• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • KaffeSandra
    mjuik skrev 2008-02-21 10:33:11 följande:
    LillaJag89:"hej, är det någon som har tatuerat sig på Gran Canaria? och om ni i sådana fall kan rekommendera det? var det billigare än Sverige?"Jag tatuerar mig inte utomlands. Det kanske är billigare på Gran Canaria men jag betalar gärna för att få en bra tatuering. Jag ska ha den resten av livet.En bekant till mig tatuerade sig i Argentina. Han fick HIV.Lilou: snygg, ska bli kul att se den med färg.
    Man får ju kolla så dom använder nya nålar och sånt!
  • Emeliela

Nu har jag gaddat mig! Supernöjd MEn undrar bara när man kan duscha efter den är gjord? Nu är det ju massÇ plast och sånt ivägen men sen då?

• meic
    Emeliela skrev 2008-02-21 21:50:57 följande:
    Nu har jag gaddat mig! Supernöjd MEn undrar bara när man kan duscha efter den är gjord? Nu är det ju massÇ plast och sånt ivägen men sen då?
    när plasten är borta kan du duscha, den ska ju tvättas och hållas ren så
  • Emeliela
    meic skrev 2008-02-21 21:55:24 följande:
    när plasten är borta kan du duscha, den ska ju tvättas och hållas ren så
    Okej , tack för svaret
    känner mig helnojjig över den, att den ska ramla bort eller nåt Haahaha
  • meic
    Emeliela skrev 2008-02-21 22:07:19 följande:
    Okej , tack för svaret känner mig helnojjig över den, att den ska ramla bort eller nåt Haahaha
    hahaha! ja gör den det så kan du nog kräva pengarna tillbaka!
  • Lilou

Min tatuerare sade till mig att ta bort plast osv nar jag kom hem for att lata tatueringen andas...sedan att tvatta den forsiktigt med ljummet vatten och neutral tval 2 ggr om dagen och sedan lagga pa nivea

• meic

inte nivea. man ska ha en antispetisk typ helosan eller bepanthen.

• Lilou

meic: nivea har funkat super pa alla mina tatueringar

• meic
    Lilou skrev 2008-02-21 22:13:34 följande:
    meic: nivea har funkat super pa alla mina tatueringar
    funkar ja, men det är inte bra, det kan behövas för bakterierna, plus att det innehåller parfym som innehåller alkohol som i sin tur ofta har en negativ effekt på färgerna.
  • Emeliela
    Lilou skrev 2008-02-21 22:09:18 följande:
    Min tatuerare sade till mig att ta bort plast osv nar jag kom hem for att lata tatueringen andas...sedan att tvatta den forsiktigt med ljummet vatten och neutral tval 2 ggr om dagen och sedan lagga pa nivea
    OKej.. min tattuerare sa att jag skulle ta bort plasten imorgon och sen smöja in med helosansalva.. Han sa inget om någon tvättning,,
Svar på tråden STORA tatueringstråden!