• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • CherryGirl
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??

jag har en gaddning på handleden, det står Henrik.
    Själv så tycket jag inte att det gjorde ont alls, men så har jag rätt så hög smärttröskel också!

men det gör ondare på andra ställen!

Det är nog det tattoon jag gjort som gjort minst ont!

• CherryGirl

Funderade på det här med att tatuera sig när man är gravid...
    Någon som vet något om det, bra, dåligt?

• Valkyriah
    CherryGirl skrev 2007-12-19 14:26:03 följande:
    Funderade på det här med att tatuera sig när man är gravid... Någon som vet något om det, bra, dåligt?
    En seriös tatuerare gör inte det.
    Eftersom kroppen har annat att ta hand om (barnet) så finns risken att tatueringen läker dåligt.
    Sen har man inte heller gjort så många studier på hur fostret påverkas.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Pormoicheia
    CherryGirl skrev 2007-12-19 14:26:03 följande:
    Funderade på det här med att tatuera sig när man är gravid... Någon som vet något om det, bra, dåligt?
    Som Valktria skrev så har kroppen annat att prioritera än ett läka en tatuering.
    Det i sin tur påverkar läkningen till att ta längre tid än normalt.
    Mängden blod ökar under graviditeten och det i sin tur påverkar hjärtat (det måste alltså arbeta hårdare). Blodcirkulationen ökar alltså och man blöder mer och lättare eftersom mängden blod ökat och trycket är högre i blodomloppet.

Man kan tänka såhhär:
    långsammare läkning + mer blod och högre/hårdare cirkulation = högre infektionsrisk

Allt som påverkar kroppen påverkar barnet (mer eller mindre).
    Apprentice Moraltant
  • CherryGirl
    Valkyriah skrev 2007-12-19 14:29:06 följande:
    En seriös tatuerare gör inte det.Eftersom kroppen har annat att ta hand om (barnet) så finns risken att tatueringen läker dåligt.Sen har man inte heller gjort så många studier på hur fostret påverkas.
    nee det vet jag att de helst inte gör, men jag funderade på varför liksom, det har kanske forskats dåligt om det som du säger.. hehe
  • Pormoicheia

Blöder man för mycket stoppar man tatuerandet, dels för kundens räkning (hälsan) och dels för att det inte går att tatuera nån som blöder för mycket (blod i vägen för motivet m.m.)...

Gäller även för dom som nyligen tagit diverse mediciner då många har en tendens att tunna blodet.

Apprentice Moraltant
  • CherryGirl
    Pormoicheia skrev 2007-12-19 14:42:26 följande:
    Som Valktria skrev så har kroppen annat att prioritera än ett läka en tatuering.Det i sin tur påverkar läkningen till att ta längre tid än normalt.Mängden blod ökar under graviditeten och det i sin tur påverkar hjärtat (det måste alltså arbeta hårdare). Blodcirkulationen ökar alltså och man blöder mer och lättare eftersom mängden blod ökat och trycket är högre i blodomloppet.Man kan tänka såhhär:långsammare läkning + mer blod och högre/hårdare cirkulation = högre infektionsriskAllt som påverkar kroppen påverkar barnet (mer eller mindre).
    ok, då förstår jag bättre!
    Är som med alkohol eller droger och tatueringar eller piercingar då alltså..
  • virreh2

jag har en tatuering på underarmen (finns i mitt galleri) en döskalle.. skulle har gjort min andra tatuering idag kl 10.. men han som skulle göra det (sebbe) ha skicka ett sms till mig i morse o sa att han ej kunde av vård av sjukr barn.. blev besviken, hade juh väntat i 6månader på den.... men men barnen går juh först så klast!!

ska till han på Fredag o få en ny tid.. Älskar tatueringar o de!!

• Pormoicheia
    CherryGirl skrev 2007-12-19 14:44:48 följande:
    ok, då förstår jag bättre!Är som med alkohol eller droger och tatueringar eller piercingar då alltså..
    jo...bara det att droger och alkohol har mer "fakta" att lägga bakom.

det är ju som sagt inte så studerat det här med hur pass mycket fostret egentligen påverkas.
    Apprentice Moraltant
  • meic

Då slänger jag in en fråga,  vilket föredrar ni, manlig eller kvinnlig tatuerare?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!