• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • aihpoz
    emmylus skrev 2008-02-07 10:18:42 följande:
    Problemet var att jag gick dit helt utan att de hade någon aning om att jag skulle komma, så han hade inte tid att kolla på den just då. Men över en vecka? *surar lite* Tur att jag gillar stället, annars hade jag nog gått någon annanstans. Men jag får väl ringa och tjata imorgon eller på måndag om det inte är klart då.
    Han brukar inte veta att jag ska komma heller..men jag fattar att du känner dig aningen frustrerad..hoppas du får se ett resultat snart:)
  • aihpoz
    Lea the first skrev 2008-02-07 10:28:14 följande:
    Hur sätter man pris på tatueringar i Sverige?Fått höra att i USA så betalar man för tiden tatueraren lägger ner på tatueringen, typ av timpenning?
    Ja det är ju många tatuerare i sverige som tar timpenning..
  • meic
    aihpoz skrev 2008-02-07 13:10:46 följande:
    Ja det är ju många tatuerare i sverige som tar timpenning..
    I princip är det ju alltid det man gör, men många gånger så sätter man ju fast pris för att det tar lång tid att förbereda bilden etc. Så om tex en tatuering kostar 900 kr, så är det ju inräknat materialkostnad, tiden att förbereda bilden, tiden att tatuera, tiden innan och efter man städar. Det blir inte så mycket kvar när man räknar så och sen all skatt och avgifter på det. Det är därför det är så "dyrt" att tatuera sig.
  • memelie
    Lea the first skrev 2008-02-07 10:28:14 följande:
    Hur sätter man pris på tatueringar i Sverige?Fått höra att i USA så betalar man för tiden tatueraren lägger ner på tatueringen, typ av timpenning?
    min tar betalt per sitning !! 1sitning är ca 3h och de e kostar 2000:-
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Lea the first

Du det var BILLIGT ...

memelie skrev 2008-02-07 15:17:22 följande:
    min tar betalt per sitning !! 1sitning är ca 3h och de e kostar 2000:-
  • memelie
    Lea the first skrev 2008-02-07 15:23:22 följande:
    Du det var BILLIGT ...
    tja kanske de! bra blir de iaf! Lucky 7 i norrköping
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Fragile Angel

"Min" tatuerare tog 600 kronor för 5 minuters tatueringstid.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fiaflopp

Nån av er som vet om det funkar att gadda över gul färg med blått och blå färg med vit?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • meic

Startpriset brukar ligga på det, och det är ju för att det ska vara lönt att göra det, sakerna kostar så pass mycket...

Fragile Angel skrev 2008-02-07 16:32:17 följande:
    Fiaflopp skrev 2008-02-07 16:45:23 följande:
    Nån av er som vet om det funkar att gadda över gul färg med blått och blå färg med vit?
    Det går att köra blått över gult, så länge den är mörkare, men inte med vit över blå, inte så att den blir vit alltså...
  • Valkyriah
    Fragile Angel skrev 2008-02-07 16:32:17 följande:
    Ja,de flesta tatuerare har väl ett minimunpris.

"vår" tatuerare brukar vi ge 1500-2000 åt gången och då brukar han köra 2-5 timmar.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden STORA tatueringstråden!