• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Puck76
    Lea the first skrev 2007-12-18 13:12:00 följande:
    haha synd att du länkar till en sida som man inte har möjlighet att gå in på ...allt hänger på dagsform tror jag och vart man placerar tatueringen. Min man gjorde en av sina efter att ha jobbat en hel natt och inte ätit någon frukost - han svimma. o det var på axeln - inte direkt ett ömt ställe att göra på.
    men, varför går det inte? är inställd på att inloggade ska kunna titta... finns i alla fall i mitt galleri.
    problemet är att jag är lite fesen vad gäller nålar. osså har jag byggt upp värsta scenariot i huvudet. men det blir nog ändå. så småningom...
  • Pormoicheia

*njahahahaha*...Studsar in i fighten om salvorna!!!
    Jukon är bäst!!!

Apprentice Moraltant
  • Valkyriah
    Lea the first skrev 2007-12-18 13:12:00 följande:
    haha synd att du länkar till en sida som man inte har möjlighet att gå in på ...allt hänger på dagsform tror jag och vart man placerar tatueringen. Min man gjorde en av sina efter att ha jobbat en hel natt och inte ätit någon frukost - han svimma. o det var på axeln - inte direkt ett ömt ställe att göra på.
    Ja,dagsformen gör mycket.
    Gjorde min på handleden dunderförkyld och feber,fick snyta snoken varannan minut typ

Sen lite på hur hårt tatueraren kör också.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Pormoicheia
    Pormoicheia skrev 2007-12-18 13:32:22 följande:
    *njahahahaha*...Studsar in i fighten om salvorna!!! Jukon är bäst!!!
    Kan t.o.m. smörjas på sonens rumpa
    Apprentice Moraltant
  • meic
    LillaLulla skrev 2007-12-18 13:27:29 följande:
    Här finns det ungefär en miljon olika typsnitt att dreggla över! Man kan också prova sin text för att se hur den skulle se ut.www.myfonts.com/
    slänger in www.dafont.com
  • A84

Ah en tråd för mig :)

Har en stor tribal på rygg,tribal även i nacken och vaden.. På höger överarm har jag en demon med en krigartjej på sin tunga :) Tror ja har bilder på alla inne i mitt galleri så ta en kik om ni vill.. O har ja inte alla inne ska jag ordna detta :D

Vill göra mer ... vill ha hela överarmen där demonen är dvs insidan av armen.. Men hmm det kan nog va en HEL DEL smärta :) haha

• LillaLulla

A84 - snyggt! Även om demoner inte är riktigt min grej Dödskallar gillar jag dock!

• A84
    LillaLulla skrev 2007-12-18 18:53:03 följande:
    A84 - snyggt! Även om demoner inte är riktigt min grej Dödskallar gillar jag dock!
    Tackar :) Hehe nä alla gillar ju inte allt, så är det :D Ja döskallar är nice.. det blire kanske ngn gång :)
  • LillaLulla

Jag har förhoppningar om en rätt liten och SÖT dödskalle i nacken. Nån gång. Ack, de där pengarna! Skulle jag ha tillräckligt med pengar så vore jag fulltatuerad redan. Suck...

Svar på tråden STORA tatueringstråden!