• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • elektra1
    Lilou skrev 2008-02-20 10:26:36 följande:
    kixan: lackert elektra: magen pa ormen ska vara bla/ljusbla och ovanpa stalgratt....grona ogon....roda korsbarsblommor med grona blad
    låter snyggt ska själv göra lite rosa körsbärsblommor +något annat som jag inte vet riktigt än.
    måste täcka min gamla tatuering.
  • Malin 79

hej hej har en fråga,,
    när kan man börja sola efter man gjort sin tatuering,,
    skulle vilja läggamig i ett solarium men vet inte när man kan göra de,,
    gjorde min tatuering den 14 december

• Lilou

Malin: vet inte....vet bara att det vore bast att inte sola med tatueringar, da de bleks....

• Csve

Vilken ursnygg arm! vad avis ja blir....

Lilou skrev 2008-02-20 09:35:10 följande:
    Hejhopp Ville bara visa min orm som min underbare tatuerare gjorde i lordags ...har fortfarande 2 ganger kvar att ga for att farga den osv...men linjerna ar klara i alla fall Man ser det inte sa bra, men den slingrar sig fran handleden anda upp till axeln Vad tycker ni?...blir inte ledsen for kritik Smaken ar som baken pa er allihopa!
    ?♥ För evigt ♥?
  • morsa06

nån som vet vad det kostar att fylla i en gammal tatuering? på ett ungefär?

• Lea the first
    Svar på #1398
    Behöver du fylla i hela så får du ju räkna med att den kostar som om du gjorde den igen ... är det bara lite konturer eller liknande så kan du säkert få ett bättre pris.
  • morsa06
    Lea the first skrev 2008-02-20 12:32:31 följande:
    Svar på #1398Behöver du fylla i hela så får du ju räkna med att den kostar som om du gjorde den igen ... är det bara lite konturer eller liknande så kan du säkert få ett bättre pris.
    ojdå.. så dyrt? fan också.. hade kanske räknat med 500-600kr! Nåja, måste ändå göras för jag ska bygga ut eller kanske t.o.m täcka över min nuvarande tatuering med något, är så less!

En fråga till: Om man ber om det, kan en tatuerare hjälpa till att rita upp en ny tatuering och kanske ge förslag på vad man skulle kunna täcka över/bygga ut den med? Eller måste man fixa sånt själv?
  • Lilou

morsa06: klart att tatueraren kan rita upp nagot at dig Jag har alltid tagit med mig skisser och/eller bilder anda, for att forklara exakt vad jag vill ha

• liin

Igår var min sambo o gjorde ena sidan på halsen, så snyggt!! Nu blir jag ännu mer sugen på min tänkte nack-tatto.
    Imon ska han försöka få klart sina händer, detta är en sån fuskig vecka haha...

Lilou: Snyggt!!!

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!