• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Ipomea

Jag går snart under.. Varför vaknar min 8 månaders så många gånger per natt?? Och varför kan han inte somna om efter kl 3?? Ligger bara å sparkar, snor, nyps och klöser (inte med flit ska jag tillägga) mig när jag ger upp och han får ligga bredvid mig. Borde han inte slappna av DÅ åtminstone?

• bettyboop1

Hej hej på er....lägger till mig i listan då min Max(6 mnader vaknar allt ifrån 2 till 6 ggr per natt.
    Är det bara tv,så är jag ju jättenöjd,men 6???
    O sen har jag ju an liten till här hemma(1.5 år) o hur ska man vila då??
    kram till er alla trötta föräldrar.

• Mamasnest

Ni som har gett eye-Q, har ni gett 3 teskedar om dagen i 12 veckor i början som det står att man ska? På vår Hälsokost rekomenderade de det till hur små barn som helst och sa att man forskat mycket på det i England och där rekomenderar man det till gravida och spädbarn.

Trebarnsmamma på heltid
  • Shannara
    Mamasnest skrev 2008-03-04 14:00:26 följande:
    Ni som har gett eye-Q, har ni gett 3 teskedar om dagen i 12 veckor i början som det står att man ska? På vår Hälsokost rekomenderade de det till hur små barn som helst och sa att man forskat mycket på det i England och där rekomenderar man det till gravida och spädbarn.
    Inte jag... det gav ändå resultat efter ett par veckor...
    ♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Alpha 2

Vid vilken ålder kan man börja med eskimå kids? min son är 11 mån. Är han för liten? hur gör man med AD dropparna i så fall?

• Applemum

Bläää uppe fem gånger med en kille som väcker sig själv av en otäck hosta. å varje uppvak tar ca 30 att lösa . Både Hjalle å Rut har dessutom ögoninflammation. seeeegt. å jag e sååå sugen på att va lite social!!! men ingen har väl lust att träffa oss å vår bakteriehärd...

alpha 2
    eskimå ska va fr 1 år men 11 ånader e väl ok? när jag börja m eskimå så hoppade vi över ad dropparna. men de e nog bäst att fråga ngn mer kunnig.

• Mamasnest

Applemum: Hur sover han annars nu? Min 2-åring vaknar massor just nu, men igår köpte jag en sådan där nattlampa på IKEA med blått ljus och då lyckades hon somna om själv varje gång hon vaknade. Helt otroligt eftersom hon har vaknat flera gånger i timmen på sista tiden. *tipsar*

Trebarnsmamma på heltid
  • Applemum

Mamasnest
    ja egentligen känns det som jag å Hjalmar kommit överens om rutinerna å ofta har han haft ngt uppvak som han fixar på egen hand utan gråt, jag hör hur han snackar med sig själv en stund o sen somnar om. Men sedan en vecka tillbaka har läggningen blivit svårare å svårare. Får springa fram å tillbaka massor av gånger med ramsan å omklappning. Han är fortfarande glad när jag stoppar honom i sängen, så som tur är så gillar han fortfarande sin säng...
    Förresten läser dina sköna tillrop o smarta inlägg i trådar om sömn... Jag håller mig uppdaterad . å håller helt m dig. Ingen anhängare av 5mm men fortfarande inte intresserad av batikfärgade gardinklänningar och amningsorgier med hela familjen i den stora vadmalssamsovningssängen...

• tusse74

Igår hände något som aldrig har hänt förrut. Elias somnade kl 20.30 och sov till kl 1 (mat), kl 5 (mat), och vaknade kl 8.25!!!!

Han gnydde lite några gånger och självklart stutsade jag upp.......men han somnade om själv. Det har ALDRIG hänt förrut!

Gissa om jag känner mig pigg och glad idag!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!