• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Shannara
    michiara skrev 2008-03-01 11:07:32 följande:
    det låter som här.. pappan orkar inte bo här med oss utan bor i en egen lägenhet cirka 45 min härifrån
    Trodde jag var ganska ensam om det... *ler*
    ♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Applemum

Ha ha
    Otroligt?! För som jag fattat det så verkar ju båda ni fortfarande vara tillsammans med era karlar?! Men ack ja... Det verkar ju faktiskt skönt. Kanske ska föreslå det för min kille med... Att han får flytta 45 min dit *pekar i olika riktningar* Mamasnest har ju oxå sin kille på distans på ngn oljeplattform ngnstans...

• Shannara
    Applemum skrev 2008-03-01 12:02:42 följande:
    Ha ha Otroligt?! För som jag fattat det så verkar ju båda ni fortfarande vara tillsammans med era karlar?! Men ack ja... Det verkar ju faktiskt skönt. Kanske ska föreslå det för min kille med... Att han får flytta 45 min dit *pekar i olika riktningar* Mamasnest har ju oxå sin kille på distans på ngn oljeplattform ngnstans...
    Helt ärligt så är det jävligt skönt ibland... *ler* Att få längta och att inte gå på varann jämt...

Allt skulle vara perfekt om han bara kunde ta över lite här då han hälsar på...
  • Mamasnest

Hi hi, ni är roliga ni tjejer. Klart att det är skönt att vara själv ibland. Jag tycker till och med att det är skönt att få ha barnen för mig själv i kortare perioder.
    Jag funderar också på att ge Omega3 till min 2-åring, hon vaknar flera gånger i timmen nu. Sambon tar henne och jag tar lillan som sover bra. Tyvärr ska han bort några dagar på kurs nästa vecka så då kastar jag mig väl iväg till Hälsokosten.

Trebarnsmamma på heltid
  • michiara
    Shannara skrev 2008-03-01 11:59:08 följande:
    Trodde jag var ganska ensam om det... *ler*
    nej några stycken är vi nog.
    Applemum skrev 2008-03-01 12:02:42 följande:
    Ha ha Otroligt?! För som jag fattat det så verkar ju båda ni fortfarande vara tillsammans med era karlar?! Men ack ja... Det verkar ju faktiskt skönt. Kanske ska föreslå det för min kille med... Att han får flytta 45 min dit *pekar i olika riktningar* Mamasnest har ju oxå sin kille på distans på ngn oljeplattform ngnstans...
    ja vi är särbo sedan några år tillbaka. pappan har varit här mkt nu när andréa inte sovit och han är ju helt död på morgonen.. det är sååå synd om honom som har varit vaken och sen måste jobba mig är det inte lika synd om för jag är van och jag har inte lika jobbigt jobb hahaha
    Treo och Otrivin..livselixir
  • Applemum

Heeeej lilla anton. D dök upp en alpha som jag misstänkte ... vad skönt att höra att det vänt! vad var lösningen?

• Mamma till bröderna bus

hej läste lite bakåt att några undrar om omegan... detta sa vår läkare: det finns studier som visar på att vissa omgea3 oljor hjälper barn att lättare komma till ro och somna/sova, oljan kan ta "udden" av rastlösheten som en del barn ( och vuxna) har i sig.
    Det finns inga konkreta bevis på detta, men forskning som tyder på det, det som är, är att oljorna är lite olika i sammansättningen, den vi fick tips om av eyeQ..
    Lycka till alla sömnlösa!!!

• Shannara
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-03-02 12:59:03 följande:
    hej läste lite bakåt att några undrar om omegan... detta sa vår läkare: det finns studier som visar på att vissa omgea3 oljor hjälper barn att lättare komma till ro och somna/sova, oljan kan ta "udden" av rastlösheten som en del barn ( och vuxna) har i sig.Det finns inga konkreta bevis på detta, men forskning som tyder på det, det som är, är att oljorna är lite olika i sammansättningen, den vi fick tips om av eyeQ..Lycka till alla sömnlösa!!!
    eyeQ är det som jag har och det känns som om min tvååring reagerat positivt...
  • Mamasnest
    Shannara skrev 2008-03-02 13:14:54 följande:
    eyeQ är det som jag har och det känns som om min tvååring reagerat positivt...
    Smakar den inte äckligt?
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!