• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • 3hjärtan

JAG FÖRSTÅR HELT O FULLT VAD DU MENAR MAMASNEST! Ja... det var väl därifrån denna "diskussion" kom... Vår 3-åring fick v-koppor från dagmamman o tog sedan förstås med sig det till syrrorna. Trots att båda kom i kontakt med det samtidigt så blev de alltså sjuka vid olika tidpunkter. Man kan väl säga att brorsan smittade ena tvillingen, som i sin tur senare smittade andra tvillingen. Konstigt! Vi trodde vi haed klarat oss, eller snarare att det tredje barnet hade klarat sig, men icke... Det var tufft när det varade med ännu värre nätter o minimal sömn under låååång tid - men så här i efterhand är det bra att vi har det avklarat!

Sköt om er!

• 3hjärtan

Förresten...har ni tänkt på att tråden snart stängs...det har ju snart gått tre månader sedan Applemum startade upp tråden som gett upphov till hela 1485 inlägg fulla av ego, orkeslöshet, pepping, goda råd, notpepping, ironi, sarkasm, omtanke... Vad gör vi sen?

• LickMeUp
    3hjärtan skrev 2008-03-10 10:17:21 följande:
    Förresten...har ni tänkt på att tråden snart stängs...det har ju snart gått tre månader sedan Applemum startade upp tråden som gett upphov till hela 1485 inlägg fulla av ego, orkeslöshet, pepping, goda råd, notpepping, ironi, sarkasm, omtanke... Vad gör vi sen?
    hoppas att ungarna somnar och firar
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Mamasnest

Tack, skönt att höra från någon som också har flera småttingar.
    Jag hänger gärna med på en fortsättningstråd.

3hjärtan skrev 2008-03-10 10:14:16 följande:
    JAG FÖRSTÅR HELT O FULLT VAD DU MENAR MAMASNEST! Ja... det var väl därifrån denna "diskussion" kom... Vår 3-åring fick v-koppor från dagmamman o tog sedan förstås med sig det till syrrorna. Trots att båda kom i kontakt med det samtidigt så blev de alltså sjuka vid olika tidpunkter. Man kan väl säga att brorsan smittade ena tvillingen, som i sin tur senare smittade andra tvillingen. Konstigt! Vi trodde vi haed klarat oss, eller snarare att det tredje barnet hade klarat sig, men icke... Det var tufft när det varade med ännu värre nätter o minimal sömn under låååång tid - men så här i efterhand är det bra att vi har det avklarat!Sköt om er!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Nadja 81

Hej..jag vet vad du menar....jag har själv en son på 3 veckor, som inte sover, visserligen förståeligt när han är så liten än, men väldigt tufft...han skriker å skriker....å får inte sova max. mer än2 timmar i sträck...det tär verkligen på krafterna...men vi msåte fösöka tänka postivit å tro att det går över snart...att snart får vi sova ut....ge inte upp....

• LickMeUp

och där vaknade han efter 20 mins sömn.

BLIR GALEN SNART.....

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Tvillingmamma2007

Ja starta en fortsättning så vi inte glömmer. Själv fick jag på foten för det jag skrev sist, inatt ville ingen ab grabbarna sova, hm, det som gått så bra nu i flera veckor men har precis börjat med en lur på dagen i stället för två så kanske är det det som spökar hoppas det iaf.

• Linze

Ja, här har man ägnat många timmar och försökt snappat upp något tips för att få A att sova och samtidigt "glädjt" sig att man inte är ensam i alla fall.
    Det låter helt sjukt men för ca 3 veckor sedan tog jag hit ett medium, vilket fann 2 "spök farbröder" varav en stört stackars A:s sömn. För tro det eller ej så sover han bra nu, vaknar 1 gång/ natt jämfört med 8-10/ggr. Man gör ju verkligen vad som helst för att sova..... Sen om man ska tro på det, ja.... vad vet jag. Men ungen sover i alla fall. Underbart!!!

• VASL

Har en 7.5 mån kille som skriker och gnyer på natten. Ibland vaknar han av det ibland inte. Men jag vaknar alltid av det. Är det mardrömmar han har eller vad är det? Går detta över av dig själv?

• Ida och Razmus Mamma

följer gärna med i nästa tråd.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!