• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • meic
    Lilla Bus skrev 2008-02-20 19:10:42 följande:
    Ledsen... absolut inte! Den är juh hemmasnickrad. Texten har jag gjort själv och den är precis som jag vill ha den! Och det är juh det som är det viktigaste.
    ja alltså texten är ju snygg! jag tittar ju bara på hur man har kört yrkesskadad antar jag...
  • Lilou

Jag far manga kommentarer om mina tatueringar....kommer bli annu varre nu i sommar nar man gar i linne och hela ormen syns pa hogerarmen ...det enda viktiga, for mig, ar att jag kanner mig bekvam i mig sjalv....och just varfor jag har de tatueringar som jag har valt

• sunmaid
    meic skrev 2008-02-20 19:11:40 följande:
    ja alltså texten är ju snygg! jag tittar ju bara på hur man har kört yrkesskadad antar jag...
    Det är nog bara du som ser sånt för jag tycke den är skiiit fin men jag kan inget om det heller..
  • liin
    Lilou skrev 2008-02-20 16:55:20 följande:
    liin: lackert med tatuering pa halsen! Vad blev det?...och vad ska du ha? Nyfiken,
    Det är en stoppflagga som går från halsgropen ung upp under örat o bak till hårfästet. "Framför" flaggan är det en döskalle med en militärhjälp på huvudet. Kan fixa bild imon om jag hinner.

Jag har hittat en dörskalle som har strålar runt sig, svårt att förklara men den blir som en cirkel ung o den skulle jag vilja ha i min nacke.
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • liin

-döskalle-

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • kixan

Lilou: Din orm är skitgrym! Ska bli spännande att se när den är helt klar, när ska du färglägga den? Och hur lång tid tog konturerna att göra?

• kixan

Lilla Bus: Stjärna på handleden is tha shit!
    Fast _alla_ verkar ju ha det nowaydays, vad beror det på? Min gjorde jag så snart jag var tatueringsgammal nog, dvs 8 år sen, då visste jag inte om någon annan som hade det, men nu ser man det på var och varannan människa...

• Lilou
    liin: tufft

kixan: ....konturerna tog circa tre timmar...jag har nasta tid den 14:e mars ...ville ge huden ordentlig tid att aterhamta sig
  • kixan

Lilou: Ja, med en sån stor grej är det väl lika bra att ta det lugnt. Du kommer att vara snyggast i sommar iaf! (Om inte jag bräcker dig med min drake förstås! )

Svar på tråden STORA tatueringstråden!