• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Lea the first

oj halva texten försvann

jag vill ha koifisken som bakgrund, tror du att det går?

• meic

har du nån bild på den, eller kan du förklara den mer? typ storlek etc

Lea the first skrev 2008-02-08 10:24:32 följande:
    Meic - en fråga, jag har en typsnitts tatuering idag (helsvart) utan skuggor eller så. Nu vill jag gärna ha den koifisk som du kan se här
  • Lea the first
    Svar på #1194
    ja den jag har idag som finns i svanken redan är bokstäverna

L E A

med varsin "ruterdiamant" mellan bokstäverna och evighetstecknet (gamla konsum åttan liggandes) under....

Bokstäverna är väl kanske 8-10 cm höga och de är väl kanske 15-20 cm till från första till sist.
  • meic

Ja då det ska gå fint det! man får ju rita om det lite och ändra med vågorna så så att det passar, men det ska inte vara några problem när den är så pass "luftig" den du har då det verkar finnas en del yta mellan bokstäverna så att man kan göra det snyggt.

• Lea the first
    Svar på #1196
    Härligt - jag ska få hjälp att sätta ihop dem i photoshop för att få se hur det blir ...

Tack för svar Meic
  • Flutterby

Är lite sugen på att göra en Snobbentatuering, är det bara att ta med en utvald bild till tatueraren då, så gör h*n den exakt likadan som på bilden, eller finns det copyright regler mot det?

• meic

Det är bara att ta dit bilden...

Flutterby skrev 2008-02-08 15:30:41 följande:
    Är lite sugen på att göra en Snobbentatuering, är det bara att ta med en utvald bild till tatueraren då, så gör h*n den exakt likadan som på bilden, eller finns det copyright regler mot det?
  • Flutterby
    meic skrev 2008-02-08 15:33:46 följande:
    Det är bara att ta dit bilden...
    OK, tack!
    Är det stor risk att den inte blir exakt som på bilden, eller är det lätt för en tatuerare att klara?
  • meic

En Snobben? Inga problem... det är "värre" men andra motiv där man anväder sin konstnärliga talang, där har ju alla olika stil, men en snobben är ju en snobben

Flutterby skrev 2008-02-08 15:35:55 följande:
    OK, tack! Är det stor risk att den inte blir exakt som på bilden, eller är det lätt för en tatuerare att klara?
  • Flutterby
    meic skrev 2008-02-08 15:42:40 följande:
    En Snobben? Inga problem... det är "värre" men andra motiv där man anväder sin konstnärliga talang, där har ju alla olika stil, men en snobben är ju en snobben
    Låter ju bra det!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!