• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    blondtjej skrev 2007-12-21 14:23:49 följande:
    ingen som kan svara på mitt inlägg (#48) om vad som kan hända med en tatuering på sidan/magen om man blir gravid??
    Som sagt har man otur så kan den spricka.
    Jag har en text på magen,det enda som hände var att den blev lite blekare i färgen,då gick jag ändå upp 33 kg och hade en enorm mage.

En duktig tatuerare skulle säkert kunna fixa det mesta.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • CherryGirl
    blondtjej skrev 2007-12-21 16:54:21 följande:
    men kan man tatuera "över" det igen sen då? Eller får den vara ful resten av sitt liv?
    ja en duktig tatuerare kan nog snygga till den efteråt, men det är ju väldigt tunn hud just i bristningarna och den blir nog inte direkt som den var innan, men den kan nog förbättras om den blir mycket "förstörd"
    Tror dock att man får vänta ett tag efter förlossningen och så, för att fixa till den igen, så de värsta av bristningarna lägger sig och huden återgår till det "normala".
    Men huden blir ju aldrig som den varit innan om man får bristningar..
  • DianaE

jag har en på sidan och den är lika bra idag som innan. men jag fick inga bristningar.
    sen såg jag att ni har pratat om att tatuera sig när man är gravid.
    jag gjorde hela min vänster arm när jag var med barn och det gick jätte bra.

• Lea the first

Jag tror kanske att sidan av kroppen under armen när den bara hänger eller hur man nu ska säga vart det är .... där tror jag att det är "bättre" än som jag tex i ljumsken ... min stackare till måne har blivit alldeles difus, han har inga hela konturer och ser alldeles simmig ut ... därför jag vill göra om / över han. Det är iofs efter två grav på 3 års tid då ...kan väl oxa ha betydelse kanske.

En bristning blir väl tunnare än normal hud o då är det väl svårare att få färgen att "fästa" på djupet, så är det inte svårare att göra om en tatuering som blivit förstörd av bristningar?

• olzzon

*wiii* ny tatuering den 27.. nu gäller de bara att hitta vilken man vill ha..
    Tur man känner tatueraren..

• Tehya

Hallo, jag hänger på här då! Har själv en tatuering på min vänstra arm, en drake.
    Gjorde den för sex år sedan och tycker att den är blek så jag tänkte att jag kunde fylla i den. En dag gick jag över till en tatuerare som konstaterade att jag har ärrbildningar och att det hade gjorts på fel sätt eller något.

Funderar på att göra en till på sidan av magen (midjan?), en tribal tänkte jag. Såg det på en medlem här på FL och det såg riktigt coolt ut med gravidmagen också. Är lite orolig för att de kommer att se konstigt ut efter graviditeten..

• Tehya

Oj...hann trycka för snabbt. Min fråga är om någon har tatuering på sidan och hur har det sett ut efter graviditeten?

• meic

Det där med efter graviditet och tatueringar... det är ju så himla olika hur det blir. Det stora problemet är ju ofta som ni säger bristningar. Huden får en helt annat struktur, och elasticiteten blir mycket sämre. Det finns ju ställen som är "säkrare" på magen, men som sagt, det är ju så himla olika hur det blir. Mycket går ju att fixa i efterhand, om inte magen är helt "förstörd" vill säga...

Det är samma på en del som gått ned en massa i vikt, eller på gäddhäng etc.

• mjukisvicki

åhh har totalt missat denna tråd jag har en tid den 8januari!!! ÅHHH långtar så enormt. har redan en bild klar. ska ha den i nacken. börjar med den och sen ska den byggas ut. har en tattuering redan på skuldran som är totalt förstörd(en lärling som gjorde den för 5år sen) så han som gör min den 8 ska kolla på den gamla med och se om det går att fixa iordning den.

(bilder finns i mitt galleri. har två redan och så tredje på gång)

• mjukisvicki

suck kan inte lägga in bilden på bilden som jag ska ha som tatto, så får visa den sen när den är färdig. men kan förklara att den är rund och i cirkeln så är det en sol och en måne, skitsnygg är den. kommer bli stor som en snusdosa

Svar på tråden STORA tatueringstråden!