• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla
    Kaffekopp skrev 2007-12-23 23:53:19 följande:
    7 tatueringar och planer på en 8.e :) Har inte gjort någon sen 2001 nu så jag börjar att få abstinens! =)
    Vill. Se. Bilder!

Såg att du hade en hel del bilder från Thailand. Har du kanske rentav någon handknackad tatuering då också?
  • Tehya

Okej..men det förutsätter att man är med i gruppen och i Facebook. =/

LillaLulla skrev 2007-12-24 00:14:03 följande:
    Du får länka till den.
  • Kaffekopp
    LillaLulla skrev 2007-12-24 00:14:52 följande:
    Såg att du hade en hel del bilder från Thailand. Har du kanske rentav någon handknackad tatuering då också?
    Näpp, ingen handknackad! ..... än ;) Får se vad det blir nästa gång! :D
  • olzzon

Nån som har nån bilder/ eller en sida om bilder på fisken koi??

• Singoalla74

Jag har en ryggtavla tog ca 40 timmar vi pressade ganska hårt kommer inte ihåg hur många sittningar men satt som längst i 5-6 timmar och kortast i 4 timmar. Fick specialpris då jag har ganska många gaddningar.

Valkyriah skrev 2007-12-23 18:40:27 följande:
    Ingen som har en ryggtavla?Isåfall hur många sittningar ungefär tog det?Vad fick ni ge för hela verket?
  • Singoalla74

Åhh hittade hit kul.. är ju totalt fast i gaddningsträsket.
    En ryggtavla av Peppe på Lefthand tattoo den bäste om ni frågar mig och många andra. Sen har jag på vardera överarm och på vardera vad också.. mer lär det bli. Klurar nu på en till vänster underarm. Men tyvärr har dom grym väntetid hos min tattuerare.

• filippas
    Min lilla solstråle skrev 2007-12-23 18:39:02 följande:
    Hur mycke gav du för namnen i nacken?
    900 kronor fick jag betala!!
    Mamma till Agust & Abba
  • filippas

Det står på gamelsvenska och det är inte riktigt meningen att man ska se eftersom jag gjort tatueringen för min egen skull och utåt ska den vara snygg...

Men med facit i hand står det:

A  A
    G  B
    U  B
    S  A
    T   <3 

under Abbas namn är det ett hjärta....

Mamma till Agust & Abba
  • Valkyriah
    Singoalla74 skrev 2007-12-24 22:46:06 följande:
    Jag har en ryggtavla tog ca 40 timmar vi pressade ganska hårt kommer inte ihåg hur många sittningar men satt som längst i 5-6 timmar och kortast i 4 timmar. Fick specialpris då jag har ganska många gaddningar.
    Tack för ditt svar,kikade in och tittade på din otroligt fina rygg
    Längtar så efter att få börja på min.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • filippas
    Singoalla74 skrev 2007-12-24 22:47:40 följande:
    Åhh hittade hit kul.. är ju totalt fast i gaddningsträsket.En ryggtavla av Peppe på Lefthand tattoo den bäste om ni frågar mig och många andra. Sen har jag på vardera överarm och på vardera vad också.. mer lär det bli. Klurar nu på en till vänster underarm. Men tyvärr har dom grym väntetid hos min tattuerare.
    Får man fråga hur mycket du fick betala ?
    Mamma till Agust & Abba
Svar på tråden STORA tatueringstråden!