• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

mjukisvicki - snygg bil på din presentationsbild! Har du många tatueringar sen förut?

Jag och min "tatueringskompis" har bestämt oss för att göra något igen. Problemet är bara att jag har tusen olika motiv som jag skulle kunna tänka mig och som känns rätt, men kan inte välja... Suck. Mina idéer:

* Dödskalle i nacken, uttrycket "wir müssen lebe bis wir sterben" längs ryggranden.

* Rallys tassavtryck... Nånstans på kroppen.

* Det där hjärtat runt fingret.

* Sonens namn, nånstans.

* Enbart uttrycket "wir müssen lebe bis wir sterben" på foten.

Svååårt!

• cDk3r

har några bilder i mitt galleri, har väll blivit typ 15-18 sittningar än så länge. 5 nya tider inbokade efter nyår också :]

• KaffeSandra

Då hoppar jag in i denna tråden. Man blir ju totalt beroende när man väl har gjort en tatuering. Gjorde min första för 4 år sen, sen har jag väntat och nu gjort min andra i förra veckan. Är så sugen på en massa fler. Har tusentals motiv som jag vill göra så det är bara att spara pengar

• buffybus

här är en till som älskar tatueringar....har 4st änsålänge o fler blir det........

första gjorde jag i 9:an... så skuldran....tribal
    andra gjorde jag på benet...också tribal
    tredje på svanken...stor fin tribal...
    och fjärde va nu 07..så gjorde jag en svart liten drake på underarmen..vid handleden..

nästa som jag vill göra är på magen.... en stor drake...i svart... och svansen ska då gå neråt så draken är typ vid navlen.... den är så fin...men så blev jag gravid så den fick vänta.....hehe

BF 11 feb =)
  • KaffeSandra
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??
    Jag har min dotters namn och så på underarmen (finns bild i galleriet). Inte på handleden, men där jag gjorde den tycker jag inte det va så farligt. Det känns ju alltid att tatuera sig, men det gjorde inte särskilt ont faktiskt..
  • Goliz

Hoppar också in i den här tråden

Jag har en tatuering på benet, en panter som är hyffsat stor.

Nu vill jag ha en till någonstans, men vet inte var eller hur den ska se ut på min sons namn. Han heter Sam.

Någon som har ett bra förslag på hur den kan se ut och vart jag ska sätta den?

• Agapi

oh jag är med =) Har ingen tatuering än. men har många idéer.Har bara inte vågat mej iväg än.

• nanaa

jag hoppar oxå in i denna tråd :D:D:D:D:D är ett tatueringsfan, hade haft hela kroppen om pengarna tillät mig hehe..

har just nu fyra.. en på foten upp mot smalbenet
    andra på handen upp till armen ganska långt..
    den tredje på ryggen som jag dessvärre har blivit allergisk mot.. den röda färgen :( inte ens ny och fick de nyss typ..

den fjärde är en "vigselring"

• LillaLulla

Välkomnar alla nya tatueringsfantaster!

Goliz - det där är ju upp till dig, själv skulle jag nog sätta den i nacken kanske... Nacken är ett av mina önskeställen just nu, svårt bara att välja vad jag ska ha där.

• nanaa

nacken är mitt önskeställe just nu med.. fast ska gå ut över axeln typ lite hehe

LillaLulla skrev 2007-12-23 15:38:08 följande:
    Välkomnar alla nya tatueringsfantaster! Goliz - det där är ju upp till dig, själv skulle jag nog sätta den i nacken kanske... Nacken är ett av mina önskeställen just nu, svårt bara att välja vad jag ska ha där.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!