• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2007-12-18 14:31:32 följande:
    Varför skriver du hela tiden "släpas med i en väska"? Vad får dig att tro att hundarna tycker att det är så fruktansvärt obehagligt att sitta där?Och vad var skillnaden på bur och väska nu igen? Jag förstod inte riktigt det där rutindravlet du kom med nyss.
    Släpas med...
    Det blev det ordvalet för att hunden promt ska med, även om den (påstår ni) inte kan med egen kraft.
    Nu syftar jag inte på alla valpar, utan vuxna småhundar i väska.
    Och dom har inga begränsningar på samma sätt som valpen med motion.

Rutindravel?
    Alltså.. en bur i bilen går inte att jämföra med att bli buren i en väska.
    När hunden åker bil är det ju antingen i en bur, eller i bagaget.
    Det lär sig hunden.
    Att när man åker bil ligger man där en stund.
    Och dom som har små hundar har ofta en lite "väska" som mer påminner om transportbur till katt.
    Då vet hunden, att i bilen är det det som gäller.

Men att på en promenad på stan sitta i en väska.
    Det förknippas inte med någonting, utom möljigtvuis promenad.

Som tex katter...
    Dom transporteras i bur.
    Men man tar väl knappast med dom till stan i den?

Du förstår alltså itne skillnaden?
    Den är så själklar att den är svår att förklara.
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:38:27 följande:
    Haha, vad får du locka killar ifrån? Jag har redan min drömprins. Och har jag sagt att jag ska skaffa hund ENBART för att det är gulligt? Jag ska skaffa den för att det ska bli kul också.
    Du skrev ingenting om att du ville ha en hund.
    Eller?
    "Jag funderar på att skaffa mig en liten mops. Kanske att jag kommer att ha den i en snygg väska. Isåfall av den anledningen att det är snyggt och lilla mopsen blir som min lilla accesoar."

Eftersom du skrev att du vill ha moppen som pricken över i, i samma mening som kommentaren om ditt utssende tolkade jag det så.
  • Eva och Nadjas mamma

Helst vill jag ha mopsen på axeln eller i vgnen bredvid min dotter. det skulle vara ännu gulligare. Men det blir enklast med en väska.

• Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:42:15 följande:
    Du skrev ingenting om att du ville ha en hund.Eller?"Jag funderar på att skaffa mig en liten mops. Kanske att jag kommer att ha den i en snygg väska. Isåfall av den anledningen att det är snyggt och lilla mopsen blir som min lilla accesoar."Eftersom du skrev att du vill ha moppen som pricken över i, i samma mening som kommentaren om ditt utssende tolkade jag det så.
    Jaha, nej killar behöver jag inte locka...tror inte att alla killar gillar hundar.
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:42:31 följande:
    Helst vill jag ha mopsen på axeln eller i vgnen bredvid min dotter. det skulle vara ännu gulligare. Men det blir enklast med en väska.
    DU låter inte som någon som ska ha hund.
    Vad är det föresten för fel på din nuvarnade hund?

Får den inte plats i en väska?

"Vi har även en svart, olydig hund."
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:43:56 följande:
    DU låter inte som någon som ska ha hund.Vad är det föresten för fel på din nuvarnade hund?Får den inte plats i en väska?"Vi har även en svart, olydig hund."
    Nej usch, han vill jag inte släpa i någon väska. Han är alldeles för tung. Annars är det inget fel på han men jag vill ha en mops ändå. Inget fel på min äldsta dotter heller trots att jag skaffade ett till barn.
  • Kryxan
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:46:00 följande:
    Nej usch, han vill jag inte släpa i någon väska. Han är alldeles för tung. Annars är det inget fel på han men jag vill ha en mops ändå. Inget fel på min äldsta dotter heller trots att jag skaffade ett till barn.
    Kan inte ta dig på alvar längre=)
  • Eva och Nadjas mamma
    Kryxan skrev 2007-12-18 14:48:41 följande:
    Kan inte ta dig på alvar längre=)
    vadårå???
  • Calylite
    Kryxan skrev 2007-12-18 13:28:29 följande:
    Då kanske man ska lämna velpen hemma?
    ptja, du kanke lämnar din valp hemma 6-8 timmar men för mig är de oacceptabelt
    Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket!
  • allexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-18 14:46:00 följande:

hahahahahahaha.... så klockren! hehe näe men vill du ha nåt sött så säljer dom hundar i väskor på toys r us.. mjukis djur;)
Svar på tråden Hund i väska?!