• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • xenaa
    Saltlakrits skrev 2007-12-19 09:37:31 följande:
    Varför man ska klä ut hundarna har jag faktiskt aldrig förståttJag förstår att man tar på en hund en tröja för att de är väldigt frusna av sig på vintern, men klänningar eller som min sambos dotter som har frack påå sin hund.. Det förstår jag fortfarande inte.Men, men! Det är inte mina hundar så jag kan bara tycka
    hur vet du att hundar inte kan gå långt? Vad är hur långt som helst?
    Det är deras natur att springa av sig och gå ALLA hundar.

Nu tycke rjag inte man kan jämföra ett barn och en hund.  Men det är ju jag de.
    ♥Leo 07-06-22♥
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 09:40:06 följande:
    Ja, men föreställ dig en knubbig liten mops i en fin julklänning. Kan du föreställa dig det utan att dra på smilbanden?
    Eftersom du bara fånar dig tänker jag inte diskutera med dig.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-19 09:51:57 följande:
    Eftersom du bara fånar dig tänker jag inte diskutera med dig.
    Va??? Vad är det med dig? Du kan väl åtminstonde svara på min fråga, ifall det kan bli överansträngande för en mops att gå längre stäckor i värmen?

Och jag fånar mig inte utan gav ett ärligt svar till någon som undrar varför man klär ut sina hundar.
  • Eva och Nadjas mamma

Du kan inte svara va???

• Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 09:37:11 följande:
    Mycket möjligt...kan inte mycket alls om hundar faktiskt. Jag ska ta reda på om det är skadligt för en mops att åka i väska ibland. Är det inte det så köper jag en snygg väska som matchar hundens päls.Men du som är kunnig... är det inte överansträngande för en mops att gå längre sträckor när det är varmt ute? Eller har jag hört fel?
    Det kan vara jobbigt för alla hundar att gå långt om det är välldigt varmt.
    Men mitt tips är att du läser om det samtigt som du lär dig allt annat om hundar / valpar
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 10:15:38 följande:
    Du kan inte svara va???
    Jag har svarat
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-19 10:24:10 följande:
    Det kan vara jobbigt för alla hundar att gå långt om det är välldigt varmt.Men mitt tips är att du läser om det samtigt som du lär dig allt annat om hundar / valpar
    ja men då är det väl perfekt att ha en väska att bära dom i när man ska gå långt en varm sommardag, eller?
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 10:47:59 följande:
    ja men då är det väl perfekt att ha en väska att bära dom i när man ska gå långt en varm sommardag, eller?
    Tycker jag inte
  • xenaa

hundar ska fortfarande INTE bäras!
    . shiit hundar är inte människor. man ska inte göra dom till människor. de är inte ett barn. de är hundar. hundar tål mer än vad man tror.
    Alla hundar ska gå. Jag menar vem går en as lång promenad med en liten hund man går en lagom promenad med en liten hund. man anpassar sig efter hunden storlek

♥Leo 07-06-22♥
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-19 10:48:50 följande:
    Tycker jag inte
    varför?
Svar på tråden Hund i väska?!