Hund i väska?!
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Någon som bär omkring med sin hund i väska?
Eller någon som har köpt en väska just för att kunna bära sin hund i den?
Varför?
OCh vad har ni för hund?
Jag är på riktigt nyfiken.
Kryxan:
Stringtrosor?
Vad i helskotta har det med saken att göra?
Om vi ska jämföra att det i nån mån är praktiskt, så finns det ju som nämnts INGET praktiskt med stringtrosor till barn. Inte heller finns det nåt praktiskt med att där är kaniner och nallar tryckta på blöjorna eller haklapparna eller tröjorna eller... Vore inte det en lite rättvisare jämförelse?
Så ser våran värld ut förstår du. Det kan vara både praktiskt och behagligt för ögat. Vad som anses som vad gällande sistnämnda får väl vara upp till var och en antar jag. Jag tror att det är överflödigt att du berättar att paljetterna inte är där för att vara praktiska, men FÅR det vara både och eller det funkar inte för dig?
Har du barn?
Jag måste liksom fråga eftersom det är du som är glad för att dra paralleller till barn.
Jag har en 3,5 åring och en 2-åring som är och upplevs så väldigt trygga och harmoniska barn. Med tanke på att jag inte gjort som du har föreslagit är det mig en gåta hur de har kunnat bli det.
Du tuggar på som en galning om väska och hunds rädslor och jag försöker flera gånger om tala om för dig att jag har haft hund i väska i t.ex affären för hans SÄKERHET och av respekt för andra i affären som kanske t.ex är hundrädda. Han var väldigt liten i en trång affär och jag hade som sagt även barnvagn med mig. Mycket att hålla koll på även för Wonderwoman. Så har han som sagt åkt väska till veterinären då det var för långt för honom att gå och jag har inget körkort. Vid lite såna olika tillfällen som valp helt enkelt.
Jag vågar svara för ganska många av oss när jag skriver att vi har inte hundar i väska för att skydda dem från nåt de är rädda för. Det handlar förmodligen om det praktiska i vissa situationer och som jag skrev, av hänsyn till andra människor. På det stora hela får jag en känsla av att du har mycket god hundkunskap, men dessto mindre människokännedom.
Vår hund är en nu 7 månader gammal DSG och åker aldrig väska. Det är han alldeles för stor för, alldeles för tung för och i behov av alldeles för mycket motion för. Nu orkar han springa längre än vad jag orkar bära honom så det ger sig själv liksom
Men du måste kunna lära dig att se nyanser, Kryxan. Då kommer du att gå långt!
Jag hoppas att ingen missat min pres.bild?
Sonen får sitta i en låda ibland!
Speciellt då han visar tecken på klaustrofobi.
Kryxan:
Glömt att det var mig och mitt hundbärande du kommenterade från allra första början? Och nu vänder du dig inte till mig?
Tja, som jag ser det så kan vissa hundar visst behöva kläder. Funderar själv på att köpa nåt åt Charlie (korthårig) som verkar väldigt besvärad av regnet. Synd att han ska ha det otrevligt ute när det går att lösa, tycker du inte?
Det är mycket som inte går att FÖRSVARA, men vi behöver ju inte ta i till kräkgräns.
Blöjor till barn (vare sig de har nallar eller ej) är enligt vissa onödiga. I vår kultur är det så att de flesta har blöja på sina barn, i t.ex Kina har ingen.
Och nej, vi människor behöver inte kläder. Vi kunde löst frågan med att frysa att ha ett täcke om oss också eller nåt.
Egentligen BEHÖVER varken barn eller vuxna kläder inne. Men de allra flesta har det. Det innebär dock inte att det minoriteten gör är fel.
Så vem har rätt angående hundarna?
nonchalera..hon vill enbart provicera er. ![]()
Att ni bara orkar......
Kläder på hundar är så himla töntigt & helt onödigt...!
VI människor är experter på att förmännskliga allt...
Orkar inte läsa hela tråden så jag svarar bara på frågan.
Har en liten blandras på 3 kg som jag har i väska ibland, tex bland mycket folk då han riskerar att bli trampad samt att jag kan koppla av och har koll så att inte vem som helst slänger sig över henne för att hälsa då hon då kan göra utfall.
Dessutom är hon frusen, skakar redan vid ett par olusgrader så fort vi stannar upp. Har därför "kläder" dvs täcke, tröja eller overall allt beroende på temperatur. Har gjort det valet att köpa vad jag tycker snyggare täcken(typ "skinnjacka") i st f tråkigt grått täcke, har uppfattningen att om man ändå ska ha något på hunden så kan det vara snyggt.
Vet att det finns så stort motstånd mot att man bär hundar men ibland är det befogat. Min hund får motion, vi går i skogen minst 7-8 km varje morgon, men när vi är i stan tycker jag han ska slippa utsättas för risker. Skulle egentligen vilja ha en sådan här:
www.fyrbent.se/details.php
men då blir man väl lynchad när man kommer. Det blir faktiskt tungt med väska även om han bara väger 3 kg för mina slitna axlar när man går länge på stan och tänk så skönt att han skulle kunna ligga riktigt bekvämt och sova när jag strosar runt.