• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • amg

Kikar in, gjorde min tatuering i dec förra året.
    Finns nog en bild i mitt galleri.

• Mr Tommy

UlricaAndersson

Nej har jag inte haft tillfället att bli gaddad på en mässa, men jag skulle gärna vilja bli

Viffy.

Det går att ta printscreen, men då får du nått streck i bilden, tatueraren kan ta å rita om den om du kommer med typ 2 bilder så att allt syns eller ta å googla om du hittar en där som e liknande. kan du länka så kan jag också försöka att hitta den.

• Mr Tommy

Viffy:

Det jag fick upp var en döskalle med lite annat smått å gott på, va de den eller var det en blomma du skulle ha :P

• Ms Em

Vilken kul tråd!
    Här kanske man kan få lite tips från experterna?

Har inga tatueringar men vill såå gärna ha en stoor på ryggen! Kan bara inte bestämma mig exakt vad. Kanske ett par änglavingar som täcker hela?

Nån som vet någon riktigt bra tatuerare i Örebro?

• Wirra

nån konstnärlig här som vill ge sig på utmaningen att fixa en cover till mina fula små vingar jag har mellan skuldrorna?

jag brukar kunna pilla ihop tatueringar åt andra till höger och vänster på datorn (rita för hand  kan jag _inte_), men av nån anledning är det tvärkört för mig när det gäller en cover på dessa förb*nnade vingar.

Urk.
    När jag gjorde dem (nyss fyllda 18) var jag toknöjd. Men mkt har förändrats sen dess, jag är tex inte lika självgod längre att jag anser att jag bör ha ett par vingar
    Dessutom är inte vingarna i sig snygga heller. Ser ut som att nån fågel tappat sina så jag har lagt dem ovanpå, de ser liksom ut att vara bara ditlagda/målade, det finns ingen nice övergång i motivet så att det ser ut osm om det skulle kunna vara mina vingar heller.

Vette fasen vad jag tänkte då när jag gjorde den...

Dessutom är de små eftersom jag _absolut_ inte ville ha en stor tatuering.
    Nu kan jag tänka mgi en hel jeffla ryggtavla, bara de där vingarna försvinner, hehe.

Nej, SÅ mkt stör jag mig inte på dem egentligen, jag ser dem ju aldrig med tanke på var de sitter, men iaf, jag vill inte ha dem längre. Bort ska dem, på ett eller annat sätt.

Mina övriga tatueringar är en symbol på vänster handled, ovansida, som jag ritat sen 12-årsåldern då min mamma blev allvarligt sjuk. Den symboliserar min barndomsfamilj och att det alltid finns hopp i alla situationer.
    Min andra är äldsta dotterns namn i ett annat alfabet på högerarmen, ca 5 cm nedanför armbågen. yngsta dotterns namn ska snart dit också.
    Dessa är jag toknöjd med.

Jag är öppen för förslag, men jag vill _inte_ ha:
    * andra typer av vingar eller vingbeklädda varelser
    * tribaler (om de inte är lite mer "curly" och mjuka då... )

Om någon är intresserad *hoppas hoppas* så lägger jag ut en bild i mitt galleri...

I övrigt: jäkla kul tråd!

/pladdertätte over and out

Enemodehorskehinmohott
  • Verkligen

Johanna på Bluebird är grym. Hon ska göra heeeela min högra arm... Och hon får ganska fria händer, har bara lite riktlinjer..
    Älskar dom på Bluebird.. Gjorde min högra överarm där, fast det var Gunnar som gaddade då..
    Men som sagt, Johanna är grym på den stilen jag ska ha.

memelie skrev 2008-02-23 15:36:14 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAg ska dit !!! vet iof inte vilken dag än men de e tradition att gå på den mässan!!vi hamnade i tidningen föra året när vi va där ! min kompis som håller i dottern !! jag e den rödhåriga *lerfile:///C:/Documents%20and%20Settin gs/Emelie/Skrivbord/V%C3%A4lkommen% 20till%20Norrk%C3%B6ping,%20lokala% 20nyheter%20p%C3%A5%20Folkbladet.se .htm
  • Petrah

Finns dt nån här som har nån pinupa eller annan tjej gaddad?? jag skulle vilja ha en på skuldran över min drake som inte är så snygg.

Wild, Raw and Beautiful
  • Mr Tommy

Jag har sagt många gånger att jag skulle vilja ha en tjej in tatuerad men de får jag inte för min fru

Men är det nån jag verkligen skulle vilja bli tatuerad av nångång under mitt liv så är det Chris Garver.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!