• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Laminie
    DianaE skrev 2007-12-18 12:29:10 följande:
    tack. och mer kommer det att bli.
    Vad vill du göra härnäst då?:)
  • LillaLulla

Lea the first skrev 2007-12-18 12:19:39 följande:

Blir det för mycket om jag skulle göra så härEn cover up på den jag har i ljumsken som sen fortsätter över höftbenet ner o slingrar sig runt den jag har i svanken? Skulle vilja "binda ihop dem" på nåt sätt
    Lite svårt när man inte har några bilder att titta på Men jag tycker att det låter bra i alla fall!
  • DianaE
    Laminie skrev 2007-12-18 12:33:51 följande:
    Vad vill du göra härnäst då?:)
    jag ska göra en lotus blomma i svanken med rök och ovanför ett hjärta som sprutar eld med mitt andra barns namn i. sen blir det flammor upp över rygg raden.
  • Lea the first

ja det förstår jag

I ljumsken har jag en halvmåne med ett ansikte den är väl ca 15 cm hög och 5 cm bred, sitter med ansiktet mot insidan av låret, döljs av trosor så den sitter precis på höften...

I svanken har jag bokstäverna L E A med en "ruterdiamanter mellan bokstäverna, och evighetstecknet (gamla konsummärket) under och längst ner under det ytterligare en "ruterdiamant" det tillsammans ska symobolisera mig mina döttrar och den eviga vägen vi vandrar som de diamanter vi är ...

O så funderar jag då på att få kanske något från asatron som "slingrar och täcker"

LillaLulla skrev 2007-12-18 12:35:56 följande:
    Lea the first skrev 2007-12-18 12:19:39 följande:
    Lite svårt när man inte har några bilder att titta på Men jag tycker att det låter bra i alla fall!
  • Laminie
    DianaE skrev 2007-12-18 12:36:07 följande:
    jag ska göra en lotus blomma i svanken med rök och ovanför ett hjärta som sprutar eld med mitt andra barns namn i. sen blir det flammor upp över rygg raden.
    Det låter coolt:)
  • Diorlover

Har en fjäril på vänstra skuldran, en drake på magen som e paj efter gravidteten men väntar att fixa den vem vet det kanske blir fler abrn. sen har jag en blå utlsagen ros på armen alltå nära handleden emd tribaler.

• Puck76

nu har jag ingen egen, har inte riktigt bestämt mog för om jag vågar, och i så fall vad dcet skulle bli, men jag har en make som håller på med sin rygg:

http://familjeliv.se/krypin/puck76/galleri.php

och ju längre han kommer desto sugnare blir jag! för visst gör det inte jätteont??

• Lea the first

haha synd att du länkar till en sida som man inte har möjlighet att gå in på ...

allt hänger på dagsform tror jag och vart man placerar tatueringen. Min man gjorde en av sina efter att ha jobbat en hel natt och inte ätit någon frukost - han svimma. o det var på axeln - inte direkt ett ömt ställe att göra på.

Puck76 skrev 2007-12-18 13:05:35 följande:
    nu har jag ingen egen, har inte riktigt bestämt mog för om jag vågar, och i så fall vad dcet skulle bli, men jag har en make som håller på med sin rygg:familjeliv.se/krypin/puck76/galleri.phpoch ju längre han kommer desto sugnare blir jag! för visst gör det inte jätteont??
  • HelenN

Oh, här vill jag oxå vara med!

Jag är en rookie med min enda tatuering på ryggen. Men har så smått börjat suga på nästa karamell. Det jag bestämt hittills är att jag vill ha mina barns namn tatuerade, troligtvis i ryggslutet. Men jag vet inte hur. Vill inte ha en massa grejer o så runt, men ändå nåt.
    Tar gärna emot tips om nån har? Nån som har namn intatuerade så man kan se?

• LillaLulla

Här finns det ungefär en miljon olika typsnitt att dreggla över! Man kan också prova sin text för att se hur den skulle se ut.

www.myfonts.com/

Svar på tråden STORA tatueringstråden!