mat alls än. Jag kämpar och kämpar men det är bara bröstet hon vill åt. Nu tänker vi vara stenhårda och bara ge mat under dagen (med undantag för en liten lunchslurk ) och se om det gör skillnad. Usch vad ledsen man blir.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Ida och Razmus Mamma

natten till idag sås ov han lungt fram till 05 och i sin säng.
    sen där ville han ha välling , somnade om men sov oroligt, var inte vaken men grät ändå.
    så höll han på fram till 06.
    sov en kort stund  sen grät han och sov han igen.
    gick med han så att kunde sova på min axel, men så fort jag la ner i våra sängar  eller i hans säng så skrek han.
    efter kl 06 tog pappa över och dom somnade på soffan, kom sen up till våra sängar ochh lille mannen fortsatte sova, han ville inte gå upp förrän vid 08.10.
    så sätt  har han ju sovit bra.
    tänkte han blir 10 mån om 14 dagar nu.

drömmer dom mycket nu kanske?

• 3hjärtan

Vad gör man den dagen man inte orkar mer? Vem ska man luta sig emot? HUR SKA MAN TA SIG UR DENNA MARDRÖM UTAN SÖMN???

Inte nog med att en av våra två ett-åringar ju inte sovit ok på över ett år...så är ju alla ständigt sjuka o därmed sömnstörda...plus att tvillingsyrran nu strejkat mitt i natten också! Sista tiden har vi haft fullt upp på nätterna...jag tar den ena o mannen den andra...ingen rast o ingen ro...till sist gråter o skriker jag själv lika mkt som barnen...känner mig så maktlös...vad jag än gör så funkar inget... Somnar till sist om...för att sova bredvid mig i ca 20 min...sen samma cirkus IGEN!!!

Visst stärker det till viss del att veta att det finns fler som har det så illa - men det hjälper en ju inte!!! Just nu hjälper inget o jag ser bara ingen ände på eländet...

• Mamma till bröderna bus

hej på er! Det var länge sen jag skrev.. men, FELIX SOVER!!! han vaknar 1-2 ggr varje natt, men det är bara att ge nappen så sover han igen, det händer ibland att han sover hela natten oxå.. JIPPIE!!! Behöver jag säga att min nya gud heter omega3?
    han sover ända till 7-7.30 på morgonen, sover 1½-2 timmar på dagen, så himla skönt.. ( vet inte äns om ni minns mig) men vi testade omega3 olja mot sonen sömnproblem efter att verkligen ha testat allt och efter att ha haft en riktigt monster helg.. då vi var vakna i 46 av 48 timmar.. känns redan avlägset =) LYCKA TILL!! HOPPAS NI OXÅ FÅR SOVA SNART!!

• Tozza
    bussig: Härligt att höra att det gått bra!! Vad var det för Omega3 du körde med?

Jag har köpt Eskimo kids (eller nått sånt) men har inte börjat med det än... Min dotter opererade ju bort halsmandlar och polyper för vi trodde att det kanske var det som störde sömnen, men vad vi sett än efter ca 1 mån så är sömnen oförändrad, så man provar ju allt Skrattande Ska börja med Omega3 imorrn.
    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • Tvillingmamma2007
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-02-24 21:08:20 följande:
    vi kör eyeQ ( läkaren s att den var bra för nattsuddare till barn)
    Aldrig hört talas om den, från när kan den ges? Tror eskimo kids är från 1 år. Mina har ju sovit super nu senaste 1 1/2 veckan men inatt var en lite jobbig natt igen speciellt vid 1-2 tiden och då var sambon borta också för att köra ett par kompisar hem från en fest suck men ska inte klaga efter den senaste tidens underbara nätter. Mina är ju bara drygt 10 mån än så har inte testat omega3 däremot så har de ätit rätt så mycket lax på sistone
  • Tvillingmamma2007
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-02-24 21:57:55 följande:
    den finns på hälsokost, tror man kan ge den från ca halvåret, fråga de som jobbar där, dom har koll, felix är 16 mån
    Ok tack.
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!