• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Lilou
    kixan: heehee Vi kommer vara lika snygga bada 2
  • morsa06
    Lilou skrev 2008-02-20 13:30:36 följande:
    morsa06: klart att tatueraren kan rita upp nagot at dig Jag har alltid tagit med mig skisser och/eller bilder anda, for att forklara exakt vad jag vill ha
    jo, jag hade också med mig en skiss på min tatuering, som han ritade om så den blev mer proportionerlig men nu ska jag ju bara bygga på den gamla och det finns inget att få tag i, färdigritat alltså. Men då kanske man får betala en slant för det..
  • Lilou

morsa: nej det borde du inte behova gora...det ar ju en del av tatuerarens jobb!

• meic
    morsa06 skrev 2008-02-21 09:51:55 följande:
    jo, jag hade också med mig en skiss på min tatuering, som han ritade om så den blev mer proportionerlig men nu ska jag ju bara bygga på den gamla och det finns inget att få tag i, färdigritat alltså. Men då kanske man får betala en slant för det..
    Nej som lilou säger, det ska du inte betala för, inte om du ska tatuera dig hos honom/henne sen!
  • morsa06

åh, tänk om man bara hade pengar.. då skulle jag blåsa iväg direkt till tatueraren! Man får ju en sån kick av att tatuera sig, vill ju bara ha mer och mer

• mjuik

LillaJag89:

"hej, är det någon som har tatuerat sig på Gran Canaria? och om ni i sådana fall kan rekommendera det? var det billigare än Sverige?"

Jag tatuerar mig inte utomlands. Det kanske är billigare på Gran Canaria men jag betalar gärna för att få en bra tatuering. Jag ska ha den resten av livet.
    En bekant till mig tatuerade sig i Argentina. Han fick HIV.

Lilou: snygg, ska bli kul att se den med färg.

• Lilou

morsa: ja det ar en addiction

mjuik: usch vad hemskt

• Jennyrockar
    LillaJag89 skrev 2008-02-20 16:17:10 följande:
    hej, är det någon som har tatuerat sig på Gran Canaria? och om ni i sådana fall kan rekommendera det? var det billigare än Sverige?
    Jag tatuerade men på Teneriffa för typ 8 år sen, det var inga problem, gick jättebra å var nog lite billigare än i Sverige.
    Visst, kanske inte så¨seriöst som i Sverige, jag fick röka å dricka öl medans han tauerade (hahaha kul upplevelse!) men som sagt, tatueringen blev snygg å jag fick INTE ngr hemska sjukdomar!
    Just because I ROCK doesnt mean Im a stone
Svar på tråden STORA tatueringstråden!