• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • annnniz

Vart är det snyggast att tatuera in ett namn? Tuva ska det stå...vill ha lite olika förslag gärna...

• its nice to be hated
    annnniz skrev 2008-02-08 23:32:57 följande:
    Vart är det snyggast att tatuera in ett namn? Tuva ska det stå...vill ha lite olika förslag gärna...
     halsen!
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • Selmas

Nyfikna jag kikade in & jag är sugen på att göra en tatuering & troligen en mindre variant i svanken.
    Har ni tips & ideér som jag kan få med länkar & bilder på något snyggt lite nättare men ändå en tatuering för en tjej som jag med 4 barn & närmare 40 år?

H.D R.I.P! Älskad & Saknad av många
  • Fam Edbom

its nice to be hated skrev 2008-02-08 23:35:24 följande:

halsen!
    Nej!!!!
    Ser illa ut när man blir äldre.
    jag säger fotled eller handled.
  • Centurion

Halloj!

Tidigare i tråden fanns det är länk på en lotusblomma med vågor/virvlar(?) som satt på sidan av magen på en tjej.

Har någon en länk till den eller ett liknande motiv?

• Valkyriah
    Fam Edbom skrev 2008-02-08 23:56:54 följande:
    its nice to be hated skrev 2008-02-08 23:35:24 följande: Nej!!!!Ser illa ut när man blir äldre.jag säger fotled eller handled.
    Ähh,själv tänker jag då aldrig bli gammal
    Handleden tycker jag är riktigt uttjatat!!

Halsen
    Nacken
    längs revbenen eller vaden
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • jezzzzzika

Äntligen börjar de närma sig för mig. Jag ska skriva Alwin högt upp på foten, eller långt ner på vaden! Precis över ankeln iaf. 2 dagar kvar!

Fam Edbom skrev 2008-02-08 23:56:54 följande:
    its nice to be hated skrev 2008-02-08 23:35:24 följande:Nej!!!!Ser illa ut när man blir äldre.jag säger fotled eller handled.
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Wallberg

hej undrar vart man hittar hebreiska bokstäver tänkte tatuera in mina barns namn med just d bokstäverna..??

Svar på tråden STORA tatueringstråden!