• Kryxan

Hund i väska?!

Någon som bär omkring med sin hund i väska?
    Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?

Varför?
    OCh vad har ni för hund?

Jag är på riktigt nyfiken.

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Svar på tråden Hund i väska?!
  • Kryxan

Det är inte att göra hunden till ett "objekt" när man klär ut den?

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • stjärnströssel
    Kryxan skrev 2008-01-08 11:32:17 följande:
    Menar du att tjänste hundar och bevakningshundar är samma sak?!Under begreppet "tjänstehund" går spår och sökhundar (militären ex) mögelhundar, marinhundar, tullhundar, service och signalhundar, minhundar ledar och rehabhundarOch polis och väktarhundar.

ja..självklart är det samma sak!en bevakningshund ÄR en tjänstehund!

det är en ära att ha barn!
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2008-01-08 12:05:58 följande:
    Var det inte hur kyltåliga dom var vi pratade om???*asg*
    Jo, det va det.

Och ditt svar va att det var så illa att dom har förbjudits som tjänstehundar.
    Vilket är fel.

Men dom anses inte lämpliga som bevakninghundar.
    Stor skillnad.

Och vad skrattar du åt?
    Va det ett pinsamt skratt? För att du har skämt ut dig lite?
  • LillaLulla
    Kryxan skrev 2008-01-08 12:05:21 följande:
    Precis - stringtrosor är inte av praktiska skäl.Det är inte rosa paljettkläder på hundar heller.String och paljetter är någonting som man har för synsskull.Att ta på sitt barn string eller ta på sin hund en rosa tröja bara för att man som matte eller mamma tycker att det är coolt.Att ta på sitt barn kläder elller sin hund ett täcke är därimot av praktiska skäl och därmed försvarbart.Inte riktigt samma sak.. men nästan.
    Att hänga smycken på sitt barn är enbart för syns skull. Att klä sitt barn i en rosa, söt liten mössa är bara för syns skull. String är något som härstammar från porrfilmerna och trots att det blir allt vanligare så har det fortfarande en sexuell klang - och därmed inget jag skulle klä mina barn i.

Och när jag skrev "objektifierar" menade jag att man gör tjejen till ett sexobjekt för killarna, något att titta på och utnyttja närhelst man känner för det.

Och nej, kläder på hundar objektifierar dem inte och det för inte heller tankarna till djursex.
  • stjärnströssel
    Kryxan skrev 2008-01-08 12:07:58 följande:
    Jo, det va det.Och ditt svar va att det var så illa att dom har förbjudits som tjänstehundar.Vilket är fel.Men dom anses inte lämpliga som bevakninghundar.Stor skillnad.Och vad skrattar du åt?Va det ett pinsamt skratt? För att du har skämt ut dig lite?

ja..dom är inte lämpliga o får inte bli tjänstehundar just pga av att dom inte klara kylan.

så..nej jag har inte skämt ut mig!he he

• stjärnströssel
    Kryxan skrev 2008-01-08 11:27:13 följande:
    Han va osäker.Han hade aldrig sett bilar innan, så rädd va han nog eg inte.Första dagen hemma hos oss försökte han slita sig varje gång en bil passerade.Vi ignorerade honom och gick bara vidare. Men det gick inte över (två dagar lät vi det bara vara och promenerade som vanligt)Antagligen var han rädd för att bilen bara kom så plötsligt och för att den lät...Så vi startade en kompis bil och ställde oss brevid den.Han blev nervös..Vi stängde av bilden... då va det ingen fara.Vi satte honom i bilen.. ingen fara.. startade bilen.. Han va alltså rädd / osäker så fort bilen brummade.Så vi satte oss i rondellen och lät honom vänja sig och inse att det inte händer något. Det låter bara.Ja, det tog nog en halvtimma. Sen reagerade han itne på bilar mer.En vecka efteråt åkte vi bil utan problem och rastade honom på P fickor vid E 20.Ingen reaktion.Så jag vill påstå att det fungerade bra.Jag har gjort på samma sätt med alla mina hundar.Omplceringshundar med problem oxå.Man måste utsätta dom för problemen och se till att få det till en ofarlig händelse.Hur hade du gjort?Jag har ju hört en del om hur du har hanterat "problem" hos olika hundar på dagiset.Skulle vara jätte intressant att höra ditt förslag på metod.Om du känner för det.
    ja..inte skulle jag sätta mig i en rondell o riskera att störa trafikanters uppmärksamhet i trafiken,inte heller riskera att min hund blir rädd o smiter o att det inte finns någon bilfri stans att springa.
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2008-01-08 12:07:29 följande:
    ja..självklart är det samma sak!en bevakningshund ÄR en tjänstehund!
    Mmm... Men det är en tullhund, ledarhund, signalhund, service hund och marinhund oxå.
    Bevakning är en lite gren av allt som hamnar under tjänstehund.
    Eller hur?
  • Kryxan
    LillaLulla skrev 2008-01-08 12:24:03 följande:
    Att hänga smycken på sitt barn är enbart för syns skull. Att klä sitt barn i en rosa, söt liten mössa är bara för syns skull. String är något som härstammar från porrfilmerna och trots att det blir allt vanligare så har det fortfarande en sexuell klang - och därmed inget jag skulle klä mina barn i.Och när jag skrev "objektifierar" menade jag att man gör tjejen till ett sexobjekt för killarna, något att titta på och utnyttja närhelst man känner för det.Och nej, kläder på hundar objektifierar dem inte och det för inte heller tankarna till djursex.
    String på barn för inte heller tankarna till sex.
    Om du inte har någon sjuk läggning då förståss.
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2008-01-08 12:42:30 följande:
    ja..dom är inte lämpliga o får inte bli tjänstehundar just pga av att dom inte klara kylan. så..nej jag har inte skämt ut mig!he he
    Jo, dom får bli tjänstehundar.
    Men inte bevakningshundar.

Stor skillnad.

Så jo... lite skämde du ut dig.
  • Kryxan
    stjärnströssel skrev 2008-01-08 12:46:13 följande:
    ja..inte skulle jag sätta mig i en rondell o riskera att störa trafikanters uppmärksamhet i trafiken,inte heller riskera att min hund blir rädd o smiter o att det inte finns någon bilfri stans att springa.
    Är det ditt svar på hur du hade hanterat det?

Och bara så du förstår.

Han va i koppel (så han kan alltså inte slita sig)
    Och störa trafikanterna? Knappast troligt.
    Jag valde att sitta där för att det är gräsmatta i mitten av rondellen (ca 15 m i diameter) och för att det inte är tungt trafikerat.
    Om jag inte viste att det va säkert hade jag ju givetvis inte gjort det.
Svar på tråden Hund i väska?!