• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • S N A F U
    meic skrev 2008-02-07 14:08:17 följande:
    I princip är det ju alltid det man gör, men många gånger så sätter man ju fast pris för att det tar lång tid att förbereda bilden etc. Så om tex en tatuering kostar 900 kr, så är det ju inräknat materialkostnad, tiden att förbereda bilden, tiden att tatuera, tiden innan och efter man städar. Det blir inte så mycket kvar när man räknar så och sen all skatt och avgifter på det. Det är därför det är så "dyrt" att tatuera sig.
    Va'? Menar du att det finns tatuerare som betalar skatt också?
    Go east, tell me when you get there!
  • S N A F U
    Fragile Angel skrev 2008-02-07 16:32:17 följande:
    "Min" tatuerare tog 600 kronor för 5 minuters tatueringstid.
    Du glömde visst bort att 600:- är hans minimidebitering!
    Go east, tell me when you get there!
  • meic
    Det trodde ni inte va! Hur hemskt det än är så... Och dessutom så är det ju så att vi tatuerare måste bli pensionärer en dag också och få lite pension då också. Suck... Det var ju därför jag började jobba med detta för att slippa bli vuxen och pensionär, tji fick jag. Inget rockstar life här inte...
    S N A F U skrev 2008-02-09 15:33:59 följande:
    Va'? Menar du att det finns tatuerare som betalar skatt också?
  • nantes

Jag fick rådet att tvätta med tvål och vatten 2 ggr per dag och smörja in den 3-4 ggr per dag. Är van att sova på höger sida men nu går inte det då tatueringen är på höger arm och det gör fasligt ont att lägga sig på den...härliga ilandsproblem...

• emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-09 14:20:32 följande:
    Ja då måste du haft tur med sömnen,hade du gjort på underarmen då? Jag måste hela tiden tänka på hur jag ligger under natten,så att man inte kletar salva eller stöter i tattoon..gör ju oooooont då...Att ha täcke på armen kommer inte ens på fråga!Ja jag har alltid smörjt mina bara vid behov men kom att tänka på det där med tvätten..känns ju lite geggigt att smeta på mer salva på en redan intorkad,eller vad man ska säga..salvan blir ju som skorpor på tatueringen...
    Nej, jag gjorde på skuldran. Sov på rygg redan första natten. Kanske inte det bästa, men jag är en sån som byter ställning i sömnen typ 100 gånger, så det är inte mycket att göra åt. Ont gjorde det i alla fall inte. Det kanske är för det är så tun hud på underarmen, i alla fall på insidan?

Det måste ju även vara väldigt individuellt. I ett test i en tidning ansåg de att skuldran låg på 7/10 på en smärtskala. Det skulle jag inte hålla med om, jag tyckte det var hur lugnt som helst. Medan andra kanske skulle tycka att det gjorde skitont. Man har säkert olika ställen som är "värst".
  • Hondjuret

Funderar nu på att göra en tatuering av gudinnan Kali, någon som vet om det är en "vanlig" tatuering, för det vill man ju inte?

• Lilla Linda

Funderar nu på att tatuera mina barns namn...
    Skulle gärna se era bilder på bara namnet eller namn med motiv
    Ispiration tack!

• VIXIE

Är det nån som vet ifall man kan tatuera sig på "öronkanten" alltså motsatsen till öronsnibben,vet faktist inte vad denna kroppsdel heter!
    Hade viljat ha en blomslinga där men tänkte att det kanske "smetar" ut sig efter ett par år.
    Nån som vet?

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • annnniz

funderat på antnigen på underarmen eller vaden...men vet inte riktigt hur man ska skriva, om man bara ska skriva namnet eller göra något runt oxå...hmm..lite att fundera på..

Valkyriah skrev 2008-02-09 09:45:01 följande:
    Ähh,själv tänker jag då aldrig bli gammal Handleden tycker jag är riktigt uttjatat!!HalsenNackenlängs revbenen eller vaden
  • mjuik

sophiie: jag gjorde en ny tatuering i november. Den går ner på foten. Jag använde skor som inte satt åt så mycket dagarna efter och det var inga problem.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!