• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • destino

Ojdå, lite glad är jag att jag inte är enda med samma bekymmer, men tycker synd om oss...ibland bara....

• Fusion

hej hej , jaha så var det sen kväll eller snarare natt då...
    Ska bli lika spännande att se hur denna natt ska bete sig , föregående var ju som dom flesta andra nätter med en plutt som vaknar 4 gånger i timmen efter midnatt...

Fast idag har det varit en sån underbar dag med en kille som har sovit en del och inte varit knappt det minsta tjurig...
    Det bådar gott för andra dagar som har varit som denna har faktiskt natten varit underbar...

Ska till och med försöka lägga mig själv tidigt , ska bara vänta till efter midnatt..

• Malhin

mitt yngsta barn sover inte på nätterna... han bara äter o får han inte mat gallskriker han.

• Fusion
    Malhin skrev 2008-01-10 23:52:17 följande:
    mitt yngsta barn sover inte på nätterna... han bara äter o får han inte mat gallskriker han.
    Jag känner väl igen det , hur gammal är han ..
  • Malhin

han är bara 5 veckor...

Fusion skrev 2008-01-10 23:52:58 följande:
    Jag känner väl igen det , hur gammal är han ..
  • Fusion
    Malhin skrev 2008-01-11 00:00:32 följande:
    han är bara 5 veckor...
    Har det varit så hela tiden ...
    Kan inte annat än att tycka synd om dig och alla er andra...
    Innan vi fick barn har man hört folk som har haft jobbiga nätter och skrikiga barn , då har man sagt att det kan väl inte vara så farligt det går ju snart över ...
    Men nu idag när man är där själv så fattar man hur jobbigt det är..

Våran kille är alltid så lugn om vi är borta hos folk , men det beror oftast på att man ser till att han har sovit och fått massor med mat innan vi kommer allt för att det ska gå (smärtfritt) , men då får man oftast höra det att han är ju så lugn och snäll fattar inte vad ni pratar om...
    Har hört den frasen så ofta nu att jag skulle vilja strypa alla som säger så...
  • Malhin

ja han har varit så sedan vi kom från bb

Fusion skrev 2008-01-11 00:08:35 följande:
    Har det varit så hela tiden ...Kan inte annat än att tycka synd om dig och alla er andra...Innan vi fick barn har man hört folk som har haft jobbiga nätter och skrikiga barn , då har man sagt att det kan väl inte vara så farligt det går ju snart över ...Men nu idag när man är där själv så fattar man hur jobbigt det är..Våran kille är alltid så lugn om vi är borta hos folk , men det beror oftast på att man ser till att han har sovit och fått massor med mat innan vi kommer allt för att det ska gå (smärtfritt) , men då får man oftast höra det att han är ju så lugn och snäll fattar inte vad ni pratar om...Har hört den frasen så ofta nu att jag skulle vilja strypa alla som säger så...
  • molly7272

Den frasen har vi med fått höra så till slut gav vi upp & åkte när vi ville iallafall & inte väntade in att han sov före
    Då blev det annat ljud på omgivningen & vi fick lite hjälp med att sonen kan sova borta ibland så jag får sova

Fusion skrev 2008-01-11 00:08:35 följande:
    Har det varit så hela tiden ...Kan inte annat än att tycka synd om dig och alla er andra...Innan vi fick barn har man hört folk som har haft jobbiga nätter och skrikiga barn , då har man sagt att det kan väl inte vara så farligt det går ju snart över ...Men nu idag när man är där själv så fattar man hur jobbigt det är..Våran kille är alltid så lugn om vi är borta hos folk , men det beror oftast på att man ser till att han har sovit och fått massor med mat innan vi kommer allt för att det ska gå (smärtfritt) , men då får man oftast höra det att han är ju så lugn och snäll fattar inte vad ni pratar om...Har hört den frasen så ofta nu att jag skulle vilja strypa alla som säger så...
  • idacathrine

Uppe nu med dottern på 3 månader..
    Vet inte vad jag ska ta mig till,
    hon har varit vaken hela nätterna sen födseln, försöker att inte gå upp ur sängen, ge henne bröstet, nappen, klappa,
    men hon blir arg och börjar skrika, måste gå upp.. lalla runt med henne i sjalen, sitta i gungstolen....

Försöker att hålla henne vaken på dagarna, oftast är hon vaken MASSOR på dagarna, förstår inte varför hon inte sover på nätterna!!!!!! det är som att hon inte behöver någon sömn.

suck..vad tar man sig till?!

• Applemum

Uppe igen.
    uppe igen
    uppe igen...
    Natti natti sov så gott
    sch!
    natti natti sov så gott
    såklart lär jag ju slutat ramsa lagom till hans studentexamen.... men vill ju helst sluta innan dess.
    Någon skrev nyligen att det blivit bättre strax innan rvå års dagen... i hope...!
    kram kram

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!