• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • emmylus

Nu har jag väntat en vecka på att min tatuerare skulle skissa om min bild och höra av sig. Det skulle ta "några dagar". Blir sååå trött på att vänta, jag ville ju egentligen ha den gjord redan! Hur lång tid har det tagit för era skissningar, om ni gjort några?

Men å andra sidan, med tanke på att båda våra bilar blev sönderslagna i helgen så kommer ju förmodligen pengarna att gå dit istället. *suck*

• aihpoz
    emmylus skrev 2008-02-06 23:15:23 följande:
    Nu har jag väntat en vecka på att min tatuerare skulle skissa om min bild och höra av sig. Det skulle ta "några dagar". Blir sååå trött på att vänta, jag ville ju egentligen ha den gjord redan! Hur lång tid har det tagit för era skissningar, om ni gjort några?Men å andra sidan, med tanke på att båda våra bilar blev sönderslagna i helgen så kommer ju förmodligen pengarna att gå dit istället. *suck*
    "Min" tatuerare skissar upp något medans jag är i studion och pratar med alla andra eller kikar i alla tidningar..
  • S N A F U
    Bilja skrev 2008-02-05 15:59:49 följande:
    om ni pratar om house of pain i Luleå så skulle jag verkligen inte rekomendera dom har massa kompisar som har tatuera sig hos dom och alla är missnöjda men det kanske inte är samma?
    Nej frågan gällde Stockholm.
    Go east, tell me when you get there!
  • Hondjuret

Vill göra, men vad...Och så känner jag, ska det vara, så ska det vara rejält (ingen liten ros på vristen)! Inget småplotter hit och dit! Gärna nåt kul. Fick en ide om att tatuera en "full english breakfast" på magen, vad sägs om det?

• KaffeSandra

Alltså, det är ju en så konstig sak det där med tatueringar. Man blir ju helt beroende.. Gjorde min tredje igår och när jag gjorde den satt jag och funderade på vad jag ska göra nästa gång.. Som tur är har man ju tusen idéer. Hehe.

• emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-07 00:10:41 följande:
    "Min" tatuerare skissar upp något medans jag är i studion och pratar med alla andra eller kikar i alla tidningar..
    Problemet var att jag gick dit helt utan att de hade någon aning om att jag skulle komma, så han hade inte tid att kolla på den just då. Men över en vecka? *surar lite* Tur att jag gillar stället, annars hade jag nog gått någon annanstans. Men jag får väl ringa och tjata imorgon eller på måndag om det inte är klart då.
  • Lea the first

Hur sätter man pris på tatueringar i Sverige?

Fått höra att i USA så betalar man för tiden tatueraren lägger ner på tatueringen, typ av timpenning?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!