• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    meic skrev 2007-12-19 17:03:14 följande:
    Då slänger jag in en fråga,  vilket föredrar ni, manlig eller kvinnlig tatuerare?
    Har bara kört hos manliga,men spelar ingen roll så länge man blir nöjd med resultatet
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Catja820

Någon som har förslag på vart jag ska ha min kommande tatuering? Tror att jag vill ha den på min vänstra handled då min högra är upptagen av nedanstående tatuering... Tatuering höger handled.
    Har även en tatuering på höger överarm... men där blir det nog inge bra med en till???!!!
    Ska tatuera dotterns namn och nåt mer... vill inte ha för stor utan den ska nog vara på undersidan av handleden...

Förresten... kan man tatuera vit färg? Någon som gjort det eller syns det ingenting då? (Dum fråga kanske?) Någon som har tatuerat in namn och dylikt med annan färg än svart? Känns som om "alla" tatuerar namn och dylikt med svart... vore kanske coolt med en annan färg? Förslag????
    Blivande

Mamma till Engla 3/10-06
  • LillaLulla

snutt i rutan - vitt blir oftast gulaktigt eller försvinner med tiden... mer än så vet jag inte. *ropar på tatueringsexperterna*

• Pormoicheia
    meic skrev 2007-12-19 17:03:14 följande:
    Då slänger jag in en fråga,  vilket föredrar ni, manlig eller kvinnlig tatuerare?
    Spelar ingen roll, huvudsaken är att h*n är duktig och seriös. Billig är ett plus
    Apprentice Moraltant
  • LillaLulla

Och jag gjorde min hos en kvinnlig tatuerare, men för mig är det viktigare att jag förstår vad tatueraren säger (trots att Finland är tvåspråkigt orkar sällan finskspråkiga lära sig svenska), att tatueraren är kunnig och har rätt tekniker och att hans eller hennes verk blir BRA och SNYGGA!

• meic

Tatuera i vitt:
    Oftast använder man vitt för att göra effekter då det är så olika hur det vita blir. På en del så syns det knappt alls, medan på andra så syns det skitbra!
    Men det som är bra är ju att det bara är att testa, det går ju alltid att köra över med svart om man inte gillar det...

• Lea the first

Nån som har/sett en fin bild på Midgårdsormen?

• blondtjej

ingen som kan svara på mitt inlägg (#48) om vad som kan hända med en tatuering på sidan/magen om man blir gravid??

• CherryGirl
    blondtjej skrev 2007-12-21 14:23:49 följande:
    ingen som kan svara på mitt inlägg (#48) om vad som kan hända med en tatuering på sidan/magen om man blir gravid??
    om du har otur så kan den ju "spricka" om du får mycket bristningar och det går igenom den..
  • blondtjej

men kan man tatuera "över" det igen sen då? Eller får den vara ful resten av sitt liv?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!