• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Lea the first

Jag hittade en sida på nätet igår om asatron o dess tydningar av drömmar ... någon som har nåt liknande att dela med sig av. Betydelser av olika symboler, blommor osv ...Måste komma på nåt att göra över min måne ..

• ÄlskarMina

Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??
    Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??

• meic
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??

alla tror det som kommer, men jag har faktiskt bara haft en enda som tyckte det var så illa, alla andra tycker det är en baggis...
  • Valkyriah
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??
    Nej nej,kändes inte mycket alls.
    Hade läst värsta skräckhistorierna här på fl att det skulle göra jätteont på handleden,men det var inte farligt alls,ändå var jag sjuk och hade feber när den gjordes.Sen går det ju ganska snabbt eftersom det är en liten yta att gadda på.
    Så det ska nog gå galant
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Csve
    LillaLulla skrev 2007-12-18 20:45:57 följande:
    Millan o lillan - "Du är oinbjuden till denna medlems konto!"
    aj då.. så här ser dom ut iaf...
    Jag är så jvla bra!
  • Csve
    Valkyriah skrev 2007-12-18 19:37:23 följande:
    Det värsta är ju att det surrar i hela jädra huvudet
    ja visst gör de.. men ja trodde nog att de skulle kännas mer än de gjorde!
    Jag är så jvla bra!
  • Lea the first

Vad betyder era tatueringar för er ....

• Valkyriah
    Lea the first skrev 2007-12-19 14:08:32 följande:
    Vad betyder era tatueringar för er ....
    Jag tillhör dem som inte anser att en tatuering behöver ha någon underliggande betydelse,mer än att motivet tilltalar en.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • iadejjas

Jag har ett litet tips om man vill pimpa upp sin tatuering så här till jul.
    Jag testade att måla konturerna på min tatuering med en glittereyeliner och det blev ganska bra, tycker jag. Min tatuering finns på ryggen ganska högt upp, så har jag ett plagg med öppen rygg på en fest så åker glittret på! Tilläggas bör väl att jag måste be någon annan om hjälp att göra det... hahaha...

Så här ser det ut i alla fall:

www.mobilblogg.nu/AnnSofi/2007/12/10/17:26:51/tattoopimpin_.html

(jag länkar för jag vet inte hur jag lägger in själva bilden)

Ciao!

• Lea the first

ok jag är av motsatsen - men kan klart förstå din tanke oxå, men jag vill pryda kroppen med smycken som har betydelse för mig.

Valkyriah skrev 2007-12-19 14:13:48 följande:
    Jag tillhör dem som inte anser att en tatuering behöver ha någon underliggande betydelse,mer än att motivet tilltalar en.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!