• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • michiara
    Pasadena skrev 2008-01-10 11:27:45 följande:
    JAg tänkte just skriva det där med tillägg/välling. Vi har gett välling nu i ca 1-1,5 månad på kvällarna för att hon ska sova längre men nej då, hon vaknar lika ofta. Igår kväll skippade vi välling och hon sov fasiken bättre än nånsin inatt, med 2,5-3 timmar mellan uppvaken Har inte hänt sen gud-vet-när!
    har du kollat om hon kan vara mjölkproteinallergisk? så där har mina barn oxå hållt på som spädbarn pga att de inte mått bra eftersom jag gett dom ersättning med mjölkprotein i. Bara en ide
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • michiara

tänkte just eftersom hon sov bättre när hon inte fick

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • Nufsan
    Pasadena skrev 2008-01-10 11:27:45 följande:
    JAg tänkte just skriva det där med tillägg/välling. Vi har gett välling nu i ca 1-1,5 månad på kvällarna för att hon ska sova längre men nej då, hon vaknar lika ofta. Igår kväll skippade vi välling och hon sov fasiken bättre än nånsin inatt, med 2,5-3 timmar mellan uppvaken Har inte hänt sen gud-vet-när!
    Hoppas jag inte trampar dig på tårna, du har säkert skrivit om det tidigare, men orkar inte läsa igenom 60 sidor

Har du testat att ge gröt på kvällen innan hon lägger sig?

Man blir ju så trött över att alltid få höra att det är normalt... oavsett om det gäller sömn, kräkningar, matning etc... Man känner sitt barn allra bäst själv och märker när ngt inte är som det borde!
    ♥ღ♥Äntligen är vår älskade dotter här♥ღ♥
  • Pasadena

Nufsan
    jodå gröt har hon också fått men nä..Känns som sömnproblemen  är långt mer problematiska än att bara handla om mat. Hon vill inte ens alltid äta när hon vaknar.

• Pasadena

Alltså jag håller på att bli tokig! Har försökt få henne att sova i 2 timmar nu men icke. Hon gäspar och gnuggar ögonen och gnäller konstant men somnar inte!!!!!!!!!

• Mamasnest
    Pasadena skrev 2008-01-10 12:17:33 följande:
    Alltså jag håller på att bli tokig! Har försökt få henne att sova i 2 timmar nu men icke. Hon gäspar och gnuggar ögonen och gnäller konstant men somnar inte!!!!!!!!!
    Det du beskriver låter precis som min mellantjej. Hon glufsade glatt i sig välling på kvällen när hon var 6 månader men vaknade lika ofta ändå. Dagsömnen existerade i stort sett inte och det hjälpte inte ens att gå ut och gå 1 timme, hon skrek lika mycket ändå och sov inte. Det enda som till sist fungerade var AWs kur.
    Jag vet hur det är när hela ens liv kretsar krings barnets sömn och det kan driva vem som helst till vansinne. När vi hade kört kuren började hon sova mycket bättre och sov bra (i våra ögon mätt) tills hon var 1 år, då började det igen. Enda skillnaden var att hon alltid somnade om till ramsa om man la henne tillrätta men att springa tvärs över hela övervåningen 20 ggr per natt är heller inte kul.

Jag känner mig som en riktig gnällkärring som gnäller över min lillsnufsa när jag tänker på er andra och även på hur vi hade det med mellantjejen... Grejen är den att vi aldrig hann vila mellan barnen eftersom det bara skiljer 18 månader mellan dem.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

Mamasnest
    känn dig inte som en gnällkärring, alla har rätt till sitt lilla helvete, det är min devis!

SKönt att höra att det finns barn som är som min dotter, känns lite ensamt ibland.

• Mamasnest
    Pasadena skrev 2008-01-10 12:50:32 följande:
    Mamasnestkänn dig inte som en gnällkärring, alla har rätt till sitt lilla helvete, det är min devis!SKönt att höra att det finns barn som är som min dotter, känns lite ensamt ibland.
    Nu sover båda tjejerna så du ser att det finns hopp.
    *viskar en hemlis* Jag och sambon håller på att planera inför att gifta oss i sommar men har inte gått ut med det än. En av planerna kring det är att ta in på hotell och båda var mest ivriga över tanken på att få sova en hel natt. Ha ha, det säger allt.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

mamasnest
    ramsar ni fortfarande för stora tjejen? Det finns hopp, det hör jag ju Hoppashoppashoppashoppas på vändning snart. Fast vi ska kura alldels inom kort så jag hoppas på en vändning på det sättet.

Grattis till giftastankarna, vem ska få äran att sitta barnvakt när ni lurar på hotellet?

• Mamasnest

Pasadena: Ja, vi ramsar fortfarande för stora tjejen.
    Vi ska åka till Kanada och hälsa på svärföräldrarna i sommar och min mamma och hennes kille ska med, därför passar det bra att gifta oss så att bådas föräldrar kan vara med. Det blir med andra ord mamma och hennes kille som får ta barnen, på samma hotell men i ett annat rum.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!