• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Applemum

Grattis till 10 månaders bebisarna . Å Grattis till dig tvillingmamma som orkat å orkar !!!

• Tvillingmamma2007

Applemum:
    Tack Ja det är väl bara att kämpa på, den här veckan är de ju iaf bara snoriga och inte som förra då ena hade tredagarsfeber och diarée.

Min mamma kommer iaf på ons-kväll och ska stanna några dagar! Så skönt med lite avlastning!

• Ida och Razmus Mamma

natten till igår var vi barnfria.
    barnen var hos farmor, då vi var ute på lördags kvällen och såg melodifestivalen live.

men oj detta fick vi ångra natten till idag.
    då vaknade rasmus 1 g i timmen hela natten.
    23 23.45,0045 01.30-02 var vi uppe, somnade sen och vaknde igen 02.45 sen vaknade han igen 03.50 och var vaken till 05. maken kom 04 och tog över så att jag fick sova.
    han somnde 05 men var vaken igen 05.30 sen ville han upp 06
    dom långa peroiderna var han vaken och jätte arg, dom andra tillfällena som typ 23.45 så skriker han i sömnen och går upp i båge.
    lägger han på sidan och stoppar om han och ger han nappen och har handen på han. så kommer han  ro efter en stund. men för mig tar det en stund innan jag somnat om.

han är 9 mån. gör dom så här i denna perioden.?
    kommer inte ihåg att den stora höll på så här.

• Tvillingmamma2007

Jäkla samboskrälle och vara borta och hålla på med sitt intresse! Grabbarna har gastat om vart annat, Leo helt otröstlig så han sitter nu här på golvet! Jag har så ont i handlederna efter allt bärande och vyssande och han var helt speedad så nu får han sitta här och titta! Han är ju tyst iaf, men liite grinig han kommer att vara imorgon då! Blää

• Tvillingmamma2007

Källan:
    Mina är 10 mån och är likadana fast de tar inte napp...

• Ipomea

Kikar in efter en tid med magsjuka i familjen.. Fy 17 va jobbigt när man redan är helt utschasad..

Ser att ingen kommit på nån mirakelmetod ännu. Man hoppas ju. Nu har lilleman fått sin första tand så jag är säker på att det gör sitt åxå.. ger snart upp.. Känner mig nästan deprimerad och vill knappt gå å lägga mig för jag vet att jag måste upp flera gånger i timmen med undantag för nån enstaka timme per natt.
    Giv mig styrka!!
    Kram på er alla som vet vad TRÖTT egentligen innebär.

• Glasmästaren

Tvillingmamma2007:

Tips: skaffa ordentliga handledsstöd NU innan du får ont i handlederna av att bara öppna barnmatsburkarna!!! Inte de i neopren på sportaffären alltså, utan via vårdcentralen. Jag har ff besvär med handlederna 3 år senare så fort jag bär för tunga saker.

• Tvillingmamma2007
    Glasmästaren skrev 2008-02-11 21:47:07 följande:
    Tvillingmamma2007:Tips: skaffa ordentliga handledsstöd NU innan du får ont i handlederna av att bara öppna barnmatsburkarna!!! Inte de i neopren på sportaffären alltså, utan via vårdcentralen. Jag har ff besvär med handlederna 3 år senare så fort jag bär för tunga saker.
    Usch det låter ju inge bra alls! Använder "back on track" för tillfället som är gjort i nåt keramiskt tyg...vad är det för skydd då man får via vårdcentralen? Några hårda? Hm har redan ont av barnmatsburkarna! Bläää. Har hårda jag fick av arbetsterapeuten under grav. för karpaltunnelsyndrom är det typ sådana du menar?
  • Ireth of Dorthonion

Åå en tråd som passar oss. Vår son vet inte vad sova är. Ibland har han bätter perioder, då han bara vakner ett par, tre gånger, men ofta är det mer än så. Just nu är han inne i en bedrövlig period (tror det beror mycket på flytt och att han nyligen börjat dagis) då han vaknar ungefär varannan timme och skriker. Förut har han vaknat mycket med bara gråtit lite och varit lätt att lugna och få att somna om. Men nu ställer han sig upp och gråter som om det gällde livet. Riktigt jobbigt, och vet inte riktigt vad vi ska göra heller. Hoppas att det ger sig om ett tag.

• Aurora

vilken pissnatt....min 3åring vaknade 4 gånger och min 1½åring vaknade en gång i timmen...suck.Då tror man ju att han ska ta igen det genom att ta sovmorgon,,,men näpp 05:30 som en klocka och pigg som en lärka....:mamma!!!nu är han däckad i sängen...hoppas på en lugn stund,3åringen ligger och tittar på film...

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!