• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaJag89

hej, är det någon som har tatuerat sig på Gran Canaria? och om ni i sådana fall kan rekommendera det? var det billigare än Sverige?

• meic
    Malin 79 skrev 2008-02-20 11:23:40 följande:
    hej hej har en fråga,, när kan man börja sola efter man gjort sin tatuering,, skulle vilja läggamig i ett solarium men vet inte när man kan göra de,, gjorde min tatuering den 14 december
    det är ingen fara, man ska bara vänta på att den är läkt, men däremot MÅSTE du ha hög solskyddsfaktor på, måste måste...
  • Lilou

liin: lackert med tatuering pa halsen! Vad blev det?...och vad ska du ha? Nyfiken,

• Lilla Bus

I måndags tatuerade jag mina söners namn och en stjärna på v underarm. Bild finns för de som vill se.

• meic
    Lilla Bus skrev 2008-02-20 18:44:22 följande:
    I måndags tatuerade jag mina söners namn och en stjärna på v underarm. Bild finns för de som vill se.
    vem har du gjort den hos?
  • Lilla Bus
    meic skrev 2008-02-20 18:52:02 följande:
    vem har du gjort den hos?
    Privat. Min svärfar har en kompis som tatuerar...
  • meic
    Lilla Bus skrev 2008-02-20 18:54:44 följande:
    Privat. Min svärfar har en kompis som tatuerar...

ok..
  • Lilla Bus
    meic skrev 2008-02-20 18:56:55 följande:
    Någon speciell anledning till att du frågar det?
  • meic
    Lilla Bus skrev 2008-02-20 18:58:46 följande:
    Någon speciell anledning till att du frågar det?
    vill absolut inte vara otrevlig eller trampa nån på tårna men den såg hemmasnickrad ut. hoppas du inte blir ledsen.
  • Lilla Bus

Ledsen... absolut inte! Den är juh hemmasnickrad. Texten har jag gjort själv och den är precis som jag vill ha den! Och det är juh det som är det viktigaste.

meic skrev 2008-02-20 19:01:27 följande:
    vill absolut inte vara otrevlig eller trampa nån på tårna men den såg hemmasnickrad ut. hoppas du inte blir ledsen.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!