• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Jacqueline
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 11:18:13 följande:
    Nej, skor och nagellack hoppar jag. Men en väska och lite mopskläder ska jag nog skaffa. Den blir min lilla accesoar men jag är inte så korkad att jag inte fattar att man måste ta hand om sin hund oavsett vad man har den till.
    men ,om denna hund du tänkt skaffa visar obehag när du sätter på den kläder ,tänker du då fortsätta att klä den ändån?
  • sweet saint

man kan ju inbilla sig att man har en "hund i en väska av praktiska skäl", men faktum är ju att det rör sig om ren och skär Paris Hilton wannabe!
    löjligt!
    skaffa en råtta ist... de är ju små, har 4 ben men klara vårat klimat!!!!!!

• Kryxan
    xenaa skrev 2007-12-19 11:13:16 följande:
    det handlar inte om att om hunde inte skadas av att bäras. en hund ska använda sina ben det är därför de har ben. hundar ska springa av sig.Men man ska inte köpa en hund om man inte har tid att gå ut med den. Då ist väljer att ha den i en väska för att göra andra ärende. de funkar itne så
    Hunden kan dessutom ta skada av att bli buren och användas som accesoar.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • xenaa
    Kryxan skrev 2007-12-19 11:29:33 följande:
    ja precis. om man bär en hund för ofta kan musklerla förtvina OM den bärs för ofta
    ♥Leo 07-06-22♥
  • Kryxan
    xenaa skrev 2007-12-19 11:32:12 följande:
    ja precis. om man bär en hund för ofta kan musklerla förtvina OM den bärs för ofta
    Stämmer.

OCh det kan skada hunden i sitt språk till andra hundar.
    Om man inte låter hunden vara hund kan den bli socialt missanpassad i kontakten med andra hundar.
    Den kan bli osäker, på sig själv och sin omgivning.
  • Loyden

Jag har själv en pyttehund (Dvärgpinchser) som har små, smala ben. Ser ut som hon knappt skulle orka gå runt huset MEN jag tror folk skulle bli förvånade över hur långt hon faktiskt orkar gå...
    Hon har ALDRIG varit i en väska. Eller jo, en gång när vi skulle åka tåg. Men då var hon i en vanlig transportbur.

Hon har en vinterjacka/tröja för att hon skulle frysa till is om hon inte hade den. Det är dock inte någon fin märkesgreja utan en vanlig hundjacka som hon får ha när det är snö (aldrig annars).

Enligt mig är det GALET att ha sin hund i en väska. Om man vill gå låååångt får man köpa en hund som behöver/vill gå långt. Vet man att man har 6 km till jobbet och en liten hund (typ dvärgpinscher,chihuahua) inte orkar gå den biten ska man inte köpa en liten hund.

Finns säkert dem som har en bra "ursäkt" till att ha HUNDEN i en väska men det är nog inte så många. Då det har blivit en "innegrej" att ha sin hund i en väska.

Jag tycker det är SJUKT! Då kan vi lika gärna lägga våran sambo i en barnvagn, trycka ner en napp i munnen på honom/henne och knalla runt på stan. För man vet aldrig, någon kan gå in i honom om jag inte skyddar honom i en "bur".  Han blir också trött i benen efter att vi promenerat en bit. Ska jag då lägga honom i en väska och släpa runt på?
    (för dem som ser hundar som annat än ett DJUR)

Min LILLA tjej är fruktansvärt söt, åå så pluttig hon e. Bla bla bla.. Ja,ja hon e söt.. Men hon är en HUND och hon kan gå själv.

Jag tror(en del av mig vet) att hundar som får ligga i en väska hela tiden blir fruktansvärt rädda,skygga och ibland arga små hundar. Dem är inte vana vid att sättas på "prov". Vilket alla hundar ska göras. Oavset storlek på hjärnan "där inne" så behöver dem tränas fyskiskt OCH psykiskt. Får en hund aldrig lära sig när det är "farligt",osäkert,konstigt,roligt eller säkert så kommer den bara må dåligt när man sen inte orkar bära på den mer och släpper ner den på marken. Då får du "garanterat" en hund som har svansen mellan bena!

Uppmuntra era hundar att gå istället för att trycka ner dem i en väska som en smutsig tröja! Har den inte fyra ben så Fine, ha den i en väska.. Annars tycker jag det är sjukt!

Min åsikt!

• presens konjunktiv

Men varför måste det vara antingen eller? Antingen så har man en hund som är en hund och aldrig blir buren, eller så ligger den stackaren i väska hela tiden och får förtvinade muskler och blir socialt missanpassad. Så är det inte för mig.

Jag valde en hund som skulle passa mig och mitt liv när han var *vuxen*. Det innebar att jag fick göra en del eftergifter när han var valp för att inte tvingas bli helt låst. Även då kunde han gå själv, och gjorde det för det mesta. Han är pigg, glad och robust, och så långt ifrån socialt missanpassad man kan komma. En frisk och stabil hund, helt enkelt. Det hade han förmodligen varit även utan väskan, men med hjälp av den fick han vara med mer, och jag fick komma ut och mådde bättre. Det handlade inte bara om att han blev trött, även om han förstås blev det också, utan om att det är skadligt för en valp att gå för långt.

Det här är ingen ursäkt, eftersom jag fortfarande inte tycker att jag gjorde fel, utan en förklaring, men ni verkar inte vilja förstå alls.

Kläder har han också. Designkläder. Märkeskläder. Ja, jag har alltså en kompis som syr åt honom, och jag har stickat en tröja åt honom.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • miss Majs

Måste berätta om en grej.

Jag va på hundutsällning med min då 4 månader gammla golden hane.
    Jag stog och pratade med en tjej och sen var det dags att fara hem.
    Jag hade med mig sonen som inte ville sitta i sin vagn utan vaknen va tom så puttade jag på vaknen o hade hunden i kopplet o sonen strosade brevid.

då kommer den tjejen jag pratat med innan (känner henne inte) springandes och LYFTER upp min hund och sätter i vagnen.
    Jag tar genast upp honom o sätter honom på marken och säger

-Han är en HUND och har 4;a ben av en anledning... ATT GÅ!
    -MEN DET ÄR JU SÅÅÅÅÅÅ GULLIGT.
    -nej verkligen inte.
    -Men den lilla bebisen ska ju inte behöva gå själv när det finns plats ju.
    -det är INGEN bebis!! det är en HUND.

tjejen börhar gå där ifrån samtidigt som man hör henne säga -stackars stackars lilla bebisen.

ja usch o fyyyy va jag är elak *ironi*

tjejen va runt 35 ca..

• Eva och Nadjas mamma
    Jacqueline skrev 2007-12-19 11:24:26 följande:
    men ,om denna hund du tänkt skaffa visar obehag när du sätter på den kläder ,tänker du då fortsätta att klä den ändån?
    Nej jag tänker inte utsätta min lilla mops för obehag heller, jag vänjer den när den är valp. Och visar den obehag som valp får jag väl hoppa över kläderna helt då, värre än så är jag inte.
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-19 11:29:33 följande:
    Nej, hundar vet inte om att de fungerar som accesoarer så det tar den inte skada av. Den tar ingen skada av att bli buren heller. Det handlar om hur ofta och länge den blir buren ändå?
Svar på tråden Hund i väska?!