• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Eva och Nadjas mamma

Jag funderar på att skaffa mig en liten mops. Kanske att jag kommer att ha den i en snygg väska. Isåfall av den anledningen att det är snyggt och lilla mopsen blir som min lilla accesoar. Jag är mycket öppen för kritik.

• LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:25:32 följande:
    Åhh va typiskt.Läs på om hundar=) I vilket av mina inlägg tycker du att det låter som att jag har en dålig kunskap om hundar, eller valpar?Om
    du kollar igenom mina inlägg i tråden tror jag du kan läsa dig till att
    jag absolut inte är någon förespråkare av motion med valpar.läs om , återkom.
    Alldeles nyss skrev du ju att min "jack russel" inte klarar av att gå tre kilometer för att hon blir buren hela tiden. Vilket tyder på två saker: Att du är väldigt duktig på att dra slutsatser om andra människor, men mindre duktig på att beräkna vad som är motion för en valp.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-18 14:23:36 följande:
    Så inget av mina nämnda orsaker (på sidan ett) duger för dig? Så vaddå, valpar ska visst tvingas att gå flera kilometer. Och osäkra hundar ska man visst tvinga ut i folkmassorna utan förvarning innan. Och det spelar inte alls någon roll ifall folk trampar på lilla hunden, de tål mer än man tror! Eller...?
    Om du har en osäker valp ska den givetvis tränas, men inte på stan kanske.

Tror du att den osäkra valpen mår bra att av att vara i "skrämmande" miljöer i sin väska?

Om du har en valp som är rädd och säker ska den tränas och stärkas. Inte släpas med i en väska.

Och har man en liten valp ska man absolut inte släpa med den flera kilometer.

Antingen lämnar den hemma, eller så stannar man själv hemma med valpen.

Det är viss uppoffringar att skaffa liten valp.
    En väska är inte lösningen.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:26:34 följande:
    Jag funderar på att skaffa mig en liten mops. Kanske att jag kommer att ha den i en snygg väska. Isåfall av den anledningen att det är snyggt och lilla mopsen blir som min lilla accesoar. Jag är mycket öppen för kritik.
    Hoppas du skämtar?!

Kan du itne jobba på ditt eget utseende istället?
    Så slipper du kompensera med en mops.
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-18 14:27:07 följande:
    Alldeles nyss skrev du ju att min "jack russel" inte klarar av att gå tre kilometer för att hon blir buren hela tiden. Vilket tyder på två saker: Att du är väldigt duktig på att dra slutsatser om andra människor, men mindre duktig på att beräkna vad som är motion för en valp.
    Ahaa.. Missade att det va en valp.
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:28:22 följande:
    Hoppas du skämtar?!Kan du itne jobba på ditt eget utseende istället?Så slipper du kompensera med en mops.
    erkänn att det var det här du väntade på när du startade tråden...
    nej, jag skämtar faktiskt inte. och det finns inget kvar att jobba på med mitt utseende. jag är redan så fin så nu vill jag skaffa pricken över i:et också.
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:27:33 följande:
    Om du har en osäker valp ska den givetvis tränas, men inte på stan kanske.Tror du att den osäkra valpen mår bra att av att vara i "skrämmande" miljöer i sin väska?Om du har en valp som är rädd och säker ska den tränas och stärkas. Inte släpas med i en väska.Och har man en liten valp ska man absolut inte släpa med den flera kilometer.Antingen lämnar den hemma, eller så stannar man själv hemma med valpen.Det är viss uppoffringar att skaffa liten valp.En väska är inte lösningen.
    Varför skriver du hela tiden "släpas med i en väska"? Vad får dig att tro att hundarna tycker att det är så fruktansvärt obehagligt att sitta där?

Och vad var skillnaden på bur och väska nu igen? Jag förstod inte riktigt det där rutindravlet du kom med nyss.
  • SofieO

nope har ingen väska till min lille vovve...har en chihuahua...
    Känns bara onödigt för oss...han vill traska på själv när vi är ute och går!

• Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:31:25 följande:
    erkänn att det var det här du väntade på när du startade tråden...nej, jag skämtar faktiskt inte. och det finns inget kvar att jobba på med mitt utseende. jag är redan så fin så nu vill jag skaffa pricken över i:et också.
    Nä, det va inte det jag väntade på.

Du menar att du ska skaffa hund enbart för att der är gulligt?
    Att hunden behöver tas hand om?

Nu undrar jag verkligen hur du tänker.

OM du inte tänker ragga killer som gåillar tidelag fattar jag inte.

Du är så snyg du kan bli.. men vill kunna locka killarna med en mops i väska med?
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:35:07 följande:
    Nä, det va inte det jag väntade på.Du menar att du ska skaffa hund enbart för att der är gulligt? Att hunden behöver tas hand om?Nu undrar jag verkligen hur du tänker.OM du inte tänker ragga killer som gåillar tidelag fattar jag inte.Du är så snyg du kan bli.. men vill kunna locka killarna med en mops i väska med?
    Haha, vad får du locka killar ifrån? Jag har redan min drömprins. Och har jag sagt att jag ska skaffa hund ENBART för att det är gulligt? Jag ska skaffa den för att det ska bli kul också.
Svar på tråden Hund i väska?!