• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fiaflopp

Fan också,har en kanongammal och sliten gaddning med två korslagda flaggor ( svenska) ch nu då jag masor av år senare är gift med en finne så ville jag ge han i alla hjärtans present att jag "byter" ut den ena faggan mot den Finska flaggan och fyller i den svenska så dom korsar varandra.
    *Kärlek*
    Skit också att dte inte ska gå!
    Får gå till studion jag var i sist och målade mig melan skulderbladen och höra om han har nåt tips.

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • meic

Är den mycket sliten?
    i såfall kan man kanske fixa det! då kan man utnyttja det blå till skuggor så det ser som om den "vajar"

Fiaflopp skrev 2008-02-07 17:10:42 följande:
    Fan också,har en kanongammal och sliten gaddning med två korslagda flaggor ( svenska) ch nu då jag masor av år senare är gift med en finne så ville jag ge han i alla hjärtans present att jag "byter" ut den ena faggan mot den Finska flaggan och fyller i den svenska så dom korsar varandra.*Kärlek*Skit också att dte inte ska gå!Får gå till studion jag var i sist och målade mig melan skulderbladen och höra om han har nåt tips.
  • emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-07 13:10:20 följande:
    Han brukar inte veta att jag ska komma heller..men jag fattar att du känner dig aningen frustrerad..hoppas du får se ett resultat snart:)
    Idag ringde han äntligen! Jättebra blir det och tid är bokad 5/3. 3,5 veckors otålig väntan framför mig nu...
  • leijha

usch..jag börjar bli nervös inför min tatuering...har en tid 25/2...

• aihpoz
    leijha skrev 2008-02-07 18:42:17 följande:
    usch..jag börjar bli nervös inför min tatuering...har en tid 25/2...
    Då är vi två..har tid för min 3e imorgon kl 10.00. Var ca 3år sen jag gjorde den första så jag börjar bli lite smått nervös över hur jag minns smärtan..men det ska ju göra lite ont
  • leijha

aihpoz: Jag ska göra min 7:e,gjorde den senaste i juni -07. O den gjorde jätteont Men det är bara att bita ihop..lycka till imrogon förresten!

Vart ska du göra den förresten o vad ska du göra om man får fråga...

• aihpoz

Vet någon en sida där man kan översätta svenska ord till latinska,eller ordfraser?
    Börjar få lite panik eftersom att gaddningen är imorgon...hade först tänkt ha på eng men nu börjar jag fundera på annat...
    Hjälp tack

• aihpoz
    leijha skrev 2008-02-07 19:11:58 följande:
    aihpoz: Jag ska göra min 7:e,gjorde den senaste i juni -07. O den gjorde jätteont Men det är bara att bita ihop..lycka till imrogon förresten! Vart ska du göra den förresten o vad ska du göra om man får fråga...
    Jag ska göra den på vänstra underarmen,har redan en på högra..Motivet är inte riktigt hundra än så jag vet inte själv..hehe...Har några förslag men ska prata mer med tatueraren..
  • Fiaflopp
    meic skrev 2008-02-07 17:26:10 följande:
    Är den mycket sliten?i såfall kan man kanske fixa det! då kan man utnyttja det blå till skuggor så det ser som om den "vajar"
    JA det har du rätt i,kan bli ballt kanske!
    Fast det vore bra ballt att få den ena till en Finsk flagga eller något,ska kolla med "Målaren"!

TAck för tipset!
    Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Lea the first

Meic - en fråga, jag har en typsnitts tatuering idag (helsvart) utan skuggor eller så. Nu vill jag gärna ha den koifisk som du kan se här

Svar på tråden STORA tatueringstråden!