siabellon skrev 2008-01-10 09:55:37 följande:
Som nån skriver: det är inte hopplöst, det kan vända, det gjorde det för min tjej när hon var runt 1 -1½ också. men det är en lång jävla väntan o ibland är det svårt att vara tålmodig o orka.........Jag skulle va skitglad om E bara vaknade ett par tre ggr per natt för att tutta eller vaggas till sömns, men han håller på en tre fyra ggr per TIMME!
Såå glad att några också tittar in för att säga att det kan vända, trots att det gått ett helt år av skitsömn! Jag vill ju inte att dotterna ska behöva vara "beroende" av sovmedicin, jag vill ju att hon ska kunna sova skapligt på egen hand! Just sådant, där det plötsligt (kan man säga
plötsligt efter 1-1,5 år eller mer, hmm...) vänder behöver man ju också höra! O just det att få veta att man inte är ensam...som man ju nästan trodde ett tag när man kände att ingen, INGEN förstod!
Jag förväntar mig verkligen inte heller att tjejen ska sova som en stock en hel natt (det gör hon ju förstås inte med Theralen heller!). Skulle också bli helnöjd om det får fortsätta som nu; att man inte behöver dyka i säng just kl 20 när barnen somnat för att få liite sömn, att man kan vara uppe ända till 22 o då bara behövt söva om ngn gång, få sova 2 tim, gå upp en sväng o söva om båda/ta in en i dubbelsängen,sova 2-3 tim ostört igen, gå upp en runda till med vardera barn för att så snåningom få somna om till 6 eller så...
Jag skulle bara sååå gärna vilja veta varför några av våra barn håller på så där o vaknar stup i ett, flera ggr i tim, så som ex Siabellon skrev... Om det inte är ngt medicinskt fel så VARFÖR? Vår tjej verkar aldrig ens komma in i djupsömn...psykologen pratade om att hon kanske väcker sig själv istället varje gång hon eg är på väg ner i djupsömn. Så istället sover hon ständigt ytligt o oroligt o vaknar hela tiden upp - vare sig det är tyst runt om eller inte... Målsättn med Theralenet är väl helt enkelt att bryta en ond cirekl, ett dåligt invant möster (om nu så är fallet) - väl liksom få henne att istället GILLA att sova! Hmmm... hoppet är ju det sista som överger en.
Nu sitter man här febrilt o skriever medan två missnöjda twins hänger mig i benen...vilken egomorsa jag måste vara!!!