• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • emmylus

Inatt drömde jag mardrömmar om min kommande tatuering. Den blev fel form, satt för högt upp på ryggen, gjorde skitont och till slut blev den helt svart... Dåligt omen kanske? *suck* Men jag VET ju att det blir bra när det väl är dags, men det är inte konstigt att man börjar fundera.

Hur ont har ni tyckt det gjort när ni gjorde tatuering i svanken? Jag har en på skuldran och tyckte väl det var kanske 4/10 på en smärt-skala... Jag har ju i alla fall en del underhudsfett, så det kanske dämpar lite?

• Valkyriah
    emmylus skrev 2008-02-09 13:04:53 följande:
    Inatt drömde jag mardrömmar om min kommande tatuering. Den blev fel form, satt för högt upp på ryggen, gjorde skitont och till slut blev den helt svart... Dåligt omen kanske? *suck* Men jag VET ju att det blir bra när det väl är dags, men det är inte konstigt att man börjar fundera. Hur ont har ni tyckt det gjort när ni gjorde tatuering i svanken? Jag har en på skuldran och tyckte väl det var kanske 4/10 på en smärt-skala... Jag har ju i alla fall en del underhudsfett, så det kanske dämpar lite?
    Jädrar vilken mardröm

Jag tyckte inte det vr så farligt i svanken,helt klart hanterbart.Kommer nog gå bra

Vad är det för motiv?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • emmylus
    Valkyriah skrev 2008-02-09 13:13:51 följande:
    Jädrar vilken mardröm Jag tyckte inte det vr så farligt i svanken,helt klart hanterbart.Kommer nog gå bra Vad är det för motiv?
    Skönt att höra att det inte framkallade nån dödslängtan, som vissa skrivit *yikes*

Det är en fågel fenix. Hittade bilden på nätet och ritade om den. Sen har tatueraren också bättrat på den lite. Vingarna ska gå ut på sidan och själva fågelkroppen är mitt på ryggraden, typ. Har ingen bild på den färdiga skissen, den ligger kvar hos tatueraren. Får visa när det är gjort... Bara *räknar* 25 dagar kvar.
  • aihpoz

Gjorde som sagt min 3:e igår,på vänster underarm..jädrar vad ont det gjorde,inte alls som jag mindes det..hehe...
    Och att man knappt kan sova hade jag oxå glömt bort...inte lätt att vara ny tatuerad=)
    Föresten..hur gör ni när ni ska smörja om tattoon,tvättar ni av den gamla salvan varje gång?

• emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-09 13:57:56 följande:
    Gjorde som sagt min 3:e igår,på vänster underarm..jädrar vad ont det gjorde,inte alls som jag mindes det..hehe...Och att man knappt kan sova hade jag oxå glömt bort...inte lätt att vara ny tatuerad=)Föresten..hur gör ni när ni ska smörja om tattoon,tvättar ni av den gamla salvan varje gång?
    Va? Inte sova? Det var det första jag gjorde när jag kom hem, slocknade som ett ljus och vaknade lagom tills det var dags att ta av plasten.

Jag tvättade med lactacyd en gång om dagen ungefär och däremellan fyllde jag på med salva vid behov. Tror dock det blev lite mycket salva för huden blev lite finnig och äcklig. Tror man ska gå på rådet "smörj när det känns torrt". Det räcker.
  • sophiie

Jag har ju skrivt förrut i tråden om att jag vill bygga på min tatuering vid ankeln. Har nu bestämt mig för vad jag vill göra, den kommer gå ner lite på foten. Går det bra även om man går i skor? Som kanske trycker o dyl. Eller är man smartare om man väntar tills man kan gå med "öppen sko"?

• aihpoz
    emmylus skrev 2008-02-09 14:00:41 följande:
    Va? Inte sova? Det var det första jag gjorde när jag kom hem, slocknade som ett ljus och vaknade lagom tills det var dags att ta av plasten. Jag tvättade med lactacyd en gång om dagen ungefär och däremellan fyllde jag på med salva vid behov. Tror dock det blev lite mycket salva för huden blev lite finnig och äcklig. Tror man ska gå på rådet "smörj när det känns torrt". Det räcker.
    Ja då måste du haft tur med sömnen,hade du gjort på underarmen då? Jag måste hela tiden tänka på hur jag ligger under natten,så att man inte kletar salva eller stöter i tattoon..gör ju oooooont då...Att ha täcke på armen kommer inte ens på fråga!
    Ja jag har alltid smörjt mina bara vid behov men kom att tänka på det där med tvätten..känns ju lite geggigt att smeta på mer salva på en redan intorkad,eller vad man ska säga..salvan blir ju som skorpor på tatueringen...
  • Valkyriah
    emmylus skrev 2008-02-09 13:50:18 följande:
    Skönt att höra att det inte framkallade nån dödslängtan, som vissa skrivit *yikes* Det är en fågel fenix. Hittade bilden på nätet och ritade om den. Sen har tatueraren också bättrat på den lite. Vingarna ska gå ut på sidan och själva fågelkroppen är mitt på ryggraden, typ. Har ingen bild på den färdiga skissen, den ligger kvar hos tatueraren. Får visa när det är gjort... Bara *räknar* 25 dagar kvar.
    Låter jättefint,ska bli kul att se resultatet sen
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Dessisis

Jag ska göra en till tänkte jag,, mina barns första bokstäver i svanken,, men jag har inte hittat ngr snygga stilar än.
    Någon som har förslag?

• Zano
    emmylus skrev 2008-02-09 13:04:53 följande:
    Inatt drömde jag mardrömmar om min kommande tatuering. Den blev fel form, satt för högt upp på ryggen, gjorde skitont och till slut blev den helt svart... Dåligt omen kanske? *suck* Men jag VET ju att det blir bra när det väl är dags, men det är inte konstigt att man börjar fundera. Hur ont har ni tyckt det gjort när ni gjorde tatuering i svanken? Jag har en på skuldran och tyckte väl det var kanske 4/10 på en smärt-skala... Jag har ju i alla fall en del underhudsfett, så det kanske dämpar lite?
    Jag hade samma mardröm innan jag tatuerade mig på underarmen. Men det gick skitbra! Nu är jag sugen på fler;)
Svar på tråden STORA tatueringstråden!