• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Pasadena
    tusse74 skrev 2008-03-12 20:10:49 följande:
    Tack så mycket för dina svar pasadena!Jag är precis i fasen att starta en egen metod, med hjälp av NCSS-metoden och SHN-kurens baser, då jag inte har hunnit/orkat sätta mig in i Anna Wahlgrens metod. Jag känner att jag måste börja någonstans och med något annat än att vagga honom till sömns.Ikväll fick jag honom att somna själv i sin säng efter 15 min buffande. Det har aldrig hänt förrut, att han har lyckats somna själv. Jag har alltid fått vagga honom i famnen. Det längsta som har har "stått" ut att buffa är 40 min. Sen har jag plockat upp honom och då har han somnat på 30 sek. Typiskt!Nu har jag en jobbig natt framför mig med buffande och ramsan: Natti natti, nu ska vi sova, sch sch sch schJag är van med att han vaknar 10 gånger/natt och inte kan somna om själv, så jag är beredd att prova det mesta.Önskar er alla en bra natt! Det är ni alla värda!
    Det låter ju jättebra! Lycka till !
  • myran1973

Nu blev jag nyfiken... hur fungerar eye Q i syfte att barnet sover bättre? Jag har aldrig hört talas om detta, men blir väldigt nyfiken eftersom vi har en kille som är orolog om nätterna.

• tusse74

Tack så jättemycket pasadena! Jag känner mig jätteladdad ikväll. Hihihihi, imorse satt jag bara och grinade hela fm. Det kan vända snabbt

• Pasadena
    tusse74 skrev 2008-03-12 20:19:01 följande:
    Tack så jättemycket pasadena! Jag känner mig jätteladdad ikväll. Hihihihi, imorse satt jag bara och grinade hela fm. Det kan vända snabbt
    Jo tack I KNOW the feeling När man inte har sovit sammanhängande på 100 år så blir man lätt labil om man säger så
  • Kixie

Vi har gjort Anna Wahlgrens SOva hela natten med vår 7 månaders som vaknade upp till 15 ggr per natt. Efter 5 nätter med Sova hela natten buffade och ramsande så sover han nu 11 timmar i sträck!!! JIPPIE

• tusse74

Stort grattis Kixie!!!! Hoppas att du får en god natts sömn även i natt

• 3hjärtan

Glädjs med er som lyckats och kämpar med er som har de nattliga "problemen" kvar! Det verkar bara inte vilja ta slut, eländet! Men nu ska jag väl sova...när både barnen och pappan sover!

Kram på er!

• tusse74

Själv så föll allt självförtroende och laddning i ett nafs! Elias satte igång och gallskrika (som jag aldrig hört förrut) i 10 min, innan jag plockade upp honom, då det bara eskalerade.

Han vägrade att lugna sig, så då ammade jag honom en sväng. Då somnade han. När jag skulle lägga honom igen så var karusellen igång igen. Då tog pappa över, tack och lov! Själv gick jag och sökte reda på tele nummer till psyket. Jag satte mig och grina igen och sitter nu helt utmattad här och har ångest över natten.

Jag MÅSTE sätta mig in i shn-kuren snarast och testa den, för det här håller inte. Antingen åkte jag in på psyk eller så blir det skilmässa eller något annat otrevligt
    Dags att borsta tänderna och se hur natten blir. *suckar*

• 3hjärtan
    tusse74 skrev 2008-03-12 21:43:50 följande:
    Själv så föll allt självförtroende och laddning i ett nafs! Elias satte igång och gallskrika (som jag aldrig hört förrut) i 10 min, innan jag plockade upp honom, då det bara eskalerade.Han vägrade att lugna sig, så då ammade jag honom en sväng. Då somnade han. När jag skulle lägga honom igen så var karusellen igång igen. Då tog pappa över, tack och lov! Själv gick jag och sökte reda på tele nummer till psyket. Jag satte mig och grina igen och sitter nu helt utmattad här och har ångest över natten.Jag MÅSTE sätta mig in i shn-kuren snarast och testa den, för det här håller inte. Antingen åkte jag in på psyk eller så blir det skilmässa eller något annat otrevligt Dags att borsta tänderna och se hur natten blir. *suckar*
    Låter som om han protesterar för allt vad tyget håller...han har nog ingen lust alls att ligga ensam i en spjälsäng om han istället kan få komma och vara nära mamma eller pappa! Men det gör ju inte livet och läggning lättare för en som förälder när man bara vill att det ska funka!!! Känner såååå väl igen mig i det du skriver... att man snart SJÄLV måste få hjälp innan man blir "galen" o OJ vad äktenskapet tar stryk av dessa hemska nätter! Lycka till! Ja visst ja... skrev ju för en stund sedan att jag skulle lägga mig jag också! Dags att skrida till verket...eller väntar jag på att Nellie ska vakna?
  • Shannara

Ville bara komma in och visa mej... Livet är piss just nu och jag orkar inte riktigt med något... Jag har i alla fall inte bara övergivit tråden!!!

Kram alla och hoppas ni får ett par timmars sömn inatt!

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!