Hund i väska?!
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Jag har en chihuahua som jag har i en väska då och då. Nu suckar ni säkert redan. men i regel får hon promenera själv! Dock är hon så mini att när vi exempelvis är vid en folksamling så känns det otryggt att hon går runt själv, hon syns ju inte (är mindre än en normalstor katt)sen ibland om jag ska på en lång promenad och vi redan promenerat mycket ihop så får hon vara i väskan. Där trivs hon och sover ofta under promenadens gång. Hon är ingen osäker "bjäbbig" hund alls. Hon är en liten vakthund som håller koll på oss. Skäller i regel aldrig, bara när någon kommer hem till oss, men då skäller hon någon gång, för att meddela oss att någon kommer/ringer på dörren etc. Hon skäller inte på andra hundar, bryr sig inte om dem. Hon visar tydligt vad hon vill och inte vill, och hon vill gärna vara i väskan. Och sen vi har fått henne har hon fått massa muskler, gått ner i vikt och ökat självförtroende. Så jag förstår inte varifrån kritiken om väskor kommer ifrån? det är bara ett litet hjälpmedel som underlättar om man vill ta med sig sin hund.
TS
Det är svårt att diskutera med människor som egentligen inte alls vill diskutera eller få större förståelse för något, utan helt enkelt bara spä på sina egna förutfattade meningar och föreställningar om saker.
Var du på allvar nyfiken på anledningarna till att ha sin hund i väska eller ville du helt enkelt bara få berätta om dina åsikter till att inte ha det?
Jag tror säkert att du är väldigt kunnig vad gäller hundar, men det är inte så att du är fullärd. Kunskap och åsikter är inte heller samma sak.
I den tidigare tråden stod dina fördomar och förutfattade meningar helt klart utan att veta ett smack om min hundhållning, hur jag uppfostrar och möter min hund etc. Att du ogillar hundar i väskor får väl vara som det är med det, men önskvärt vore att du läste vad folk verkligen skriver istället för att dra dina egna slutsatser och se framför dig en DSG-valp som jämt släpas runt i väska, som är utsmyckad till tänderna och som jag har för att ha som en förlängning av min egen skönhet. (Nu tror jag att såna hundar säkert har det gott de med som någon redan har skrivit angående t.ex Paris Hilton, men jag känner att jag orkar inte ta det dithän just nu).
Håller med ovanstående talare... Suck.
bra skrivet KickanAnnicka