• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • presens konjunktiv
    xenaa skrev 2007-12-19 10:49:41 följande:
     Jag menar vem går en as lång promenad med en liten hund man går en lagom promenad med en liten hund. man anpassar sig efter hunden storlek
    Du tycker alltså att jag skulle gått en kort runda med min hund, låta min sambo ta en lång runda ensam med den andra hunden, och sen skulle jag gått ut på min promenad ensam när de kom hem? Varför? Bara för att undvika att den lilla hunden någonsin satt/låg i en väska? Ja, man anpassar sig efter hunden, men hunden måste också anpassa sig efter flocken.
    Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Eva och Nadjas mamma
    xenaa skrev 2007-12-19 10:49:41 följande:
    hundar ska fortfarande INTE bäras!. shiit hundar är inte människor. man ska inte göra dom till människor. de är inte ett barn. de är hundar. hundar tål mer än vad man tror.Alla hundar ska gå. Jag menar vem går en as lång promenad med en liten hund man går en lagom promenad med en liten hund. man anpassar sig efter hunden storlek
    Men om hunden inte skadas av att bäras ibland så förstår jag inte vad som är problemet? Sen tycker jag att hundar ska anpassa sig efter människor och inte tvärtom. Om jag nu ska gå mycket och vara borta i flera timmar. Är det då inte bättre att ta med sig hunden och låta den sitta i väskan ibland än att lämna den ensam hemma.
    Skaffar jag nu en mops så vill jag inte sitta hemma utan åka iväg och ha den med mig nästan överallt.
  • Jacqueline

jisses ,vad finns det för konstiga folk egentligen.
    ha hund i väska för att det är gulligt????
    herregud.

• presens konjunktiv
    Jacqueline skrev 2007-12-19 11:01:44 följande:
    jisses ,vad finns det för konstiga folk egentligen.ha hund i väska för att det är gulligt????herregud.
    Gulligt? Är det inte så att de flesta (alla?) i den här tråden som använder/har använt väska till sin hund gör det av praktiska skäl, inte för att det är gulligt?
    Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Jacqueline

har faktiskt läst några inlägg där det stått klart och tydligt att de vill ha sin hund i väska för att det är gulligt och även att dom vill ha sin hund som accecoar.

• Eva och Nadjas mamma
    Jacqueline skrev 2007-12-19 11:06:36 följande:
    har faktiskt läst några inlägg där det stått klart och tydligt att de vill ha sin hund i väska för att det är gulligt och även att dom vill ha sin hund som accecoar.
    Haha, det var mitt inlägg. Men det gulliga behöver ju inte utesluta det praktiska.
  • Tessan85

man ska låta djuren få använda sina ben tycker jag. visa bär ju runt sina vänner hela tiden men de besämmer de väl själva bestämma hur de vill göra. men ta inte med dem i affärer. för det så jäkla fel

• xenaa
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-19 10:55:21 följande:
    Men om hunden inte skadas av att bäras ibland så förstår jag inte vad som är problemet? Sen tycker jag att hundar ska anpassa sig efter människor och inte tvärtom. Om jag nu ska gå mycket och vara borta i flera timmar. Är det då inte bättre att ta med sig hunden och låta den sitta i väskan ibland än att lämna den ensam hemma.Skaffar jag nu en mops så vill jag inte sitta hemma utan åka iväg och ha den med mig nästan överallt.
    det handlar inte om att om hunde inte skadas av att bäras. en hund ska använda sina ben det är därför de har ben. hundar ska springa av sig.

Men man ska inte köpa en hund om man inte har tid att gå ut med den. Då ist väljer att ha den i en väska för att göra andra ärende. de funkar itne så
    ♥Leo 07-06-22♥
  • Jacqueline

tycker det är tragiskt att det faktiskt finns människor som ENBART skaffar sig en liten söt hund för att kuna klä den ,bära runt den i väska och visa upp sin lilla hund.
    nu säger jag inte att det inte kan vara praktiskt med väska/kläder exempelvis om man har en hund som lätt fryser eller en hund som är så liten så den riskerar att bli trampad på ute på stan.
    MEN det finns vissa gränser tex,skor (om inte hunden behöver ex skyddssko) ,nagellack ,mössor osv det är ren idioti enligt mig.
    Tittar man på americas funniest home videos så kan man emellanåt se "roliga" klipp med små hundar med skor på tassarna som går helt hysteriskt....att folk ens tror att hunden gillar det då?
    Sätter man på sin hund kläder för skojs skull och hunden tydligt visar att den känner obehag eller skämms osv då är det ren djurplågeri tycker jag.

• Eva och Nadjas mamma
    Jacqueline skrev 2007-12-19 11:14:23 följande:
    tycker det är tragiskt att det faktiskt finns människor som ENBART skaffar sig en liten söt hund för att kuna klä den ,bära runt den i väska och visa upp sin lilla hund.nu säger jag inte att det inte kan vara praktiskt med väska/kläder exempelvis om man har en hund som lätt fryser eller en hund som är så liten så den riskerar att bli trampad på ute på stan.MEN det finns vissa gränser tex,skor (om inte hunden behöver ex skyddssko) ,nagellack ,mössor osv det är ren idioti enligt mig.Tittar man på americas funniest home videos så kan man emellanåt se "roliga" klipp med små hundar med skor på tassarna som går helt hysteriskt....att folk ens tror att hunden gillar det då?Sätter man på sin hund kläder för skojs skull och hunden tydligt visar att den känner obehag eller skämms osv då är det ren djurplågeri tycker jag.
    Nej, skor och nagellack hoppar jag. Men en väska och lite mopskläder ska jag nog skaffa. Den blir min lilla accesoar men jag är inte så korkad att jag inte fattar att man måste ta hand om sin hund oavsett vad man har den till.
Svar på tråden Hund i väska?!